راه اندازی رستوران آنلاین

راه اندازی رستوران آنلاین چه نکاتی دارد؟ + 6 توصیه کلیدی

کسب‌وکارهای آنلاین در ایران، مورد استقبال بسیاری از مردم جامعه قرار گرفته‌اند و اشخاص روزانه بسیاری از نیازهای خود را از طریق بنگاه‌های آنلاین برطرف می‌کنند. مواردی مانند سفارش تاکسی اینترنتی، سفارش کالاهای سوپرمارکتی، سفارش غذا و… در حال حاضر بسیار پرطرفدار هستند. به همین خاطر برخی اشخاص به فکر راه اندازی رستوران آنلاین هستند […]

کسب‌وکارهای آنلاین در ایران، مورد استقبال بسیاری از مردم جامعه قرار گرفته‌اند و اشخاص روزانه بسیاری از نیازهای خود را از طریق بنگاه‌های آنلاین برطرف می‌کنند. مواردی مانند سفارش تاکسی اینترنتی، سفارش کالاهای سوپرمارکتی، سفارش غذا و… در حال حاضر بسیار پرطرفدار هستند. به همین خاطر برخی اشخاص به فکر راه اندازی رستوران آنلاین هستند تا از بازار مذکور نهایت استفاده را داشته باشند.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ نکات حقوقی و توصیه‌های مهم برای راه اندازی رستوران آنلاین رفته‌ایم.

با ما همراه باشید.

۱. روی طراحی وبسایت و نرم‌افزار سرمایه‌گذاری کنید!

یکی از عوامل اساسی موفقیت کسب‌وکارهای آنلاین، توجه به طراحی وبسایت و نرم‌افزارهای مرتبط است. برای راه اندازی رستوران آنلاین، سرمایه‌گذاران بایستی جایگاه ویژه‌ای برای طراحی نرم‌افزار قدرتمند در نظر بگیرند.

طراحی یک نرم افزار با رابط کاربری ساده و جذاب، در عین حال از لحاظ فنی قدرتمند و سریع، موضوع مهمی است که می‌تواند تا حد زیادی رضایت مشتریان رستوران آنلاین را تحت تاثیر قرار بدهد.

به همین خاطر برای راه اندازی رستوران آنلاین نیاز است تا با طراحان نرم‌افزار و طراحان وبسایت ماهر و باتجربه همکاری کرد و با عقد قرارداد طراحی سایت و نرم‌افزار، قدم به قدم، به موفقیت نزدیک‌تر شد.

۲. برای راه اندازی رستوران آنلاین، استراتژی دیجیتال مارکتینگ داشته باشید!

برای راه اندازی رستوران آنلاین، تنها طراحی سایت و نرم‌افزار کافی نیست. متقاضیان راه‌اندازی رستوران آنلاین بایستی برای توسعه کسب‌وکار خود، از مفاهیم و موضوعات بازاریابی، به ویژه، دیجیتال مارکتینگ باخبر باشند و آنها را به کار ببرند.

تولید محتوای جذاب و هدفمند و مرتبط با صنعت غذا، کار بر روی سئوی سایت، تبلیغات مجازی و ایمیلی و… می‌تواند نقش بسیار زیادی در پیشی گرفتن رستوران آنلاین شما از سایر رقبا ایفا کند.

۳. برندسازی را فراموش نکنید!

امروزه کسب‌وکارهای آنلاین با تمام توان خود تلاش می‌کنند تا برندسازی کنند. از آنجایی که راه اندازی رستوران آنلاین، به نوعی، اقدام تجاری نوینی محسوب می‌شود، باید نهایت دقت را در راستای انتخاب نام تجاری، لوگو (علامت تجاری)، شعار کسب‌وکار و… اعمال کرد.

هر چه نام و لوگو و… جذاب‌تر انتخاب شوند، احتمال برند شدن رستوران آنلاین شما بیشتر می‌شود. به این خاطر، همکاری با طراحان گرافیک و… می‌تواند تاثیر بیشتر در برندسازی کسب و کار شما داشته باشد.

۴. مجوزهای لازم را برای راه اندازی رستوران آنلاین اخذ کنید!

اصولا راه اندازی کسب و کار در حوزه صنایع غذایی، نیازمند اخذ مجوزها و پروانه‌های بهداشتی از نهادهای مختلفی است. همچنین، دریافت مجوزهای صنفی و اتحادیه‌های مرتبط هم ضرورت دارد.

علاوه بر آن، کسب‌وکارهای آنلاین، باید اقدام به دریافت برخی مجوزهای دیگر هم کنند. یکی از مهم‌ترین مجوزهای مذکور، ای‌نماد (نماد الکترونیکی اعتماد) است که کمک می‌کند کاربران با اطمینان بیشتر به کسب‌وکار آنلاین اعتماد کنند.

به همین خاطر برای راه‌اندازی رستوران آنلاین نیاز است تا صاحبان کسب‌وکار انواع مجوزها و گواهی‌ها را دریافت کنند.

۵. اقدامات لازم را برای حمل‌ونقل غذا انجام دهید!

راه‌اندازی رستوران آنلاین، غالبا به این معناست که مشتریان غذای خود را به شکل اینترنتی و از طریق سایت و اپلیکیشن‌های مخصوص، سفارش می‌دهند، سپس رستوران مذکور غذا را به محل مورد نظر مشتری می‌رساند.

انتقال غذا موضوع مهمی است که رستوران‌های آنلاین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. در راه اندازی رستوران آنلاین باید به این نکته توجه داشت که یکی از عوامل رضایت مشتریان، گرم و سالم رسیدن غذا به آدرس‌های مورد نظر است.

گاهی یک کسب‌وکار کوچک و نوپا برای انتقال اقدام به استفاده از وسایل نقلیه شخصی خود می‌کند. مثلا ممکن است شرکای کسب‌وکار خود شخاص اقدام به حمل‌ونقل کالاها کنند.

اما گاهی، با توسعه کسب‌وکار، مشتریان به حدی زیاد می‌شوند که نیاز است صاحبان کسب‌وکار، اقدام به استخدام نیروی انسانی بیشتری کنند.

استفاده از پیک‌ موتوری‌ها به شکل استخدام دائم و یا موردی، راه‌حلی است که بسیاری از رستوران‌های آنلاین از آن بهره می‌برند.

۶. تنظیم دقیق قراردادهای حقوقی را جدی بگیرید!

در گام‌های فوق‌الذکر، دانستیم که  برای راه اندازی رستوران آنلاین نیاز است تا با برخی اشخاص دیگر، از جمله طراحان سایت و نرم‌افزار، پیک موتوری‌ها و… همکاری به عمل آورد. همکاری با این اشخاص جز از طریق تنظیم قرارداد ممکن نیست.

همچنین تدوین شرایط و مقررات سایت برای کسب‌وکارهای آنلاین اهمیت بسیار زیادی از نظر مسئولیت حقوقی کسب‌وکار آنلاین دارد.

به همین خاطر صاحبان کسب‌وکار باید برای برقراری رابطه امن از منظر حقوقی، از متخصصان تنظیم قرارداد استفاده کنند.

نباید فراموش کرد که امر تنظیم قرارداد، موضوعی تخصصی است که بدون داشتن دانش و مهارت حقوقی و تجربه کافی امکان‌پذیر نیست. اشخاصی مانند مشاوران حقوقی و وکلای دادگستری می‌تواند همراه مطمئنی در این زمینه باشند و چالش‌های بالقوه یک کسب‌وکار آنلاین را از منظر قراردادهای حقوقی به حداقل ممکن برسانند.

نیاز به تنظیم قرارداد برای راه اندازی رستوران آنلاین دارید؟

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد کوشش شد تا ۶ توصیه مهم و کلیدی در خصوص راه اندازی رستوران آنلاین بررسی شود.

تیم حقوقی وینداد، متشکل از کارشناسان حقوقی کسب‌وکارهای اینترنتی و وکلای دادگستری متخصص در تنظیم قرارداد قادر است خدمات مشاوره حقوقی، تنظیم و بررسی قرارداد، دعاوی تخصصی و… را با بهترین کیفیت و قیمت و بیشترین سرعت به کسب‌وکارهای آنلاین حوزه غذا ارائه کند.

3.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
امیرعلی بردبار
امیرعلی بردبار
6 ماه پیش

سلام ممنون از مقاله خوبتون. منم اتفاقا امروز توی مجله اقتصاد آفرین تو یک رپورتاژ درباره رستوران ها میخوندم، خیلی خوب شده که اکثر رستوران ها امکان سفارش آنلاین رو فراهم کردن.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط