حداقل سرمایه برای ثبت شرکت دانش بنیان چقدر است؟

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت دانش بنیان چقدر است؟

غالباً اولین سؤالی که اشخاص پیش از شروع یک فعالیت از خود می‌پرسند، حداقل هزینه‌ای است که برای انجام آن فعالیت مورد نیاز است. ثبت شرکت دانش بنیان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و یکی از مهم‌ترین پرسش‌های متقاضیان تأسیس شرکت دانش بنیان، حداقل سرمایه برای ثبت شرکت دانش

غالباً اولین سؤالی که اشخاص پیش از شروع یک فعالیت از خود می‌پرسند، حداقل هزینه‌ای است که برای انجام آن فعالیت مورد نیاز است. ثبت شرکت دانش بنیان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و یکی از مهم‌ترین پرسش‌های متقاضیان تأسیس شرکت دانش بنیان، حداقل سرمایه برای ثبت شرکت دانش بنیان است. در این مقاله ما قصد داریم تا ضمن ارائه توضیحات لازم درباره سرمایه مورد نیاز برای تأسیس و ثبت شرکت دانش بنیان، شما را در این زمینه راهنماییم کنیم.

شرکت دانش بنیان چگونه شرکتی است؟

شرکت‌های دانش بنیان دسته‌ای از شرکت‌های تجاری هستند که از طریق هم‌افزایی به پیشبرد و افزایش سطح دانش و تکنولوژی در کشور کمک می‌کنند. شرکت‌های دانش بنیان از منظرهای مختلفی با سایر شرکت‌های تجاری متفاوت هستند؛ برای مثال، در سایر شرکت‌های تجاری هدف اصلی از تأسیس شرکت کسب درآمد و سود است، در صورتی که در شرکت‌های دانش بنیان، هدف اصلی از تأسیس شرکت، تولید محصولات و ارائه خدمات با فناوری‌های جدید است که سبب توسعه علم و تکنولوژی در کشور می‌شود. علاوه بر این، نظارت بر محصولاتی که این شرکت‌ها تولید می‌کنند و یا خدماتی که ارائه می‌نمایند متفاوت است و این محصولات و خدمات باید حتماً در دسته محصولات و خدمات دانش بنیان قرار بگیرند. در ادامه مطلب، به توضیح حداقل سرمایه برای ثبت شرکت دانش بنیان خواهیم پرداخت.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت دانش بنیان چه میزان است؟

احتمالاً شما هم پیش از آنکه قصد تأسیس شرکت دانش بنیان را داشته باشید از خود پرسیده‌اید که حداقل سرمایه لازم برای تأُیس و ثبت شرکت دانش بنیان چه اندازه است. در پاسخ به این سؤال باید گفت که ثبت شرکت دانش بنیان نیز مانند تمام امور تجاری دیگر نیاز به سرمایه دارد اما، شما می‌توانید با حداقل سرمایه نیز اقدام به تشکیل و ثبت یک شرکت دانش بنیان نمایید. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که تأسیس یک شرکت دانش بنیان با حداقل هزینه، ممکن است در ادامه مسیر شما را با دشواری‌های مواجه نماید.

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان ۱۰۰ هزار تومان است که این مبلغ، باید در اساسنامه شرکت دانش بنیان درج گردد.

اما، موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تأسیس و ثبت شرکت دانش بنیان، هزینه‌های دیگری نیز لازم است؛
هزینه‌های ثبت شرکت دانش بنیان عبارت‌اند از :

۱. سرمایه لازم برای پیشبرد طرح

۲. تهیه وسایل لازم برای آغاز فعالیت

۳. استخدام نیروهای متخصص به منظور انجام موضوع شرکت

۴. هزینه استفاده از فناوری‌های به روز در تولید محصولات

۵. هزینه‌های مترقبه و غیره.

چه سرمایه‌هایی برای ثبت شرکت دانش بنیان ضروری هستند؟

علاوه بر سرمایه مادی برای ثبت شرکت دانش بنیان، سرمایه‌های دیگری نیز مورد نیاز است. همانطور که بالاتر نیز بیان شد، انواع شرکت‌های دانش بنیان با هدف پیشبرد اهداف علمی در کشور ایجاد می‌شوند و درنتیجه، متقاضیان تأسیس این نوع از شرکت، افرادی هستند که ایده‌هایی نوین برای به‌کارگیری فناوری‌های جدید و تولید محصولات و خدماتی در خدمت دانش و تکنولوژی دارند. به همین دلیل لازم است بدانید که برای تأسیس یک شرکت دانش بنیان، نه تنها سرمایه مادی بلکه سرمایه معنوی و انسانی نیز مورد نیاز است. این موضوع تا اندازه‌ای حائز اهمیت است که می‌توان گفت مهم‌ترین دارایی شرکت‌های دانش بنیان نه دارایی مالی بلکه دارایی فکری و معنوی آن‌ها است. شرکت‌های دانش بنیان برای پیشبرد اهداف خود باید از ایده‌ها و توان تخصصی افرادی بهره ببرند که توانایی و تخصص علمی لازم را دارا می‌باشند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به توضیح سرمایه لازم برای ثبت و تأسیس شرکت دانش بنیان بپردازیم. مطابق با قانون، حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان ۱۰۰ هزار تومان است که البته باید توجه داشت این تنها سرمایه مالی لازم است و برای تأسیس و ثبت شرکت دانش بنیان در ایران، سرمایه‌های دیگری نیز مانند سرمایه معنوی و انسانی مورد نیاز است.

اگر از مطالعه این مطلب رضایت داشته و این مطلب برای شما مفید بوده است، پیشنهاد ما به شما مراجعه به مجله حقوقی وینداد و مطالعه سایر مطالب منتشرشده در این مجله در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان است. علاوه بر این، شما می‌توانید چنانچه قصد ثبت شرکت دانش بنیان را دارید، از خدمات ثبت شرکت وینداد در این زمینه استفاده نمایید.

سؤالات متداول

۱. آیا سرمایه شرکت دانش بنیان باید در اساسنامه درج شود؟

بله. سرمایه شرکت دانش بنیان یکی از مواردی است که باید در اساسنامه این شرکت قید شود.

۲. حداقل سرمایه ثبت شرکت دانش بنیان در ایران چه قدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای تأسیس و ثبت شرکت دانش بنیان در ایران ۱۰۰ هزار تومان است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
تصویر زهرا حامد

زهرا حامد

زهرا حامد از نویسندگان حرفه‌ای وینداد است که کارشناسی حقوق را از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد حقوق بین‌المللی را از دانشگاه آزاد اخذ کرده و اطلاعات کاربردی و مفیدی در حوزه‌های مختلف حقوق دارد. زهرا مقالات زیادی را برای مجله وینداد نوشته که در ادامه این مقالات را می‌خوانید.
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

موضوعات مجوزی شرکت‌ها
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

لیست کامل موضوعات نیازمند اخذ مجوز برای ثبت شرکت

ثبت شرکت نیازمند طی مراحل متعددی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب و تعیین موضوع فعالیت است. این موضوع نه‌تنها بخشی از اساسنامه شرکت را تشکیل می‌دهد، بلکه باید به دقت و با توجه به قوانین و مقررات تعیین شود. در بسیاری از موارد، موضوعات فعالیت شرکت‌ها نیازمند اخذ مجوزهای خاصی از مراجع ذی‌ربط هستند. برخی از حوزه‌های فعالیتی که معمولاً نیاز به اخذ مجوز دارند شامل پیمانکاری، خدماتی، تولیدی، بازرگانی و غیره هستند.

انواع مجامع عمومی در شرکت‌ها
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

انواع مجامع عمومی شرکت‌ها چیست؟ | وظایف و صلاحیت‌ها

در تمامی شرکت‌های تجاری برای تصمیم‌گیری در امور مختلف، مجامعی تشکیل می‌شود که انواع آن‌ها، نحوه تشکیل، صلاحیت‌ تصمیم‌گیری و وظایف و اختیارات هر یک به‌طور کامل مشخص شده است. مجامع شرکت‌ها شامل مجمع عمومی موسس، مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده هستند.

صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

نحوه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکت

افزایش سرمایه در شرکت‌های تجاری به منظور توسعه فعالیت‌های شرکت انجام می‌شود که باید به عنوان یکی از تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد چرا که سرمایه ثبتی در ابتدای تاسیس در اساسنامه درج شده و این مورد باعث تغییر اساسنامه خواهد شد.

ثبت موسسه حسابرسی
مقالات ثبت موسسه غیرتجاری

شرایط و مراحل ثبت موسسه حسابرسی

موسسه حسابرسی یکی از رایج ترین انواع موضوعات برای ثبت موسسه است که نیاز به دریافت مجوز از جامعه حسابرسان رسمی ایران دارد. ضمن اینکه موسسین باید شرایطی مثل سابقه تحصیلی و سابقه کار مرتبط را برای دریافت مجوز و ثبت موسسه احراز کنند.