ثپت پتنت در آمریکا و مهاجرت از طریق آن

ثبت پتنت در آمریکا و مهاجرت از طریق آن چگونه است؟

ثبت پتنت در آمریکا که از مهم‌ترین و مشهورترین سیستم‌های ثبت پتنت در جهان است، روش محافظت از اختراع، محصول ابداعی و ایده تولیدی جدید مخترعین است. این واژه بهترین معادل برای اعطای حق مالکیت به مخترع است. حق اعطاشده به مخترع، دیگران را از ساخت، تولید، فروش، عرضه و یا واردات محصول بدون گرفتن […]

ثبت پتنت در آمریکا که از مهم‌ترین و مشهورترین سیستم‌های ثبت پتنت در جهان است، روش محافظت از اختراع، محصول ابداعی و ایده تولیدی جدید مخترعین است. این واژه بهترین معادل برای اعطای حق مالکیت به مخترع است. حق اعطاشده به مخترع، دیگران را از ساخت، تولید، فروش، عرضه و یا واردات محصول بدون گرفتن مجوز از مخترع و یا صاحب پتنت، محروم می نماید. حق ثبت اختراع (پتنت) از اهمیت بالایی در میان کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته از جمله ایران برخوردار است. ما در این مطلب به مزایای ثبت پتنت آمریکا می‌پردازیم.

ثبت پتنت در آمریکا به چه صورت است؟

در کشور آمریکا حق انحصاری ایده ثبت شده از طریق نهاد متولی فعالیت‌های ثبت اختراع یعنی سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا (United States Patent and Trademark Office) که به اختصار USPTO نامیده می‌شود صورت می‌گیرد. این حق معمولاً به مدت ۲۰ سال در اختیار صاحب اثر قرار می‌گیرد و این امر موجب می‌شود تا هیچ‌گاه بدون اجازه رسمی مالک آن مورد بهره‌برداری قرار نگیرد. این سازمان مهم‌ترین ارگان زیر نظر وزارت بازرگانی جهت ثبت اختراعات در کشور آمریکا می‌باشد و به اختراعات ثبت شده در این سازمان گواهی اعطا می‌نماید و به طور کلی در زمینه مالکیت فکری و معنوی مرجع مشاوره نیز می‌باشد.

انواع ثبت پتنت در سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری

در این سازمان، تمامی پتنت‌ها به سه دسته کاربردی، طراحی و ویژه گیاهان اعطاء می‌شود:

۱. پتنتی که به اختراع تعلق می‌­گیرد

پتنت‌های کاربردی هستند که توسط افرادی که ایده‌های جدید در فرایندهای کاربردی، ماشین‌، محتویات و مطالبی در خصوص تولید و ترکیب مواد و یا هر گونه بهبود و ارتقای کیفی موثر و مفید را اختراع می‌کنند درخواست می‌شوند. بیشترین تعداد ثبت پتنت‌ در آمریکا در این دسته قرار می‌گیرد.

۳. پتنتی که به طرح صنعتی تعلق می‌­گیرد

پتنت‌های طراحی توسط افرادی قابل ثبت و درخواست هستند که طراحی جدید و پایه‌ای را در خصوص مطالب مرتبط با ساخت و تولید، ابداع می‌کنند.

۳. پتنتی که به گونه گیاهی اعطاء می­‌شود

پتنت مرتبط با گیاهان به افرادی که بازتولید هرگونه متفاوت، متمایز و جدیدی را از گیاهان ابداع و کشف می‌کنند اعطا خواهد شد.

۵ مزیت برتر ثبت پتنت در آمریکا

۱. ثبت پتنت در آمریکا برای ایده‌های جدید و محصولات ابداعی در شرکت‌های نوآور می‌تواند مزیت‌های بیشماری را در تجارت داخلی و بین‌المللی برای آنها به ارمغان بیاورد.
۲. از جمله مزیت‌های ثبت پتنت می‌توان گفت که پس از دستیابی به حقوق انحصاری، شرکت قادر خواهد بود تا از سوء استفاده دیگران از اختراع ثبت شده به صورت تجاری جلوگیری نموده و این امر باعث کاهش قدرت شرکت‌های رقیب در بازار شده و شرکت شما در تجارت مربوطه به چهره‌ای منحصر به‌فرد تبدیل خواهد شد.
۳. ثبت اختراع در آمریکا یکی از راه‌های حمایت از ایده اجرا شده می‌باشد و این امر می‌تواند برای کشور تولید‌کننده اختراع درآمدزایی نیز داشته باشد. مخترع می‌تواند با رعایت شرایط و مراحل ثبت اختراع به حمایت بین‌المللی دست یابد و با فروش امتیاز اختراع خود درآمد کافی کسب کند و برای کشور نیز از نظر صادرات محصولات و بازرگانی سودآور خواهد بود.
۴. همچنین ثبت پتنت، عدم افشای نتایج با ارزش حاصل از تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و نخبگان علمی و صنعتی را هم به‌همراه دارد.
۵. مزیت مهم دیگر آن آسان کردن راه مهاجرت و اخذ اقامت به کشورهای دیگر است که به آن می‌پردازیم.

