قرارداد پیمانکاری فضای سبز

نمونه قرارداد پیمانکاری فضای سبز + نکات قرارداد آن

ایجاد فضای سبز در شهرها به‌ویژه شهرهای بزرگ علاوه‌بر زیبای شهری، باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود. به همین منظور شهرداری طی قراردادهایی فضاسازی و ایجاد فضای سبز در شهرها را به شرکت‌های مختلف که دارای نیروی متخصص و همچنین تجهیزات کافی هستند، می‌سپارد. این قراردادها از جمله قراردادهای پیمانکاری هستند که با عنوان نمونه قرارداد […]

ایجاد فضای سبز در شهرها به‌ویژه شهرهای بزرگ علاوه‌بر زیبای شهری، باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود. به همین منظور شهرداری طی قراردادهایی فضاسازی و ایجاد فضای سبز در شهرها را به شرکت‌های مختلف که دارای نیروی متخصص و همچنین تجهیزات کافی هستند، می‌سپارد. این قراردادها از جمله قراردادهای پیمانکاری هستند که با عنوان نمونه قرارداد پیمانکاری فضای سبز تنظیم می‌شوند و در آن شرایط همکاری طرفین با جزئیات مشخص خواهد شد.

در این مقاله نمونه قرارداد فضای سبز را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد. همچنین نمونه قرارداد پیمانکاری فضای سبز شهرداری، قرارداد فضای سبز و نمونه قرارداد نگهداری فضای سبز را توضیح می‌دهیم.

قرارداد پیمانکاری فضای سبز

نمونه قرارداد پیمانکاری فضای سبز شهرداری از جمله قراردادهایی است که در قالب قرارداد پیمانکاری خدمات تنظیم می‌شود. چرا که موضوع قرارداد آن در قالب یک پروژه و در مدت مشخص انجام می‌شود. از این‌رو برای انجام این گونه پروژه‌ها باید قرارداد خود را در قالب قرارداد پیمانکاری پروژه یا پیمانکاری خدمات تنظیم کنید.

بر اساس این قرارداد شهرداری به عنوان کارفرما، عملیات طراحی و اجرای فضای سبز را به یک شرکت پیمانکار واگذار می‌کند. در این توافق مدت زمان همکاری، شرایط و تعهدات و همچنین موارد دیگری مثل مبلغ اجرای پروژه مشخص می‌شود.

از سوی دیگر قراردادهای پیمانکاری در حوزه شهرسازی بسیار کاربردی هستند و از دیگر قراردادهایی که در این زمینه می‌توانی تنظیم کنید می‌توان به قرارداد پیمانکاری امانی، قرارداد تسطیح زمین، قرارداد راهسازی و قرارداد حمل و نقل اشاره کرد.

بندهای نمونه قرارداد پیمانکاری فضای سبز

در قراردادهای پیمانکاری، مواردی به عنوان بندهای درج می‌شوند که از جمله مفاد اصلی قرارداد به شمار می‌روند. این موارد شامل بندهای زیر است که علاوه‌بر آن‌ها می‌توانید شرایط اختصاصی را با توافق طرفین در قرارداد درج کنید. این شرایط باید در چارچوب قانونی باشند که در این زمینه توصیه می‌شود با کارشناسان حقوقی مشورت کنید.

  • عنوان قرارداد
  • طرفین قرارداد و مشخصات آن‌ها (در صورتی که شخص هر یک از طرفیت شخص حقوقی باشد، اطلاعات شرکت مثل شماره ثبت، آدرس و غیره)
  • موضوع قرارداد (به‌صورت جزئی و دقیق)
  • اسناد و مدارک ضمیمه قرارداد
  • مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن‌ها (در صورتی که موضوع قرارداد در چند فاز اجرا می‌شود، وضعیت پرداخت‌ها نیز مشخص خواهد شد)
  • مدت قرارداد (با ذکر مدت شروع و پایان آن)
  • تعهدات پیمانکار در قرارداد
  • تعهدات کارفرما در قرارداد پیمانکاری فضای سبز
  • موارد فسخ قرارداد (شروط مورد توافق طرفین در این خصوص)
  • تضمین‌های قراردادی (شامل ضمانت حسن انجام کار و خسارت تاخیر تعهد)
  • فورس ماژور (شرایطی که انجام قرارداد را برای پیمانکار غیرممکن می‌کند)
  • حل اختلاف و مراجع رسیدگی مورد توافق طرفین
  • تعداد نسخه‌های قرارداد

نمونه قرارداد پیمانکاری فضای سبز

نکات قرارداد پیمانکاری فضای سبز

در نمونه قرارداد پیمانکاری فضای سبز مانند سایر قراردادها، نکاتی به عنوان اصول فنی و همچنین قانونی مورد نظر قرار گرفته است که با توجه به آن‌ها می‌توانید، قراردادی همه جانبه تنظیم کنید.

نکات مربوط به پیمانکار

در صورتی که پیمانکار خود شخصاً قادر به حضور مستمر در محل کارگاه نباشد و کارفرما تأیید نماید، می‌تواند نماینده تام الاختیاری را با دارا بودن سواد فنی معرفی نماید.

پیمانکار باید بنا بر برنامه زمانبندی مندرج در قرارداد، محل انجام پروژه را تجهیز نماید و نسبت به شروع عملیات عمرانی اقدام نماید.

در صورت بروز رفتار خلاف شأن و عفت یا حتی احراز عدم صلاحیت فنی پرسنل، پیمانکار ملزم است پس از اطلاع به کارفرما یا مهندس ناظر، نسبت به تعویض فرد و تسویه حساب با ایشان اقدام نماید.

پیمانکار ملزم به رعایت قوانین کار و تأمین اجتماعی در ارتباط با پرسنل و کارگران خود است. توجه نمایید که هر گونه دعوای مطروحه از جانب ایشان متوجه مستقیم پیمانکار خواهد بود.

پیمانکار باید که از اموال کارفرما (اعم از ابزار، ماشین آلات، مصالح و قطعات) حفظ و حراست نماید و نسبت به کم و کاستی آن‌ها مسئول است.

پیمانکار متعهد می‌گردد که تدابیر لازم را به منظور پیشگیری از ورود خسارت به املاک و اموال مجاورین یا رهگذران را اتخاذ نماید. در صورت وجود سهل انگاری در کار و ورود خسارت و آسیب به غیر، پیمانکار مسئول جبران آن خواهد بود.

پیمانکار باید به صورت روزانه/ماهانه/… از محل بازدید نماید تا نسبت به کم و کیف عملیات اجرای موضوع قرارداد کاملاً مطلع گردد.

باید در قرارداد فضای سبز درج نمود که کلیه نقل و انتقال و جابه جایی مصالح بر عهده پیمانکار است.

پس از پایان کار، پیمانکار موظف است تمامی ابزارها و مصالح تهیه شده از جانب کارفرما را به صورت دسته بندی شده و فهرست شده، تحویل کارفرما دهد.

پیمانکار باید تا حد امکان تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مصالح ساختمانی به حداقل برسد و معقول باشد.

نکات مربوط به کارفرما

کارفرما ملزم است تا کارگاه را درمقابل حوادث ناشی از فعالیت در کارگاه، بیمه کند.

هر گونه قصور و تأخیر در انجام، وجه التزام مندرج قرارداد پیمانکاری فضای سبز به نفع کارفرما ضبط می‌گردد و ایشان مخیر به فسخ قرارداد است.

کارفرما باید مطابق قرارداد اجرای فضای سبز، در پایان انجام کامل موضوع قرارداد کلیه پرداخت‌های لازم را با پیمانکار تسویه بنماید.

ساعات کار و فعال بودن عملیات اجرائی مطابق با نظر کارفرما تعیین می‌گردد.

نکات عمومی قرارداد

امکان ذکر این نکته وجود دارد که تأمین برخی مصالح مصرفی به درخواست پیمانکار و تأیید کارفرما یا مهندس ناظر و نیز تأمین ابزارآلات و ماشین آلات بر عهده کارفرما است. اگر شما خود کارفرما هستید می‌توانید با ثبت شرکت فضای سبز درآمد مطمئنی داشته باشید.

عدم پیشرفت کار متناسب با مقدار کاری که بایستی مطابق برنامه زمان بندی انجام شود موجب فسخ قرارداد است.

در قرارداد پیمانکاری فضای سبز باید درج نمود که انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار باعث فسخ قرارداد می‌شود.

اجرای قرارداد قائم به شخص بوده و پیمانکار به هیچ عنوان حق انتقال موضوع قرارداد را به غیر ندارد.

تأخیر در شروع به کار بیش از…… روز از تاریخ ابلاغ قرارداد باعث فسخ قرارداد می‌شود.

نظارت در حسن اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک مربوطه پذیرفته، بر عهده کارفرما یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود.

جمع‌بندی

قرارداد پیمانکاری فضای سبز یکی از انواع قراردادهایی است که معمولا بین شهرداری‌ها با شرکت‌های پیمانکاری تنظیم می‌شود. در این قرارداد شرکت پیمانکاری طراحی و اجرای عملیات فضای سبز را در یک محدوده مشخص به عهده می‌گیرد که با وجود نیروی متخصص و تجهیزات کافی اقدام به اجرای آن می‌کند.

این نوع قراردادها به دلیل گستردگی موضوع باید بر اساس اصول فنی و همچنین نکات قانونی تنظیم شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود، تنظیم قرارداد خود را توسط کارشناسان حقوقی انجام دهید تا قراردادی همه جانبه داشته باشید.

سوالات متداول

قرارداد طراحی و اجرای فضای سبز چه نوع قراردادی است؟

این عملیات در قالب یک پروژه انجام می‌شود و از جمله قراردادهای پیمانکاری به شمار می‌رود.

برای جلوگیری از تاخیر یا عدم اجرای موضوع قرارداد توسط پیمانکار چه راهکاری وجود دارد؟

در این زمینه می‌توانید ضمانت حسن انجام کار و همچنین خسارت تاخیر پیش‌بینی کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
محمد حطین یاران
محمد حطین یاران
3 سال پیش

پیمانکاری ۵۵ روز است که در ناحیه ۷منطقه ۴مَشغول به نگهداری قضای سبز شده اما حقوق وبیمه کارگران را نداده و هنوز تایید نشده کازگران شب عید و شرایط وانفسا چکاری میتوانند بکنند؟ لطفا افراد صاحب نذر راه کار دهند، مسئولین نیز اقدام لازم را بعمل اورند نگهبان فضای سبز استقلدل میهن

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از