چرا در تنظیم قرارداد به مشاور حقوقی امور قراردادها نیاز داریم؟

چرا در تنظیم قرارداد به مشاور حقوقی امور قراردادها نیاز داریم؟

به عنوان صاحب کسب‌و‌کار یا فعالیت تجاری، اغلب به آسانی اسناد و مدارکی که روی میزمان می‌آید را مطالعه و امضا می‌کنیم. اما وقتی نوبت به قراردادها و توافق‌نامه‌هایی می‌رسد که بر روی فعالیت کاری‌مان تاثیر می‌گذارد، با حساسیت بیشتری به موضوع می‌نگریم. سرچشمه این حساسیت بار حقوقی و مسئولیت مدنی و کیفری قرارداد است […]

به عنوان صاحب کسب‌و‌کار یا فعالیت تجاری، اغلب به آسانی اسناد و مدارکی که روی میزمان می‌آید را مطالعه و امضا می‌کنیم. اما وقتی نوبت به قراردادها و توافق‌نامه‌هایی می‌رسد که بر روی فعالیت کاری‌مان تاثیر می‌گذارد، با حساسیت بیشتری به موضوع می‌نگریم. سرچشمه این حساسیت بار حقوقی و مسئولیت مدنی و کیفری قرارداد است و همین جزییات باعث می‌شود تا بی‌درنگ نیاز به یک مشاور حقوقی امور قراردادها پیدا کنیم.

با این حال برخی اوقات هم پیش می‌آید که به بهانه‌های مختلف، این احساس نیاز را نادیده گرفته و ترجیح می‌دهیم که امور قراردادها را با مشاور حقوقی در میان نگذاریم. اما بی‌شک عدم مشورت با یک مشاور تنظیم قرارداد می‌تواند عواقب جدی برای ما داشته باشد. از جمله هزینه‌های سنگین بعدی که ممکن است هنگام بروز اختلاف حقوقی گریبان گیر ما شود. گاهی حتی اوضاع به حدی وخیم می‌شود که امکان از دست رفتن  همه چیز وجود دارد!

در ادامه به بررسی دلایلی می‌پردازیم که چرا در تنظیم قرارداد حتما به مشاور حقوقی امور قراردادها نیاز داریم. در انتهای مطلب اگر سوالی دارید، می‌توانید سوال خود را از مشاور حقوقی امور قراردادها پرسیده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

حضور مشاور حقوقی امور قراردادها موجب تضمین قراردادی کامل و قابل اجرا است

یکی از اهداف اصلی قرارداد این است که اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل ننماید، بتوان آن را در دادگاه یا از طریق داوری پیگیری و اجرا کرد. اما اگر بدون حضور مشاور تنظیم قرارداد اقدام به عقد قرارداد نماییم، ممکن است نقص یا ایرادی در قرارداد وجود داشته باشد و بعدا برای هر دوطرف دردسرساز باشد.

مشاور حقوقی قرارداد در تنظیم قراردادی کامل که شامل توضیحات روشنی در مورد تعهدات طرفین است، تخصص دارد. حتی مشاور تنظیم قرارداد هنگام بررسی و بازبینی قراردادی که توسط دیگران نوشته شده است، به اصطلاحات اصلی و کلیدی که وجودشان ضروری است، توجه ویژه‌ای می‌کند.

این که تنظیم و بررسی قرارداد ما بر عهده یک مشاور حقوقی باشد، سبب می‌شود که قرارداد کامل و جامع باشد. یعنی هم وضعیت و شرایط فعلی را در بر بگیرد و هم ما را از شرایط غیرقابل پیش‌بینی در آینده محافظت کند.

از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اقداماتی که باید در مسیر رشد و توسعه کسب و کارتان انجام دهید این است که یک مشاور حقوقی را در تیم خود داشته باشید. همین الان نسبت به دریافت قرارداد مشاور حقوقی اقدام کنید!