مهاجرت و اخذ اقامت از طریق ثبت پتنت در آمریکا

امروزه اکثر مخترعین و صاحبان ایده‌ها که دارای اختراعی خلاقانه و ایده‌ای نو و قابل رقابت در مقیاس جهانی هستند تمایل به ایجاد کسب‌وکار در دیگر کشورها به‌منظور حمایت و پشتیبانی بیشتر در شرکت‌های بزرگ‌تر دارند. کشورهای مطرحی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و آلمان با ایجاد بستری مناسب هرساله پذیرای تعدادی از مخترعین می‌باشند به همین دلیل ثبت اختراع می‌تواند راه ورود به این رقابت را هموارتر کند.
نکته حائز اهمیتی که باید به آن اشاره کرد این است که تفاوت ثبت پتنت در امریکا نسبت به بقیه کشورها به این صورت می‌باشد که اگر اختراعی در امریکا ثبت کنید در اکثر کشورهای دنیا نیز معتبر است درحالی‌که اختراعات ثبت شده در بسیاری از کشورها در امریکا معتبر نیستند و نیاز است که دوباره در امریکا ثبت شود.
به‌طور مثال برای مهاجرت از طریق ثبت پتنت به کانادا باید اختراع و ایده فرد توسط سازمان‌های مشخص در کانادا حمایت و سرمایه‌گذاری شود. این سازمان‌ها، گروه‌های تجاری‌ای هستند که برای پشتیبانی یا سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها و اختراعات تأیید شده‌اند. بدین صورت که آنها موفقیت و یا عدم موفقیت اختراعات و ایده‌ها را ارزیابی می‌کنند و در نهایت اگر ایده‌ای مورد تایید قرار گرفت، نامه حمایت و سرمایه‌گذاری در این خصوص صادر می‌گردد و مخترعین می‌توانند توسط ویزای استارت آپ اقدام به مهاجرت از طریق اختراع به کانادا (ویزای ثبت پتنت) نمایند. یا در مورد مهاجرت به امریکا، ثبت پتنت می‌تواند در اخذ ویزای مخصوص افراد مخترع،نخبه‌ها و پژوهشگرها تاثیر داشته باشد.

نتیجه‌گیری

با توجه به تعاملات روزافزون دنیا در زمینه فناوری، موضوع مالکیت فکری از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل سازمان‌های حمایت از مالکیت فکری در سراسر دنیا به‌منظور تثبیت و ترویج دانش، ایده‌ها و اختراعات تاسیس شده‌اند.
اگر ایده‌ای نو در سر دارید و در پی سرمایه‌گذار واقعی برای آن هستید و یا اختراع خود را به انجام رسانیده‌اید و به‌دنبال بهره‌برداری از آن در بازار هستید بهتر است برای پیاده کردن طرح، درخواست ثبت پتنت آمریکا را جهت حفاظت از محصول یا ایده تولیدی خود ثبت کنید.
ما در وینداد به صورت حرفه‌ای در زمینه ثبت اختراعات کاربردی، طراحی، پتنت موقت، غیر موقت و علائم تجاری با تجربیات فراوان آماده ثبت پتنت آمریکا برای شما می‌باشیم و خدمات ثبت اختراعات و یافته‌های علمی در سازمان ثبت اختراعات آمریکا را برای شما آسان کرده‌ایم.

