قرارداد مشارکت در احداث تالار

نکات مهم در قرارداد تالار عروسی + مشارکت تالار و راه‌اندازی

راه‌انداری تالار عروسی یکی از پردرآمدترین کسب‌وکارها است. اما با توجه به اینکه همه افراد سرمایه یا تخصص کافی برای راه‌اندازی آن را ندارند،‌ می‌توانند با شخص دیگری شریک شده و در قالب قرارداد تالار عروسی با هم مشارکت کنند. پس از تاسیس تالار نیز برای شروع فعالیت نیاز به تامین نیروی تالارها و تنظیم […]

راه‌انداری تالار عروسی یکی از پردرآمدترین کسب‌وکارها است. اما با توجه به اینکه همه افراد سرمایه یا تخصص کافی برای راه‌اندازی آن را ندارند،‌ می‌توانند با شخص دیگری شریک شده و در قالب قرارداد تالار عروسی با هم مشارکت کنند. پس از تاسیس تالار نیز برای شروع فعالیت نیاز به تامین نیروی تالارها و تنظیم قرارداد با آن‌ها و در نهایت جذب مشتری خواهند داشت.

سرمایه گذاری در تالارها و مدیریت آن‌ها در قالب مشارکت تالار یکی از امن‌ترین و بهترین روش‌ها برای احداث است که در این مقاله به‌طور کامل با شرایط نکات حقوقی آن آشنا خواهید شد.

نگاهی به جایگاه و موقعیت فعلی بازار تالارهای پذیرایی و تشریفات

از آن جا که امروزه افراد بسیاری توجه خاصی به چگونگی برگزاری مراسم‌های خود دارند و بازار این جشن‌ها و مراسم‌ها رونق دارد، شاید در نگاه اول شرایط بازار کار برای صاحبان تالارها و مدیران تالارها به شکل چشمگیری مساعد باشد. این نکته نیز حائز اهمیت است که در گذشته بخش زیادی از مراسم‌ها به صورت شخصی در منازل و خانه‌ها برگزار می‌شد اما امروزه بعضا بنا به دلایل مختلف به عنوان مثال کوچک بودن فضای منازل، تغییر ذائقه و سلیقه مردم و اجرای مراسم‌ها به گونه‌ای مدرن و لوکس افراد تمایل به برگزاری جشن‌های خود در تالارهای شیک، مدرن و با ظاهری منحصر به فرد پیدا کرده‌اند که در این میان نیز یک بازار رقابتی سخت و پیچیده نیز بین صاحبان این کسب و کارها برای جذب و جلب نظر تعداد بیشتری از متقاضیان ایجاد شده است.

در عین حال این مسئله نیز قابل تامل است که این روزها وجود مشکلات اقتصادی شاید به نوعی در این کسب و کارها نیز مشکل ایجاد کرده باشد اما در نگاه کلی تالارهای پذیرایی برای برگزاری بسیاری از جشن‌ها، مراسم‌ها، رویدادها و همایش‌ها مناسب و ایده آل هستند. از این‌رو می‌توانید برای مشارکت از قرارداد تالار عروسی استفاده کنید.

مشارکت تالار به چه معناست؟

شراکت کاری بین دو نفر در تالار، یک سبک کسب و کار کاملا پر سود و جدید در بازار اقتصاد است. ممکن است شما سرمایه‌ای دارید و می‌خواهید از توانایی‌های یک فرد در مدیریت تالار استفاده کنید تا سرمایه‌تان را چند برابر کنید یا بالعکس شما فردی هستید دارای تجربه و توانایی در کار تالار ولی سرمایه‌ای برای پیش بردن ایده‌تان در این خصوص ندارید.

مشارکت تالار عموماً زمانی اتفاق می‌افتد که حضور فرد به تنهایی برای شروع کار در رستوران، کفایت نمی‌کند.

نکات مهم در قرارداد تالار عروسی

در تنظیم قرارداد مشارکت تالار باید نکات حقوقی را رعایت کنید:

بررسی و در نظر گرفتن محلی برای تالار پذیرایی

اولین قدم تصمیم شما بر در نظر گرفتن مکانی برای راه اندازی تالار است. نکته مهم در این مرحله مطرح است این که آیا آن ملکی را که در نظر گرفته‌اید متعلق به خودتان است یا آن که شما مایل به سرمایه گذاری در این مورد هستید و بودجه کافی ندارید و مجبورید مکانی را اجاره کنید.

اجرا و پیاده سازی احداث تالار پذیرایی

گام بعدی اجرای پروژه احداث تالار است که در این مرحله دو امکان وجود دارد یا این که شما تمام تالار را به امکانات لازم برای برگزاری مراسم مجهز کنید یا آن که یک قسمت را اختصاص به ساخت و تجهیز رستوران کنید. اصولا وجود رستوران در یک بخش اختصاصی در تالار شما می‌‌‌تواند بسیار کارامدتر و پر سود باشد چرا که این بخش قسمتی است که دائما فعالیت دارد فعالیتی بی‌وقفه و مداوم و حتی می‌تواند در معرفی و تبلیغ کار شما نیز تاثیرگذار باشد.

برآورد متراژ مناسب برای تالار عروسی و هزینه‌ها

متراژ مورد نیاز برای زمین تالار پذیرایی شما از طریق برآورد و در نظر گرفتن ظرفیت پذیرایی مهمانان مشخص می‌شود. برآورد هزینه‌های لازم برای ساخت و ساز تالارها به طور دقیق قابل تعیین نیست چرا که با توجه به شرایط فعلی و وجود تورم این کار کمی مشکل به نظر می‌رسد.

تجهیزات و لوازم مورد نیاز تالار پذیرایی

یک سری از وسایل برای انجام فعالیت‌ها در تالار ضروری و لازم است از جمله تجهیزات آشپزخانه‌ای اجاق، فر، کباب پز، تهویه، میز و صندلی برای سالن تالار، ساخت دکور، ساخت اتاق عقد، ساخت جایگاه عروس و داماد و بسیاری از تزئینات شکیل و لوکسی که چشم نواز باشد و مشتریان بیشتری را به سمت شما جلب کند.

سرمایه در گردش مورد نیاز برای مشارکت تالار

اصولا روند کاری در مورد پرداخت‌هایی که در قراردادهای تالارها انجام می‌شود بدین شکل است که مشتری شما مبلغی از قرارداد را در ابتدای کار پرداخت کرده و این مبالغ صرف هزینه‌های برگزاری مراسم و تهیه مواد اولیه می‌شود. البته بهتر است که در شروع کار مبلغی را کنار بگذارید تا به مشکلی برخورد نکنید.

تبلیغات برای معرفی تالار پذیرایی

تبلیغات در معرفی هر چه بهتر کسب و کار و خدمات شما موثر است و مشتریان بیشتری به دست خواهید آورد. البته فراموش نکنید که کیفیت خدماتی که ارائه می‌کنید، میزبانی حرفه‌ای و اصولی، رعایت همه جانبه استانداردهای تشریفات، حسن رفتار با مشتریان در هنگام بستن قرارداد، از مواردی مهم هستند که کسب و کار شما را به نوعی قدرتمند تر معرفی می‌کند. در نظر داشته باشید که انجام هزینه‌هایی در امر تبلیغات نتایج مناسب و مفیدی در بر خواهد داشت.

 ابتکار عمل و فعالیت‌های هوشمندانه برای افزایش درآمد

اصولا ایده‌های خلاقانه و منحصر به فرد شما در ارائه خدمات و ابتکار عمل بیشتر در حوزه مدیریت، تشریفات، پذیرایی و تهیه مواد اولیه، چینش و دکور قسمت‌های مختلف تالار پذیرایی منجر به موفقیت هر چه بهتر کسب و کارتان می‌شود.

تامین نیروی تالارها و حقوق پرسنل تالار

افرادی که در تالار مشغول هستند بیشتر روز مزد هستند.برای اجرا و برگزاری مراسم به نیروهای آشپزخانه ای و خدمتکاران سالن کار نیاز خواهید داشت.اگر در تالار خود رستوران نیز افتتاح کرده اید، حداقل حضور سه نیرو در آشپزخانه و سه نیرو دیگر در سالن لازم است.

دریافت مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی تالار پذیرایی

وزارت بهداشت، اتحادیه تالارهای پذیرایی، اماکن و شهرداری از جمله ارگان‌هایی هستند که باید برای اخذ مجوز از آن‌ها اقدام کنید.

نکات عمومی برای راه اندازی تالار

_ راه اندازی تالار به مدت ها برنامه ریزی و مطالعات تخصصی نیاز دارد.

_ برنامه ریزی در احداث و تجهیز تالارهای موجود در خارج از شهر با تالارهای موجود در مراکز شهر متفاوت است.

_ بهتر است موسس تالار و مدیریت آن سابقه و تجربه هایی در این زمینه داشته باشد.

_ مقررات ساخت و ساز باید در محل احداث تالار بررسی شود.

_ برنامه ریزی در مورد استخدام نیروی انسانی مهم است.

_ بررسی مدل و چگونگی پیشبرد مراحل فیزیکی ساخت و ساز تالار را جدی بگیرید.

_ پیش بینی یک بازه زمانی برای ساخت و ساز تالار مهم است.

قرارداد مشارکت در تالار چیست؟

قرارداد مشارکت تالار با عنوان قرارداد مشارکت مدنی شناخته می‌شود و از جمله نمونه‌های قرارداد شراکت بین دو نفر است. طبق تعریف ارائه شده در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، مشارکت مدنی به معنای درآمیختن سرمایه و دارایی‌های نقدی یا غیر نقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد به منظور انتفاع و تقسیم سود می‌باشد‫.‬ به‌عبارتی تعهدی  است که دو یا چند نفر در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند و مشخص‌کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است. از مهم‌ترین اقداماتی که باید حتما انجام دهید تهیه قرارداد مشارکت است.

تامین نیروی تالارها

یکی از مهمترین مراحل استخدام نیرو است. برای این که بتوانید خدمات بهتری در اختیار مشتریانتان بگزارید باید افراد حرفه‌ای و مناسب را استخدام کنید. نیروهای شما باید به خوبی کار خود را انجام دهند زیرا درصد زیادی از سود شما به نحوه خدمات آن‌ها بستگی دارد. سعی کنید برای هر پستی بهترین فرد را انتخاب کنید. شما باید پرسنل تالار خود را به خوبی آموزش دهید و آن‌ها را از اهداف خود آشنا کنید.
قبل از شروع کار پرسنل بهتر است درباره شرایط کار، ساعات کاری و نحوه دریافت حقوق و دستمزد با آن‌ها صحبت کنید و در صورت لزوم قرار داد تعریف شده‌ای بین خود تنظیم کنید. اگر هدف شما هم از تنظیم قرارداد با پرسنل، داشتن یک تیم حرفه‌ای و متعهد است بهترین و مهم‌ترین قرارداد کار است.

جمع‌بندی

مدیریت تالارها یکی از کسب و کارهای مهم است که امروزه شاهد تحولات و تغییرات بسیاری است و اکثر افراد مایل به برگزاری مراسم و جشن‌های خود به بهترین شکل هستند. توجه به نکات مطرح شده و دقت به جزئیات در این کسب و کار موجب افزایش موفقیت و ایجاد برند محبوب و قابل اعتماد در میان مردم می‌شود.

در قراردادهای مشارکت نمی‌توان از یک مدل قراردادی واحد برای تمام موارد موجود استفاده کرد و حتی اگر چنین نمونه قراردادی نیز تهیه شود به موازات عام بودن قرارداد، کارکرد آن زیر سوال می‌رود. پس بهتر است تنظیم قرارداد مشارکت در تالار را به‌طور خاص حتما زیرنظر کارشناس حقوقی انجام دهید.

سوالات متداول

چگونه در مشارکت تالار سرمایه تامین می‌شود؟

از آن جا که روند پرداخت در تالار به گونه‌ای است که مشتری مبلغی در ابتدای کار در اختیار تالار قرار می‌دهد، بخشی از هزینه‌ها تامین می‌شود. با این حال، بهتر است در ابتدا مبلغی کنار بگذارید تا دچار مشکل مالی نشوید.

چه قراردادی با نیروهای کار در تالار باید ببندیم؟

از آن جا که اغلب کارکنان تالار روزمزد هستند، شما باید در قراردادی که با آن‌ها می‌بندید به نکاتی از جمله ساعات کاری، نحوه دریافت حقوق و دستمزد دقت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط