نمونه قرارداد تور مجازی

نمونه قرارداد تور مجازی + تشریح بندهای مهم و کاربردی

ملاحظات بهداشتی در زمان کرونا باعث شده است رفت و امد اشخاص برای بازدید از مکان‌ها یا اشیای خاص به حداقل برسد. تورهای مجازی، جایگزین مناسبی برای اهداف مذکور هستند که در حال حاضر نیز از رواج نسبتا زیادی برخوردارند. برای ساخت تور مجازی نیاز به تنظیم نمونه قرارداد تور مجازی است. در این مطلب […]

ملاحظات بهداشتی در زمان کرونا باعث شده است رفت و امد اشخاص برای بازدید از مکان‌ها یا اشیای خاص به حداقل برسد. تورهای مجازی، جایگزین مناسبی برای اهداف مذکور هستند که در حال حاضر نیز از رواج نسبتا زیادی برخوردارند. برای ساخت تور مجازی نیاز به تنظیم نمونه قرارداد تور مجازی است.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ بررسی نکات مهم و بندهای اصلی در تنظیم نمونه قرارداد توری مجازی رفته‌ایم.

با ما همراه باشید.

منظور از تور مجازی چیست؟

تور مجازی (Virtual Tour)، مجموعه‌ای از تصویرها، فیلم‌ها و یا صداهای خاصی است که یک بیننده را با محیط یک مکان یا شی خاص از راه دور آشنا می‌کند.

تورهای مجازی با هدف صرفه‌جویی در زمان و هزینه، ساخته شده و این امکان را می‌دهد که بدون مراجعه حضوری یک محصول یا مکان خاص به خوبی بررسی شود.

در حال حاضر از تورهای مجازی در مواردی با اهداف گردشگری (گشت‌وگذار در یک بنای تاریخی یا یک موزه)، بازدید از ملک و املاک پیش از خرید، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی و… استفاده می‌شود.

برای استفاده از تور مجازی، لازم است تا افراد متخصص در زمینه عکس برداری و فیلم برداری و تدوین و ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و… اقدام به ساخت این تورها کنند که این موضوع با تدوین یک قرارداد جامع امکان پذیر است.

در ادامه به بندهای مهم نمونه قرارداد تور مجازی اشاره می‌کنیم.

قرارداد تور مجازی چه بندهایی دارد؟

برای ساخت و تهیه تور مجازی، بایستی مالک پروژه (کارفرما) با سازنده تور مجازی (سازنده) قراردادی تنظیم کند. بندهای مهم این قرارداد به شرح زیر هستند:

مشخصات طرفین قرارداد

در این بند باید مشخصات کارفرما و سازنده قید شود. اطلاعاتی مانند نام و نشانی و کد ملی و… اهمیت زیادی دارند. گاهی ممکن است کارفرما شخص حقوقی باشد که در این حالت، باید اطلاعات شماره ثبت، مقر و… نیز درج شود.

موضوع قرارداد

در بند موضوع قرارداد باید مشخصات فنی پروژه مورد نظر مانند نام پروژه، ابعاد محیط مورد نظر، هدف از ساخت تور مجازی، کیفیت کار، تعداد نماها و دوربین‌ها، مدت تور، استفاده از نورپردازی داخلی و… ذکر شود.

همچنین می‌توان تدوین، اصلاح رنگ، صداگذاری، ساخت کلیپ با ویژگی‌های خاص و… را نیز در صورت لزوم در این بند قید کرد.

مدت قرارداد

مدت ساخت تور مجازی، بسته به گستردگی پروژه می‌تواند کوتاه یا بلند در نظر گرفته شود. ذکر تاریخ دقیق شروع و پایان همکاری را فراموش نکنید.

مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد باید به طور دقیق در این بند نوشته شود. دستمزد سازنده و نحوه پرداخت آن مهم‌ترین قسمت مبلغ قرارداد است.

تعهدات کارفرما در نمونه قرارداد تور مجازی

کارفرما باید متعهد به پرداخت کامل مبلغ قرارداد به سازنده شود. همچنین برای ساخت تور، کارفرما موظف است تمام اطلاعات و مجوزهای مورد نیاز مرتبط با پروژه (مثل بازدید از مکان) را در اختیار سازنده بگذارد. این اطلاعات شامل نقشه‌های پروژه، ابعاد و مکان دقیق انجام پروژه است. در غیر این صورت مسئولیت تفاوت ظاهری تور مجازی با پروژه مورد نظر بر عهده کارفرما خواهد بود.

علاوه بر آن، در صورتی که کارفرما قصد تغییر در طراحی تور مجازی در حین انجام موضوع قرارداد را داشته باشد، بایستی تخمین هزینه مجدد در خصوص مبلغ قرارداد انجام شود و کارفرما موظف به پرداخت مابه‌التفاوت خواهد بود.

تعهدات سازنده تور مجازی

به‌کارگیری نهایت دقت و مهارت در طول انجام ساخت تور مجازی و تعهد به در نظر داشتن اطلاعات و نقشه‌های ارائه شده توسط کارفرما مهم‌ترین تعهد سازنده در نمونه قرارداد تور مجازی است.

همچنین در صورت تمایل کارفرما، طراح موظف است در مقاطع مختلف ساخت تور مجازی، امکان نظارت کارفرما و یا نماینده او را برای تایید ادامه مراحل ساخت، فراهم کند.

ممکن است تعهد سازنده به ارائه محصول نهایی در قالبی خاص (مثلا در سی دی) در این بند نیز تصریح شود.

محرمانگی اطلاعات

ممکن است در برخی موارد، کارفرما اطلاعات پروژه مورد نظر برای انجام تور مجازی را به طور کامل افشا نکرده باشد. با توجه به آنکه ساخت تور، به معنای فیلمبرداری و عکسبرداری از یک مکان یا محصول خاص است، کارفرما می‌تواند با درج بند محرمانگی، سازنده را متعهد به حفظ اسرار و اطلاعات مرتبط با پروژه نماید.

فسخ نمونه قرارداد تور مجازی

طرفین می‌توانند در بند فسخ قرارداد اسباب خاتمه نمونه قرارداد تور مجازی را تنظیم کنند. مثلا افشای اسرار پروژه و یا عدم داشتن مهارت کافی در ساخت تور مجازی می‌تواند از دلایل فسخ قرارداد از سوی کارفرما باشد.

همچنین عدم امکان دسترسی به مکان یا شی برای ساخت تورمجازی، می‌تواند یکی از اسباب فسخ قرارداد از سوی سازنده باشد.

حل‌وفصل اختلافات

در دنیای امروز حقوق، اختلافات میان طرفین قرارداد، به عنوان عنصر جدایی‌ناپذیر قراردادهای حقوقی پذیرفته شده‌اند. در نمونه قرارداد تور مجازی هم ممکن است اختلافات فنی یا حقوقی خاصی میان کارفرما و سازنده به وجود بیاید. در این وضعیت، توسل به مذاکره یا ارجاع اختلاف به کارشناس و یا داور راه حل مناسبی به حساب می‌آید.

نیاز به تنظیم یا بررسی نمونه قرارداد تور مجازی دارید؟

در این مطلب به بندهای مهم نمونه قرارداد تور مجازی اشاره کردیم. طراحی و ساخت تور مجازی، بنا به نوع پروژه مورد نظر می‌تواند مراحل زیاد و پیچیده‌ای را طی کند. به همین خاطر تنظیم یک قرارداد دقیق می‌تواند موفقیت فرآیند ساخت تور مجازی را تا حد زیادی تضمین کند.

ما در وینداد با ارائه خدمات تنظیم و بررسی قرارداد، خدمات مشاوره‌ای متنوع و بهره‌مندی از مشاوران و وکلای پایه یک دادگستری قادر هستیم تا تک تک نگرانی‌های شما را در راستای تنظیم یک قرارداد دقیق و کامل را برطرف کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از