مشاور حقوقی امور قراردادها می‌تواند بهترین شرایط را در قرارداد رقم بزند

به طور معمول مشاور حقوقی، قراردادها را به شکلی تهیه و تنظیم می‌کند که به نفع مشتریان خود باشد. این بدان معنا نیست که ما نسبت به طرف مقابل خود ناعادلانه عمل می‌کنیم. بلکه منظور حفاظت از حق و حقوق و سرمایه ماست.

اگر هدف شما هم از تنظیم قرارداد مشاور حقوقی، داشتن یک راهنمای کاربلد در مسیر کسب‌وکارتان است همین الان نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید.

یک مشاور تنظیم قرارداد می‌تواند باعث شود تا ما اطمینان حاصل کنیم که همه چیز به درستی ترسیم شده است. او ماده به ماده و تبصره به تبصره قرارداد را بررسی می‌کند و با قانون تطابق می‌دهد. بنابراین دیگر لازم نیست که نگران بروز مشکلات و اختلافات آینده باشیم.

آگاهی کامل به قانون و آیین دادرسی، ویژگی اصلی یک مشاور تنظیم قرارداد

مشاور تنظیم قرارداد به خوبی با مواد قانونی و رشته‌های مختلف حقوقی (مثل مدنی، کیفری و تجارت) آشنا است. او پیچیدگی‌های آیین دادرسی را درک کرده است و خلاء‌های قانونی را نیز می‌شناسد. همین ویژگی‌ها در هنگام تنظیم و بررسی قرارداد بسیار به کار می‌آید و از این آگاهی‌ها در تدوین متن قرارداد بهره می‌برد.

تسلط مشاور حقوقی به قانون مزیت مهم دیگری هم دارد. از آنجا که قراردادها اسناد قانونی الزام‌آور هستند، مهم است که خود ما هم بدانیم دقیقا چه تعهداتی داده‌ایم و با چه مسئولیت‌های حقوقی روبرو هستیم. مشاور حقوقی قرارداد به ما کمک می‌کند تا قرارداد را به بهترین نحو درک کنیم و از وظایف طرفین و ضمانت‌های قانونی آن آگاه شویم.

مشاور حقوقی قرارداد می‌تواند به حل اختلافات نیز کمک کند

معمولا می‌گویند یک مشاور حقوقی خوب باید داور و قاضی خوبی هم باشد. بدین معنی که بتواند اختلافات و تناقضات را تحلیل و بررسی نموده و بهترین راه حل را ارائه دهد. چه هنگام تنظیم و تدوین قرارداد و چه بعدها در صورت بروز اختلاف.

وجود این ویژگی در یک مشاور تنظیم قرارداد، از مهم‌ترین دلایلی است که ما را ملزم می‌کند تا هنگام عقد قرارداد حتما با مشاور تنظیم قرارداد مشورت و هم‌فکری داشته باشیم.

مشارکت یک مشاور حقوقی در تهیه پیش‌نویس یا بررسی قراردادها به ما کمک می‌کند تا از بروز اختلافات و گرفتاری‌های حقوقی جلوگیری کنیم و تا پایان قرارداد همیشه آسوده‌خاطر باشیم که همه چیز بر وفق مراد است.

مشاور حقوقی قرارداد می‌داند ما دقیقا به چه چیز احتیاج داریم

یک مشاور تنظیم قرارداد می‌تواند کلیه قراردادهایی را که برای محافظت از استانداردها و منافع کسب و کار خود لازم داریم شناسایی کند. این نیازها می‌تواند شامل قراردادهای استخدامی، شرایط و ضوابط کاری، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، قراردادهای همکاری و اسناد مالکیت مادی و معنوی فعالیت تجاری ما باشد.

مثالی از یک وضعیت حقوقی در استارتاپ‌ها می‌آورم. ممکن است فکر کنیم مطرح نمودن ایده‌ها و اسرار کاری برای شروع استارتاپ یا توسعه آن هیچ مشکلی ندارد و می‌توان با همه مطرح نمود. اما اگر با یک مشاور حقوقی قراردادها مشورت کنیم، می‌آموزیم که برای محافظت از ایده‌ها و اطلاعات محرمانه شغلی خود نیاز است که با طرف مقابل، قرارداد محرمانگی یا قرارداد عدم افشای اطلاعات عقد کنیم.

پس مشاور حقوقی در حفظ کسب و کار و منافع و مزایای ما نقش تعیین‌کننده دارد و در وضعیت‌های مختلف به خوبی می‌داند که ما دقیقا به چه قراردادی نیاز داریم.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها از نتایج مهم حضور مشاور حقوقی امور قراردادها است

بدون شک هزینه‌ای که باید برای بررسی و تنظیم یک قرارداد به مشاور حقوقی بپردازیم، بسیار کمتر از هزینه‌های نجومی است که (در صورت بروز مشکل در آینده) باید به یک وکیل پرداخت نماییم.

مشاور تنظیم قرارداد معمولاً قراردادها را به روشی می‌نویسند که صلاح طرفین به خوبی در آن رعایت شده است. چون همانطور که گفته شد شرایط را به خوبی تحلیل می‌کند و منافع را به درستی تشخیص می‌دهد.

این مهم (صرفه‌جویی در هزینه‌ها) در مقیاس‌های بزرگتری مثل مشاوره قراردادهای بین‌المللی بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود.

البته بدانید که اگر طرف مقابل در حال تهیه و تدوین قرارداد است، باید انتظار داشته باشم که مشاور حقوقی آنها همین کارهایی که در بالا ذکر شد را کرده است. لذا مشاور حقوقی ما می‌تواند قرارداد را بررسی کند و در مورد معقول بودن آن نظر دهد. همچنین مشاور تنظیم قرارداد می‌تواند در تدوین استراتژی مذاکرات نیز به ما کمک کند.

وینداد، پکیج‌های حقوقی را در اختیار کاربران گذاشته تا به‌ازای خدماتی که دریافت می‌کنید، هزینه کمتری پرداخت کنید. شما می‌توانید از همین امروز با مراجعه به سایت وینداد و با انتخاب هر یک از پکیج‌های حقوقی، کسب‌وکار خود را ایمن کنید.

وجود مشاور حقوقی تنظیم قرارداد یعنی پیشگیری بهتر از درمان

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. زیاد این جمله را شنیده‌ایم. اما اگر به مواردی که در بالا گفته شد با دقت فکر کنیم، متوجه می‌شویم که این مطلب حقیقتی انکار ناپذیر است. حالا می‌دانیم که در تدوین قراردادها به مشاور تنظیم قرارداد نیاز داریم. چون مشورت و همفکری با مشاور حقوقی قراردادها می‌تواند تضمین‌ کننده موفقیت‌های ما بخصوص در حوزه تجارت باشد.

در مسیر یک کسب‌وکار و تجارت، مشکلات زیادی ممکن است برای شرکت پیش بیاید. پیچیدگی همین مسایل نیاز به استخدام مشاوران حقوقی در تمامی عرصه‌ها را بیش از پیش ثابت کرده است. مشاوران حقوقی دارای شرایط و وظایف خاصی می‌باشند و برای استخدام آن‌ها می‌بایست شرایط فوق الذکر را احراز نمود و همچنین در ابتدای استخدام آن‌ها بایست که شرح وظایف بطور دقیق به مشاوران اعلام گردد.

برای تنظیم و یا بررسی قراردادهای مشاوره حقوقی، می‌­توانید از بهترین مشاورین حقوقی وینداد در زمینه امور قراردادهای حقوقی بهره­‌مند شوید تا قراردادی مطمئن و منحصربه­‌فرد را برای کسب و کار خود فراهم کنید.

5/5 - (8 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

2 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
مانی مشایخ
مانی مشایخ
4 سال پیش

توضیحات کاملیه. دقیقا یکبار به خاطر مشورت نکدن با مشاور حقوقی سر قرارداد به دردسر بزرگی افتادم

ساشا
ساشا
4 سال پیش

سلام. خیلی منطقی و البته جذاب بود. پاسخ بسیاری از سوالاتم رو گرفتم. ممنون از وینداد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط