صادرات کالا یکی از راهکارهای ورود به بازارهای جهانی

صادرات کالا یکی از راهکارهای ورود به بازارهای جهانی

یکی از موضوعات مهم و نوین در عرصه تجارت بین‌الملل بحث راه‌های ورود به بازارهای جهانی و بین المللی است. احتمالا برای شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار این سوال ایجاد شده است که چگونه می‌توانید محصولات خود را در سطح بین‌المللی نیز به فروش برسانید و چگونه می‌توانید به نیازهای موجود در عرصه بین […]

یکی از موضوعات مهم و نوین در عرصه تجارت بین‌الملل بحث راه‌های ورود به بازارهای جهانی و بین المللی است. احتمالا برای شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار این سوال ایجاد شده است که چگونه می‌توانید محصولات خود را در سطح بین‌المللی نیز به فروش برسانید و چگونه می‌توانید به نیازهای موجود در عرصه بین الملل نیز پاسخ بدهید. این نکته حائز اهمیت است که امروزه بحث صادرات به عنوان قالبی نسبتا ساده تر برای حضور یک شرکت در بازارهای جهانی و بین المللی بسیار رایج شده است.

با این حال اگر نیاز به راهنمایی در خصوص قوانین و مراحل صادرات کالا داشتید می‌توانید با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

 چقدر با مفهوم صادرات کالا و جایگاه فعلی آن آشنا هستید؟

اگر صاحب یک کسب و کار دایره توجه خود را فراتر از سطح داخلی یعنی از  مرزهای داخلی  کشورش فراتر ببرد و اگر همزمان خواهان و متوجه ارزش ایجاد بازار فروش محصولات خود  در سطح بین‌الملل نیز  باشد او می‌تواند این دغدغه را با استفاده مناسب از صادرات کالا رفع کند. در واقع در عصر حاضر جلب نظر بازار هدف در سطح بین‌الملل هدفی جذاب و نوین است که با هوشمندی یک کسب و کار و با عرضه محصولات و ارزش‌های متمایز و ویژه می‌تواند باعث شود که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار وارد عرصه صادرات کالا شوید و با بهره‌مندی از روش‌های طراحی شده خاص خود و همچنین بسیاری از استراتژی‌های نوین در بازاریابی در این حوزه موفق باشید.

به نظر می‌رسد یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در ارتباط با ورود یک شرکت در عرصه رقابت بین‌الملل موضوع تمایل شرکت به این کار است چرا که در بسیاری از موارد صاحبان کسب و کارها تمایلی به انجام این کار ندارند. دلایل این عدم تمایل شامل این موارد است:

_ این تصور ممکن است در ذهن آن‌ها باشد که در مقایسه با فعالیت‌های داخلی عرصه بین الملل پر خطر است و امنیت کافی ندارد.

_ ورود به بازارهای جهانی علاوه بر تمایل به انگیزه‌های قوی و همچنین مهارت‌های بی شماری نیازمند است که یکی از آن موارد لزوم آشنا شدن شما با قوانین بازارهای جهانی و یادگیری آن است.

اگر در تهیه قراردادهای مورد نیاز برای صادراتتان نیاز دارید می‌توانید با کارشناسان حقوقی ما تماس بگیرید یا فرم درخواست تنظیم قرارداد را در این صفحه پر کنید.

چه ارتباطی میان صادرات کالا و ورود به بازارهای جهانی وجود دارد؟

یکی از روش‌های ساده تر در ورود به بازارهای جهانی صادرات کالا است. به مفهوم صادرات توجه کنید. صادرات به معنای روند انتقال کالاها یا خدماتی از کشوری به کشور دیگر اطلاق می‌شود که‌ این‌ روند به گونه ای صورت می‌گیرد که از مسیری گمرکی میان کشورها انجام شده باشد. این مفهوم در تجارت بین الملل اشاره به عرضه و فروش کالا و خدمات در خارج از مرزهای یک کشور دارد. بدین ترتیب برای تولیدکننده این امکان فراهم می‌شود که در بازارهای جهانی محصولات خود را عرضه کند.

صادرات می‌تواند در دو قالب مستقیم و غیر مستقیم انجام شود. در صادرات مستقیم خود شرکت یا کسب و کار اقدام به فروش محصولاتش می‌کند. در روش صادرات غیر مستقیم نیز شرکت های بازرگانی وجود دارند که از طرف یک شرکت فروش و ارائه خدمات و محصولات آن ها را تسهیل می‌کنند. سوالات خود در مورد این موضوع را با مشاور حقوقی ما در میان بگذارید.

