در انعقاد نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان این موارد را در نظر داشته باشید!

نمونه قرارداد پیش فروش ساختمان +نکات مهم قانونی

امروزه یکی از مواردی که بسیار دیده می‌شود روی آوردن افراد زیادی به پیش فروش/ پیش خرید آپارتمان است که با رشد قابل توجهی همراه بوده و به طبع عدم توجه به ملاحظات حقوقی در این مسیر مشکلات و دردسرهای عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است. در این نوشتار همراه با شما چگونگی تنظیم […]

امروزه یکی از مواردی که بسیار دیده می‌شود روی آوردن افراد زیادی به پیش فروش/ پیش خرید آپارتمان است که با رشد قابل توجهی همراه بوده و به طبع عدم توجه به ملاحظات حقوقی در این مسیر مشکلات و دردسرهای عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است. در این نوشتار همراه با شما چگونگی تنظیم نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان و نکات مهم این قرارداد را بررسی می کنیم. همراه وینداد باشید.

نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان چیست؟

نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان قراردادی است که به وسیله آن یک طرف تعهد می‌کند که آپارتمانی را منطبق بر نقشه ساختمانی و اوصاف قراردادی بسازد و پس از اتمام و تکمیل ساخت در زمان و موعد مقرر و در ازاء دریافت مبلغ قراردادی به خریدار تحویل دهد.
این قرارداد مانند قراردادهای دیگر از سنخ و نوع توافق‌هایی شایع در روند معاملات روزمره است که به قواعد عمومی قراردادها یا به تعبیر قانونگذار شرایط صحت معاملات نیز در این قرارداد نیز مطرح است که شامل قصد و رضا، اهلیت، موضوع مشخص و مشروعیت است. یعنی به لحاظ ماهیت حقوقی بیع است.
کارشناسان امور قراردادهای وینداد آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره حقوقی به شما می‌باشند.

یک متن نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان شامل چه مواردی است؟

۱_ طرفین قرارداد را مشخص کنید.

۲_ موضوع قرارداد را مشخص کنید:

موضوع نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان عبارت است از ساخت مورد معامله با مشخصات مقرر شده میان طرفین قرارداد و انتقال آن طبق شرایط به خریدار در برابر پرداخت ثمن (قیمت).

۳_ مشخصات مورد قرارداد را تعیین کنید.

۴_ قیمت مورد معامله را مشخص کنید.

۵_ زمان و چگونگی تسلیم مورد معامله را مشخص کنید.

۶_ شرایط و آثار قرارداد را تعیین کنید:

ذکر این موارد در متن نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان مهم است:

_ فروشنده مکلف است قبل از انعقاد قرارداد پیش فروش مجوز ساخت را از مراجع ذیصلاح به دست آورد.

_ فروشنده موظف است که کلیه ضوابط،مقررات و آیین نامه هایی از قبیل اخذ پروانه ساختمانی،پایان کار،تراکم را رعایت کند.

_ فروشنده موظف است که تمام آیین نامه های مهندسی مربوط به ساخت و مقاومت سازی در برابر زلزله رعایت کنند.

_ فروشنده متعهد است که بعد از اتمام و تکمیل مورد معامله و تحقق شرایط توافق شده میان طرفین جهت تنظیم سند رسمی به نام خریدار در تاریخ مشخص شده در  دفتر اسناد رسمی حاضر شود.

_ با تنظیم و انعقاد نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان ، فروشنده از هر گونه انتقال مورد معامله به هر عنوان و به هر دلیل به غیر منع می شود  و در صورت تخلف و انتقال به غیر معامله به مال غیر تلقی می شود و فروشنده موظف است کلیه خسارات وارد شده به خریدار  را جبران کند.

_ چنان چه بعد از اتمام و احداث مورد معامله از نظر متراژ زیادت یا نقصانی عرفی وجود داشته باشد ارزش مساحت اختلافی بر اساس قیمت هر متر مربع بین طرفین محاسبه خواهد شد.

_ قیمت تعیین شده در مورد معامله قطعی می‌باشد و به هیچ عنوان از قبیل بالا رفتن قیمت مصالح و سایر هزینه‌ها قابل افزایش نمی‌باشد.

_  فروشنده موظف است که در صورت تخلف و تاخیر در اجرای تعهدات خود مبنی بر تنظیم سند رسمی و تحویل مورد معامله به ازای هر روز تاخیر معادل مبلغ مشخص شده را به طرف مقابل پرداخت کند. ذکر این نکته مهم است که این خسارت مانع از الزام متعهد به اجرای تعهد اصلی نیست.

_ چنانچه خریدار قیمت مورد معامله را طبق توافق پرداخت نکند یا ترتیبی برای پرداخت بقیه اقساط نداشته باشد به ازای مبلغ باقی مانده باید درصدی را به عنوان خسارت دیرکرد به فروشنده پرداخت ‌کند‌.

_  فروشنده موظف است که کارگران و کارکنان را در قبال حوادث بیمه کند.

_  فروشنده متعهد می‌شود که مشخصات مورد معامله و نقشه ساخت را روشن و بدون ابهام به خریدار تفهیم و آن را اجرا کند.

 

اگر نیاز به نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان دارید می‌توانید تنظیم این قرارداد را همین الان ثبت کنید تا کارشناسان حقوقی ما بهترین قرارداد را برای شما تنظیم کنند.

مزایای پیش فروش یا پیش خرید برای پیش خریدار چیست؟

۱_ در معاملاتی که آپارتمان به صورت آماده به فروش می‌رسد خریدار باید مبلغ قرارداد را حداکثر ظرف مدت ۲ ماه طبق توافق طرفین پرداخت کند اما در معاملات پیش فروش مبلغ قرارداد به صورت مرحله‌ای و طی پیشرفت کار پرداخت می‌شود‌.

۲_ در پیش فروش آپارتمان طراحی و اجزای آپارتمان مطابق سلیقه خریدار قابل تغییر است.

۳_ در ساختمان‌های آماده تنها اجزای قابل رویت و روکار قابل ملاحظه است اما در پیش فروش تمام مراحل ساخت کیفیت و چگونگی چینش اجزا قابل ملاحظه است.

۴_ به لحاظ تکمیل نشدن ملک قیمت پیش فروش آپارتمان از قیمت همان آپارتمان در حالت آماده برای تحویل مقداری ارزان‌تر است.

برای داستن این قرارداد می‌توانید درخواست تنظیم نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان را ثبت کنید.

در کنار این مزایا آیا پیش فروش یا پیش خرید آپارتمان معایبی دارد؟

۱_ این احتمال وجود دارد که امکان تحویل به موقع آپارتمان از طرف سازنده کم شود.

۲_ در شرایط رکود و نا به سامانی بازار امکان دارد که پروژه ناتمام بماند.

۳_ امکان فروش ملک به چندین نفر بسیار بالاست.

۴_ امکان کلاهبرداری از طرف شرکت‌های نامعتبر وجود دارد.

۵_ این احتمال وجود دارد که سازنده وام‌های کلان به واسطه سند مادر اخذ کند و در صورت عدم تسویه پرداخت اقساط به عهده خریدار است.

برای انعقاد بهتر قرارداد پیش فروش آپارتمان این موارد را در نظر داشته باشید:

۱_ پلاک و مشخصات ثبتی و نشانی ملک مهم است.
۲_ اوصاف و امکانات واحد ساختمانی مورد معامله اعم از مساحت، تعداد اتاق‌ها، شماره طبقه، شماره واحد، انباری باید مشخص باشد.
۳_ مشخصات فنی و معماری ساختمانی که واحد مورد نظر در آن احداث می‌شود مانند نوع مصالح مصرفی ساختمان، سیستم گرمایش و سرمایش، تعداد طبقات و کل واحدها، کاربری، مساحت کل عرضه و زیر بنا باید معلوم و معین باشد.

‌وینداد نگرانی شما در مورد مسائل حقوقی را می‌داند و همیشه برای ارائه بهترین راهکارها در کنار شماست. پس درخواست تنظیم نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان را همین الان ثبت کنید.

هنوز در مورد نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان سوالی دارید؟

نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان امروزه قرارداد پر کاربرد و متداولی است که افراد زیادی به این قرارداد نیاز خواهند داشت شما هم می توانید برای تجربه یک قرارداد ایمن و برای ملاحظه نکات حقوقی این قرارداد هم در مسیری اطمینان بخش قدم بردارید و هم از زبان‌های احتمالی این مسیر جلوگیری کنید. وینداد همواره کنار شماست.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط