نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا و نکات مهم

نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا و نکات مهم تنظیم قرارداد

تا به حال به داشتن نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا فکر کرده‌اید؟ داشتن رستوران یا فست‌فود یکی از مشاغلی است که همواره پررونق بوده و طرفداران مخصوص به خود را دارد. صاحبان اینگونه مشاغل برای جذب سرمایه‌های بیشتر، همکاری با نیروی کار ماهر و تامین تجهیزات به فکر مشارکت و همکاری با اشخاص جدیدی افتاده‌اند […]

تا به حال به داشتن نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا فکر کرده‌اید؟ داشتن رستوران یا فست‌فود یکی از مشاغلی است که همواره پررونق بوده و طرفداران مخصوص به خود را دارد. صاحبان اینگونه مشاغل برای جذب سرمایه‌های بیشتر، همکاری با نیروی کار ماهر و تامین تجهیزات به فکر مشارکت و همکاری با اشخاص جدیدی افتاده‌اند و برای این همکاری داشتن نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا ضروری است. قراردادی اصولی که همه‌ نکات و بندهای حقوقی نسبت به مشارکت در تولید مواد غذایی در آن رعایت شود به کیفیت بهتر مشارکت کمک می‌کند. به همین دلیل قرارداد مشارکت در تهیه غذا یکی از قرارداد‌های رایج و کاربردی در این شغل محسوب می‌شود.

مشارکت مدنی چیست؟

قرارداد مشارکت مدنی با نام  قرارداد شراکت کاری بین دو نفر نیز شناخته می‌شود. این قرارداد عبارت است از تعهدی که دو یا چند نفر برای همکاری در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند و مشخص کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است.

شراکت جز قراردادهایی است که به طور خاص در قانون مدنی ذکر شده است. در ماده ۵۷۱ قانون مدنی و مواد بعد از آن می‌توان گفت شرکت عبارت است از

”درآمیختن سهم‌الشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، به شکل مشاع، برای انتفاع، طبق قرارداد”.

بر طبق این تعریف قرارداد مشارکت مدنی می‌تواند بین اشخاص حقیقی، حقوقی، شرکت‌ها، ادارات دولتی و خصوصی بسته شود که با توجه به موضوع آن نحوه تنظیم قراردادها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. با این تعاریف قرارداد مشارکت مدنی یکی از قراردادهای پرکاربرد در بخش کسب‌وکارها است. نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا نیز از نمونه‌های پرکاربرد قرارداد مشارکت مدنی است. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تیم وینداد این امکان را برای شما فرآهم کرده‌اند که از نمونه قرارداد‌های از پیش تهیه شده بهره ببرید. اگر شما هم به فکر رونق کسب و کار خود هستید برای دریافت نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا اقدام کنید.

از شغل تهیه‌ غذا چه می‌دانید؟

مشاغل زیادی هستند که ما هنوز‌ آنها را به درستی نمی‌شناسیم. یکی از این شغل‌ها، تهیه غذا است. در ساهای اخیر فست‌فودی‌ها و پیتزا فروشی‌ها با رشد زیادی همراه بوده‌اند به طوری که همه خیابان‌های شهر را تصرف کرده‌اند. در بین مغازه‌های فست‌فودی چند وقتی است که رستوران‌های غذای خانگی نیز شروع به کار کرده‌اند و با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شدند. اما این حرفه هم مانند بسیاری مشاغل کاری پر چالش است، هرچند جذابیت‌های خود را دارد. رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها مدام باید با رقبای خود در حال رقابت باشند. این امر باعث شده همیشه در جهت پیشرفت کارشان قدم بردارند و برای اینکار به مهارت افراد جدید و یا سرمایه‌ی دیگران نیاز دارند.

بنابراین علاوه‌بر پیش‌بینی هزینه، تامین سرمایه و تجهیزات، نیازمند داشتن قرارداد شراکت کاری بین دو نفر است که اصولی و مبتنی با شرایط دقیق طرفین باشد. این قرارداد نحوه تقسیم سود قرارداد مشارکت و زیان‌ها را مشخص می‌کند و در برابر مراجع قانونی قابل استناد است.

اگر به فکر شروع به بستن قرارداد مشارکت در رستوران یا قرارداد شراکت در فست فود هستید و می‌خواهید یک شراکت بی‌دردسر و بی‌دغدغه را تجربه کنید همین الان برای دریافت نمونه قرارداد مشارکت مدنی اقدام کنید. بانک قراردادهای وینداد انواع قرارداد مورد نیاز شما فراهم می‌کند. در ادامه ‌این مطلب به نکات نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا خواهیم پرداخت.

چه نکات حقوقی حین تنظیم نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا باید رعایت شود؟

یکی از انواع قراردادهای مشارکت مدنی، نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا است. اما قبل از تنظیم آن چند نکته مهم وجود دارد که در هنگام عقد قرارداد باید به آن‌ها توجه کرد:

۱. در اولین قدم باید موضوع مشارکت که همان شراکت در تهیه غذا یا مشارکت رستوران است مشخص شود. همچنین نحوه مشارکت باید روشن باشد.

۲. حتما مشخصات شرکا در نمونه قرارداد شراکت برای تهیه غذا ذکر شود.

۳. موضوع مهمی که در رابطه با نحوه مشارکت مطرح است، مساله آورده طرفین است که باید به تفصیل در قرارداد ذکر شود. یک نفر می‌تواند تخصص در تهیه غذای خاصی را داشته باشد و مهارتش را به شراکت وارد کند و نفر دیگر می‌تواند سرمایه‌اش را وارد کار کند.

۴. مقدار سرمایه و سهم سود هر یک از طرفین به طور واضح مشخص و سپس نحوه پرداخت و تقسیم سود و زیان شراکت بیان شود. دقت کنید که در هر شراکتی بیشترین اختلاف از این موضوع است بنابراین میزان سهم هر یک از طرفین در مورد هزینه‌های جاری و مصرفی را نباید در نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا فراموش کرد.

۵. هر قرارداد شراکت، دارای مدت زمان معینی است که پس از طی آن، قرارداد خود به خود فسخ شده و پس از آن قابل استناد نیست. پس حتما باید در قرارداد مشارکت در تهیه غذا تاریخ شروع و پایان همکاری ذکر شود.

۶. از آنجایی که تعهدات و وظایف شرکا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید قرارداد شراکت در تهیه غذا آن را دربربگیرد، این تعهدات باید به نحوی باشد که قرارداد را متعادل کند. و به این  صورت نباشد که حق یکی از طرفین تضییع شود.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، امروزه افراد بسیاری وارد کسب‌وکار رستوران‌داری، فست‌فود و مشاغل مشابه آن شده‌اند. این افراد جهت گسترش شغلشان تمایل به مشارکت با دیگران پیدا کردند. برای مشارکت بهترین راه انعقاد نمونه قرارداد مشارکت تهیه غذا است که بنابر موضوع قرارداد باید نکات تخصصی و فنی در آن درج شود. بنابراین نمی‌توان از یک نمونه قرارداد واحد بهره برد بلکه به تناسب آن موضوع و جزئیات آن باید قرارداد را تنظیم کرد. در این راستا مشاوران و کارشناسان حقوقی وینداد آماده همراهی شما در این امر هستند توصیه می‌شود در این امر از راهنمایی‌های انها استفاده کنید تا درآینده دچار مشکل نشوید.

سوالات متداول

در قرارداد شراکت مدنی تهیه غذا تعهدات و وظایف شرکا چگونه باید تقسیم شود؟

تعهدات باید به نحوی باشد که قرارداد را متعادل کند و به صورتی نباشد که حقی از طرفین تضییع شود. سهم هر یک از طرفین از سرمایه و کار باید به روشنی درج شود و نحوه تقسیم سود و زیان مشخص گردد.

چرا در شغل تهیه غذا به قرارداد شراکت مدنی نیاز داریم؟

قرارداد مشارکت تعهدی را نشان می‌دهد که دو یا چند نفر برای همکاری در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند. این قرارداد مشخص‌کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط