استعلام ثبت شرکت پیمانکاری

استعلام ثبت شرکت پیمانکاری چگونه انجام می‌شود؟

استعلام ثبت شرکت پیمانکاری برای بسیاری از افراد و شرکت‌ها بسیار مهم است به این خاطر که برای عقد قرارداد با این شرکت‌ها لازم است ثبت شرکت بررسی شود. برای استعلام چندین راه وجود دارد که ما در این مقاله به استعلام ثبت شرکت پیمانکاری و نحوه دریافت استعلام شرکت‌های پیمانکاری می‌پردازیم.  برای خواندن سریع […]

استعلام ثبت شرکت پیمانکاری برای بسیاری از افراد و شرکت‌ها بسیار مهم است به این خاطر که برای عقد قرارداد با این شرکت‌ها لازم است ثبت شرکت بررسی شود. برای استعلام چندین راه وجود دارد که ما در این مقاله به استعلام ثبت شرکت پیمانکاری و نحوه دریافت استعلام شرکت‌های پیمانکاری می‌پردازیم. 

استعلام ثبت شرکت پیمانکاری چیست؟

در پاسخ به این سوال که منظور از استعلام ثبت شرکت پیمانکاری چیست باید گفت: شرکت باید قبلا به ثبت رسیده باشد تا بتوان وارد رابطه تجاری و پیمانکاری با آن شد و علاوه بر آن برای اینکه از وجود شرکت مطلع شویم لازم است که استعلام را انجام دهیم. به بیان ساده‌تر برای اطلاع از مدت اعتبار شرکت پیمانکاری نیاز به استعلام ثبت داریم. از موارد دیگر ضرورت استعلام می‌توان به صحت وجود شرکت، فعال بودن یا نبودن و همچنین اطلاع از تاریخ ثبت شرکت اشاره کرد.

نحوه استعلام ثبت شرکت پیمانکاری

استعلام ثبت شرکت با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. استعلام پیمانکاری بودن شرکت می‌تواند از سه روش شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور، روزنامه رسمی کشور و از طریق سامانه استعلام ثبت شرکت‌های پیمانکاری انجام شود. در گذشته استعلام ثبت از طریق پلیس فتا هم ممکن بود اما الان فقط از سه طریقی که یاد شد می‌توان استعلام ثبت شرکت را دریافت کرد. نحوه استعلام می‌تواند همچنین از طریق وارد کردن نام شرکت، وارد کردن شناسه ملی و وارد کردن شماره ثبت شرکت پیمانکاری انجام شود. در ادامه با راهنمای دریافت استعلام شرکت‌های پیمانکاری به صورت کامل آشنا می‌شویم.

استعلام از طریق سامانه اشخاص حقوقی کشور

استعلام ثبت شرکت می‌تواند از طریق سامانه اشخاص حقوقی کشور انجام شود. این سامانه زیر نظر سازمان ثبت املاک و اسناد کشور است. افرادی که قصد دارند استعلام ثبت شرکت را انجام دهند؛ لازم است که شماره ثبت شرکت، شناسه ملی یا نام شرکت پیمانکاری را وارد کادر مربوطه نمایید تا از این طریق اطلاعات شرکت را مشاهده کنند.

استعلام از طریق سامانه استعلام ثبت

برای استفاده از این روش کافی است وارد سامانه ثبت شرکت‌ها شوید؛ سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، مشخصات شرکت به نمایش در می‌آید.

استعلام از طریق روزنامه رسمی

برای استفاده از این روش کافی است که به سامانه روزنامه رسمی سپس به قسمت آگهی‌های قانونی مراجعه کنید. نام شرکت را و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا اطلاعات شرکت برای شما نشان داده شود.

استعلام ثبت اسم شرکت پیمانکاری

استعلام ثبت اسم شرکت پیمانکاری برای مدیران شرکت‌هایی که قصد دارند یک شرکت پیمانکاری تاسیس کنند و همچنین برای افرادی که قصد خرید یک شرکت را دارند ضروری است. همان طور که می‌دانید نام شرکت معرف اعتبار شرکت پیمانکاری است و هر شرکت باید نام مخصوص به خود را داشته باشد. افرادی که قصد دارند یک شرکت پیمانکاری را بخرند باید علاوه بر اعتبار ثبت شرکت از اصلی بودن یا جعلی بودن ثبت نام آن نیز آگاهی داشته باشند. موضوع دیگری که مهم است برای افرادی است که قصد دارند یک شرکت پیمانکاری تاسیس کنند. این افراد باید برای ثبت شرکت، نامی را انتخاب کنند که قبلا توسط شرکت پیمانکاری دیگری ثبت نشده باشد برای استعلام ثبت اسم شرکت پیمانکاری به طریق زیر عمل کنید:

  • وارد سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی شوید، بعد از اینکه یکی از شماره ثبت شرکت، شناسه ملی شرکت و یا نام شرکت را وارد کردید می‌توانید از معتبر بودن یا نبودن شرکت پیمانکاری مطلع شوید.
  • می‌توانید وارد سایت روزنامه رسمی کشور شوید و پس از مراجعه به قسمت آگهی‌های قانونی نام شرکت را وارد کنید تا بتوانید نام شرکت پیمانکاری را استعلام بگیرید.
  • می‌توانید وارد سایت ثبت شرکت پیمانکاری شوید و نام شرکت را وارد کنید از معتبر بودن و صحت اسم شرکت پیمانکاری مطمئن شوید.

افرادی که قصد دارند شرکت پیمانکاری تاسیس کنند باید از سه روشی که بیان شد استعلام نام انتخابی خود را انجام دهند. اگر شرکتی به آن نام ثبت نشده بود می‌توانید از نام منتخب برای ثبت شرکت جدید استفاده کنید البته باید توجه داشته باشید که ثبت اسم شرکت پیمانکاری شرایط دیگری هم دارد.

استعلام رتبه شرکت پیمانکاری

شرکت‌های پیمانکاری معمولا رتبه و نمره دارند و بر اساس این رتبه و نمره میزان اعتبار شرکت مشخص می‌شود. بنابراین شرکت‌هایی که قصد دارند با شرکت‌های پیمانکاری وارد رابطه قراردادی شوند لازم است که ابتدا رتبه و اعتبار شرکت را استعلام بگیرند. برای این منظور لازم است که :

  • وارد سامانه‌ای به نام سامانه ساجار شوید.
  • در قسمت جستوجو نام شرکت و شناسه ملی شرکت را وارد کنید.
  • لیستی از اطلاعات شرکت به شما نمایش داده می‌شود که شامل رتبه و نمره شرکت است.

استعلام ثبت شرکت پیمانکاری وینداد

استعلام ثبت شرکت پیمانکاری برای تمامی شرکت‌ها مهم است اگر مدیر شرکتی قصد دارد با یک شرکت وارد رابطه قراردادی شود باید از ثبت یا عدم ثبت شرکت آگاهی داشته باشد. برای مثال شهرداری‌ها عملیات زیباسازی شهر را به شرکت‌ها واگذار می‌کنند که به همین دلیل ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز در این زمینه بسیار پرطرفدار است. اما قبل از قرارداد، شهرداری‌ها اقدام به استعلام ثبت شرکت می‌کنند. توصیه ما این است که حتما قبل از خرید یک شرکت پیمانکاری یا قبل تنظیم قرارداد با آن حتما با مشاوران متخصص مشورت کنید. تیم مشاوران وینداد می‌تواند به شما در رابطه با ثبت شرکت، نحوه تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری و استعلام آن کمک زیادی کند؛ به همین منظور می‌توانید با مشاوران وینداد در تماس باشید.

جمع بندی

استعلام ثبت شرکت‌های پیمانکاری برای مدیران شرکت‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. برای اطلاع از صحت وجود شرکت و اعتبار شرکت باید حتما استعلام ثبت انجام شود. برخی از شرکت‌ها نمره و رتبه شرکت را نیز بررسی می‌کنند به این خاطر که رتبه شرکت‌های پیمانکاری برای آن‌ها اهمیت دارد. 

سوالات متداول

شرط سنی مناسب ثبت شرکت پیمانکاری چند سال است؟

برای ثبت شرکت پیمانکاری باید حتما حداقل سن 18 سال وجود داشته باشد به این خاطر که سن 18 سال حداقل سن قانونی برای ثبت شرکت است.

موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری به چند دسته تقسیم می‌شود؟

شرکت پیمانکاری میتواند عمرانی، تاسیسات ساختمان، معماری، خدمات شهری و جاده ای، مشاوره و طراحی و محاسبه و اجرا باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
اردشیر سلامت وشرکا
اردشیر سلامت وشرکا
2 ماه پیش

عضویت در سامانه ساجات واستعلام ثبت اطلاعات قراردادهای ونحوه ثبت قراردادهای کشور وثبت شناسه ملی وکد اقتصادی شرکت ها ونحوه تغییرات اطلاعات اشخاص حقوقي ودارای سهام

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات وینداد برای شما

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.