 

4.8/5 - (6 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

23 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
zolfaghar
zolfaghar
1 سال پیش

سلام آیا کشف کاربرد جدیده وسیله ای که قبلا اختراع شده هم جزو اختراعات محسوب میشه و یا حق حقوقی برای کاشف این چنینی تعریف شده یانه مثلا متوجه شوید یک وسیله علاوه بر کاربرد تعریف شده جواب یکی از بزرگ‌ترین معمای بشری رو هم ازش بهره گرفت اما بدلایل موجه تا کنون کسی متوجه نشده باشه جز شما حق مالکیت این کشف چگونه است البته اینم بگم که مشکل اینجاست که میدونم به محص کوچیکترین توضیحی در مورد کشفم احتمال ازدست دادن چیزی که من کاشفش بودم هست چون در ایران زندگی میکنم این ترس موجب سکوت من و در خفا نگه داشتن چیزی که میدانم شده راهکار پیشنهادی شما چیست اگر متوجه عرایضم شدید ممنون از حسن توجه و پاسخگویی شما البته اگه جواب بدیدن

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  zolfaghar
1 سال پیش

با سلام و احترام
با توجه به حساسیت و پیچیدگی پرسش مورد نظر شما، خواهشمند است به سایت وینداد مراجعه نموده و درخواست مشاوره تلفنی ثبت نمایید تا کارشناسان متخصص ما در اسرع وقت نسبت به ارائه مشاوره و راهنمایی کامل در این خصوص اقدام نمایند.
با تشکر
مجموعه حقوقی وینداد

محمد مبین زیوری
محمد مبین زیوری
2 سال پیش

سلام
من یک ایده دارم در مورد گوشی های هوشمند و میخوام بدونم که چگونه اونو به ثبت برسونم و تجهیزات لازم برای اختراع ایده ام رو ندارم و تجهیزاتش تو ایران پیدا نمیشه و باید چیکار کنم ؟

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  محمد مبین زیوری
2 سال پیش

با سلام
شما میتوانید برای تهیه تجهیزات سرمایه گذار مدنظر را پیدا کنید و با وی قرارداد سرمایه گذاری اختراع منعقد کنید اما توصیه می شود پیش از آن قرارداد محرمانگی نیز منعقد کنید تا تمامیت اختراع در مالکیت شما باقی بماند.
برای تنظیم قراردادهای مذکور شما میتوانید از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت نمایید.
https://vindad.com/demand/add/
با احترام
تیم حقوقی وینداد

ابوالفضل
ابوالفضل
3 سال پیش

من یک ایده در حوضه ارز دیجیتال دارم اما اصلا نمیدونم باید کجا مراجعه کنم . تا جاییم ک تحقیق کردم اصلا جزو اختراعات محصوب نمیشن این نوع ایده ها
باید از کی مشورت بگیرم؟؟؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  ابوالفضل
1 سال پیش

با سلام و احترام
لطفا به سایت وینداد مراجعه نموده و درخواست مشاوره تلفنی ثبت نمایید تا کارشناسان متخصص ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.
با تشکر
مجموعه حقوقی وینداد

Reza yazdani
Reza yazdani
3 سال پیش

سلام ایده کالری رو دارم که بدون نیاز به برق کار میکنه و ۳ تا ۵ سالم نیاز به سرویس نداره ولی اول خاستم مطمعن بشم که میشه از طریق اخطراع اقامت آمریکایی بگیرم تا عملیش کنم

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  Reza yazdani
1 سال پیش

با سلام و احترام
لطفا به سایت وینداد مراجعه نموده و درخواست مشاوره تلفنی ثبت نمایید تا کارشناسان متخصص ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.
با تشکر
مجموعه حقوقی وینداد

امیر
امیر
3 سال پیش

سلام . ثبت مالکیت صنعتی از ایران دریافت کرده ام برای ثبت در امریکا ماثر میباشد یا بی ارزش است ممنون .

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  امیر
1 سال پیش

با سلام و احترام
خیر تاثیری ندارد زیرا حقوق مالکیت فکری منطقه ای می باشد.
مجموعه حقوقی وینداد

Arash
Arash
3 سال پیش

سلام
خسته نباشید
من اخیرا سیستم تصفیه فاضلابی را در آمریکا به ثبت رسوندم. سنم ۲۶ سال هستش. آیا امکان مهاجرت از طریق اختراع هست یا اینکه از طریق تحصیلی فقط این امکان وجود داره؟
متشکرم

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  Arash
3 سال پیش

باسلام و احترام؛
متاسفانه در حال حاضر ما در وینداد در خصوص مباحث مهاجرتی خدماتی ارائه نمیکنیم و صرفا خدمات ثبت پتنت آمریکا یا PCT را انجام می‌دهیم.
اما همانطور که در مطلب نوشته شده است ثپت پتنت بین المللی مزایایی را برای بحث مهاجرت دارد.

باتشکر،

Arash
Arash
در پاسخ به  کارشناس حقوقی وینداد
3 سال پیش

سلام،من ی ایده ای دارم که امکانات خاص میخواد ،میخوام به عمل برسونم.باید چی کار کنم؟بعد چطوریه بین الملی کنم؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  Arash
1 سال پیش

با سلام و احترام
لطفا در سایت وینداد درخواست مشاوره تلفنی ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
مجموعه حقوقی وینداد

آرش
آرش
3 سال پیش

سلام
خسته نباشید
من اخیرا سیستم تصفیه فاضلابی را در آمریکا به ثبت رسوندم. سنم ۲۶ سال هستش. آیا امکان مهاجرت از طریق اختراع هست یا اینکه از طریق تحصیلی فقط این امکان وجود داره؟
متشکرم

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  آرش
3 سال پیش

سلام
برای آگاهی در خصوص شرایط مهاجرت بهتر است از متخصصین مهاجرتی راهنمایی بخواهید.

تیم حقوقی وینداد

کریم رهیده
کریم رهیده
در پاسخ به  آرش
2 سال پیش

سلام.وقت بخیر.لطفا بفرمایید آیا به تنهایی ثبت کردید یا از جایی کمک گرفتید؟و اگر به تنهایی ثبتش کردید به چه صورت انجام دادید.ممنونم

Bahram kavousi boroumand
Bahram kavousi boroumand
3 سال پیش

من برای اواین بار ظرفی
اختراع کرده ام بسیار کاربردی ولی هنوز ثبت در ایران هم نکرده ام چگونه پتنت آمریکا و احتمالا اجازه مهاجرت از این طریق را بدست بیاورم

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  Bahram kavousi boroumand
3 سال پیش

سلام
در صورتی که اختراع شما شرایط اداره ثبت اختراعات آمریکا (USPTO) جهت حمایت از ایده ی فکری را داشته باشد، در سازمان ثبت اختراع و علامت تجاری آمریکا قابل ثبت خواهد بود. جهت ثبت اختراع خود در آمریکا به تنظیم اظهارنامه، توصیف احتراع، ارائه ی نقشه های اختراع، ادعا و … نیازمندید. پس از آن بایستی جهت انجام اقدامات ثبتی در کشور آمریکا از همکاری یک وکیل مقیم آمریکا کمک بگیرید. در درجه ی اول بهتر است از راهنمایی یک مشاور حقوقی کمک بگیرید.
ضمنا سامانه حقوقی وینداد با همکاری شرکت بین المللی خلاق دانش پیشرو KDP امکان ثبت اختراع در کشور آمریکا را برای شما فراهم می نماید.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

علی طباطبایی
علی طباطبایی
4 سال پیش

در امریکا ثبت پتنت دارم چگونه بهترین راه مهاحرت پیدا کنم ؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  علی طباطبایی
3 سال پیش

جناب آقای طباطبایی
باسلام و احترام؛

متاسفانه ما در وینداد خدمات مهاجرتی ارائه نمی‌کنیم.

پیروز باشید

مهرزاد
مهرزاد
4 سال پیش

تولید نوع کمربند خاص که تا کنون در هیچ ماشین تیونینگ ، برندهای جهانی بکار گرفته نشده و میزان تلفات در جهان به یک دهم کاهش میابد و در سه نوع خاص برای کشورهای پیشرفته صنعتی ، ماشینهای لوکس و خاص و ماشینهای برند و ماشینهای معمولی بکار برده میشه و نوعی آپشن هست که هیچ کارخانه سازنده کمر بند و تولید کننده ماشین تاکنون اقدام به نصب این آپشن ننموده است نجفی پور هستم از ایران

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  مهرزاد
4 سال پیش

با سلام
ضمن تبریک بابت دست یافتن به این محصول، پیشنهاد می‌شود طرح خود را ثبت جهانی (ثبت اختراع بین‌المللی) کرده و به فعالان این صنعت در سرتاسر دنیا معرفی کرده و نظر ایشان را در جهت سرمایه‌گذاری و تولید جلب نمایید.
موفق و پیروز باشید باشید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت اختراع در ایران و تنظیم اسناد و اظهارنامه‌های تخصصی به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات پیشنهادی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت اختراع در ایران و تنظیم اسناد و اظهارنامه‌های تخصصی به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط