نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی

نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی چه بندهای مهمی دارد؟

استفاده از ظرفیت‌های تصویری برای انجام بازاریابی و تبلیغات و برندسازی یکی از شیوه‌های مرسوم در کسب‌وکارهای سراسر جهان به حساب می‌آید. تیزرهای تبلیغاتی تصویری که از تلوزیون یا سایر رسانه‌های دیداری مانند شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند نقش مهمی در توسعه تجارت دارند. به همین خاطر با استفاده از نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی می‌توان از […]

استفاده از ظرفیت‌های تصویری برای انجام بازاریابی و تبلیغات و برندسازی یکی از شیوه‌های مرسوم در کسب‌وکارهای سراسر جهان به حساب می‌آید. تیزرهای تبلیغاتی تصویری که از تلوزیون یا سایر رسانه‌های دیداری مانند شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند نقش مهمی در توسعه تجارت دارند. به همین خاطر با استفاده از نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی می‌توان از محاسن این شیوه حداکثر استفاده را داشت.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ بررسی نکات و مواد مهم تنظیم نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی رفته‌ایم.

با ما همراه باشید.

منظور از تیزر تبلیغاتی چیست؟

به طور خلاصه می‌توان گفت که تیزر تبلیغاتی یک نوع آگهی غالبا کوتاه است که در آن خدمات و محصولات یک برند معرفی می‌شوند و هدف اصلی آن جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش است. تیزرهای تبلیغاتی می‌توانند به شکل داستان‌وار، ویدیویی، تصویری، گرافیکی (موشن گرافیک) و غیره باشند و از هر رسانه‌ای به شکل عمومی پخش شوند.

برای ساخت و تولید تیزر تبلیغاتی نیاز است تا نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی با اشخاص متخصص در زمینه تبلیغات و بازاریابی منعقد شود.

در ادامه به مهم‌ترین بندها برای تنظیم قرارداد اشاره می‌کنیم.

بندهای مهم نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی چیست؟

برای تنظیم نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی مانند سایر انواع قراردادهای پیمانکاری مثل قرارداد برنامه‌نویسی و غیره بندهای زیر گنجانده شوند.

مشخصات طرفین قرارداد

در این بند باید مشخصات کارفرما و طراح قید شود. گاهی ممکن است کارفرما شخص حقوقی باشد که در این حالت، باید اطلاعات شماره ثبت، مقر و… نیز درج شود.

موضوع قرارداد

در بند موضوع قرارداد باید مشخصات فنی تیزر تبلیغاتی مورد نظر مانند رئال بودن یا انیمیشن یا تلفیقی بودن تیزر، کیفیت تصویر و فیلم، نام پروژه، طول مدت پروژه، محتوا و تم کار، جملات لازم برای درج در تیزر و شیوه ساخت، تدوین و… قید شود.

مدت قرارداد

مدت ساخت تیزر تبلیغاتی، بسته به گستردگی پروژه می‌تواند کوتاه یا بلند در نظر گرفته شود. ذکر تاریخ دقیق شروع و پایان همکاری را فراموش نکنید.

همچنین موعد بررسی نمونه کار اولیه از تیزر تبلیغاتی را می‌توان در این بند قید کرد. در نهایت نیز می‌توان در بند مدت قرارداد، اشاره به امکان تمدید احتمالی قرارداد در موارد توافقی داشت.

مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد باید به طور دقیق در این بند نوشته شود. دستمزد طراح و نحوه پرداخت آن مهم‌ترین قسمت در تنظیم بند مبلغ قرارداد است. معمولا در قراردادهای پروژه‌ای مبلغ قرارداد در دو یا سه قسط به ترتیب پیشرفت پروژه پرداخت می‌شود.

تعهدات کارفرما

در نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی، کارفرما باید متعهد به پرداخت کامل مبلغ قرارداد به طراح شود. همچنین برای ساخت تیزر تبلیغاتی، کارفرما موظف است تمام اطلاعات مورد نیاز مرتبط با پروژه تبلیغاتی و کسب‌وکار خود را در اختیار طراح بگذارد. این اطلاعات شامل محصولات و خدمات، لوگو و نام تجاری، بستر نشر آن و… است. در غیر این صورت مسئولیت تفاوت تیزر تبلیغاتی با پروژه مورد نظر بر عهده کارفرما خواهد بود.

علاوه بر آن، در صورتی که کارفرما قصد تغییر در طراحی تیزر در حین انجام موضوع قرارداد را داشته باشد، بایستی تخمین هزینه مجدد در خصوص مبلغ قرارداد انجام شود و کارفرما موظف به پرداخت مابه‌التفاوت خواهد بود.

تعهدات طراح تیزر تبلیغاتی (مجری)

به‌کارگیری نهایت دقت و مهارت در طول انجام پروژه با شیوه‌ها و ابزارهای روز و جدید و تعهد به در نظر داشتن اطلاعات و نیازهای ارائه شده توسط کارفرما مهم‌ترین تعهد طراح در نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی است.

همچنین در صورت تمایل کارفرما، طراح موظف است در مقاطع مختلف ساخت تیزر، امکان نظارت کارفرما و یا نماینده او را برای تایید ادامه مراحل ساخت، فراهم کند.

محرمانگی اطلاعات

ممکن است در برخی موارد، کارفرما اطلاعات پروژه تبلیغاتی در حال ساخت را به طور کامل و عمومی افشا نکرده باشد. با توجه به آنکه ساخت تیزر تبلیغاتی، به معنای طراحی نسخه کامل پروژه است، کارفرما می‌تواند با درج بند محرمانگی، طراح را موظف به حفظ اسرار و اطلاعات مرتبط با تیزر نماید.

فسخ قرارداد

طرفین می‌توانند در بند فسخ قرارداد اسباب خاتمه نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی را تنظیم کنند. مثلا افشای اسرار پروژه و یا عدم داشتن مهارت کافی در ساخت تیزر می‌تواند از دلایل فسخ قرارداد از سوی کارفرما باشد.

حل‌وفصل اختلافات

در دنیای امروز حقوق، بروز اختلافات میان طرفین قرارداد، به عنوان عنصر جدایی‌ناپذیر قراردادهای حقوقی پذیرفته شده‌اند. در نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی هم ممکن است اختلافات فنی یا حقوقی خاصی میان کارفرما و طراح به وجود بیاید. در این وضعیت، توسل به مذاکره یا ارجاع اختلاف به کارشناس و یا داور راه حل مناسبی به حساب می‌آید.

فورس ماژور

فورس ماژور یا قوه قهریه به آن دسته حوادثی مربوط می‌شود که خارج از کنترل طرفین قرارداد هستند. در نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی حوادثی نظیر از بین رفتن قهری اطلاعات و تیزر تبلیغاتی در دست ساخت (هک شدن کامپیوتر و…) می‌توانند تحت عنوان فورس ماژور باشند و مسئولیت طرفین قرارداد را به دنبال نداشته باشند.

نیاز به تنظیم نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی دارید؟

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به مهم‌ترین مواد نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی اشاره کردیم. نباید فراموش کرد که تنظیم قراردادهای حقوقی امری تخصصی و مهم است و نمی‌توان بدون بهره‌مندی از دانش حقوقی، آن را انجام داد.

شما مخاطبان مجله حقوقی وینداد، می‌توانید برای تنظیم و بررسی قرارداد، از جمله نمو‌نه قرا‌رداد تیزر تبلیغاتی، به تیم حقوقی ما، متشکل از مشاوران قراردادها و کارشناسان حقوقی مجرب و آگاه، اعتماد کنید.

3/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از