نگاهی به مهم ترین مزایای گسترش و توسعه صادرات کالا در ایران:

۱_صادرات باعث رونق تجارت با کشورهای دیگر شده و این موضوع نقش مهمی در خارج کردن کشورها از اقتصاد محدود و بسته دارد.

۲_صادرات باعث رونق و رشد گسترده فناوری‌ها و سرمایه‌گذاری در این زمینه خواهد شد چرا که اساسا ورود و حضور قوی یک کشور در عرصه بازارهای جهانی نیازمند کاهش و بر طرف نمودن نقص های احتمالی در این زمینه ها است.

۳_صادرات باعث همسان‌سازی کیفیت محصولات تولید شده یک شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می‌شود.

۴_صادرات باعث رونق و رشد اقتصادی کشور می‌شود و همچنین به ایجاد فرصت های شغلی بسیاری کمک می‌کند.

۵_ صادرات باعث گستردگی دایره توجه و ورود به بازارهای رقابتی جهانی شده و بدین ترتیب زمانی که یک تولید کننده، صاحب یک کسب و کار یا یک شرکت تصمیم به حضور در عرصه بین الملل داشته باشد می‌تواند فرصت های بیشتر، موفقیت‌های چشمگیرتر و دستاوردهای جهانی بیشتر داشته باشد.

اگر به فکر رونق صادرات خود هستید مشاوره حقوقی در زمینه صادرات کالا را همین الان دریافت کنید.

مهم ترین قوانین مربوط به صادرات کالا در ایران چه قوانینی هستند؟

_ قانون مقررات صادرات و واردات:

یکی از قوانین مهم ما در مورد صادرات قانون مقررات صادرات و واردات است.این قانون باید مورد توجه فعالان تجاری و صادرکننده ها باشد.

_ آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات:

هر قانونی که در مجلس به تصویب برسد آیین نامه اجرایی آن نیز تصویب خواهد شد، ضروری است که فعالان تجاری و صادرکننده ها از مفاد این آیین نامه نیز آگاه باشند.

 _ قانون امور گمرکی:

این قانون یکی دیگر از قوانین قابل توجه در بحث تجارت و صادرات است که در مورد موضوعاتی مانند امور گمرکی و ترخیص کالا می باشد.

_ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی:

این آیین نامه به منظور اجرای قانون امور گمرکی به تصویب رسیده است که در مورد موضوعاتی مانند اختلافات گمرکی،معافیت ها و ممنوعیت های گمرکی است.

_ قوانین و تعرفه‌های گمرکی:

یکی از موضوعاتی که اطلاع از آن برای تجار و صادرکننده ها اهمیت دارد قوانین و تعرفه های گمرکی می باشد که معمولا هر سال به روز می‌شود.

_ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه آن:

این قانون شاید در نگاه اول مرتبط با صادرات نباشد اما توجه به بسیاری از نکات موجود در آن که مرتبط با تجارت کالا است برای تجار و صادر‌کننده ها خالی از فایده نیست چرا که به انواع تخلفات تجاری نیز اشاره کرده و باعث می‌شود که تجار و صادرکننده ها در مورد صادرات کالا به مشکل حقوقی برخورد نکنند و گرفتار دعاوی تجاری نشوند.

_ قانون داوری تجاری بین المللی:

این قانون منبع بسیار مهمی برای حل اختلافات تجاری است.

هر گونه پرسش خود را در مورد صادرات کالا همین الان با کارشناسان حقوقی وینداد مطرح کنید.

سخن پایانی

امروزه در دنیا بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارها نه تنها به فکر گسترش و رونق فروش خدمات و ارائه محصولات خود در بازار هدف و رقابتی در داخل کشور خود هستند بلکه به صادرات کالا و خدمات خود فراتر از مرزهای کشورشان نیز فکر می‌کنند و با بهره مندی از صادرات کالا به نتایج سودآور بسیاری هم چون، رونق و گسترش فرصت های شغلی، درآمد  زایی قابل توجه، رشد اقتصادی، افزایش نقدینگی و افزایش استانداردهای لازم در تولید محصولات و خدمات خود رسیده اند. وینداد جهت ارائه خدمات حقوقی و هر گونه راهنمایی بیشتر شما آماده خدمت رسانی به شما می‌باشد. با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط