مراحل ثبت شرکت دانش بنیان به زبان ساده

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان به زبان ساده

پس از اینکه تصمیم به ثبت شرکت دانش بنیان گرفتید لازم است که مراحل ثبت شرکت دانش بنیان را نیز بدانید، سوالی که بسیاری از افراد از خود می‌پرسند این است که مراحل ثبت شرکت دانش بنیان چگونه است؟ دانستن این مراحل از حیث صرفه جویی در وقت بسیار مهم است. برای این منظور در […]

پس از اینکه تصمیم به ثبت شرکت دانش بنیان گرفتید لازم است که مراحل ثبت شرکت دانش بنیان را نیز بدانید، سوالی که بسیاری از افراد از خود می‌پرسند این است که مراحل ثبت شرکت دانش بنیان چگونه است؟

دانستن این مراحل از حیث صرفه جویی در وقت بسیار مهم است. برای این منظور در این مقاله سعی کرده‌ایم نه تنها شما را با مراحل ثبت شرکت دانش بنیان آشنا کنیم بلکه مراحل کامل ثبت شرکت دانش بنیان را هم توضیح داده‌ایم.

فرآیند ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان پیچیدگی زیادی ندارد، مدیران شرکت‌ها و افرادی که قصد دارند تازه شرکت دانش بنیان به ثبت برسانند، گاهی اوقات از خود می‌پرسند برای ثبت شرکت دانش بنیان چه باید کرد؟

برای ثبت شرکت دانش بنیان لازم است دو مرحله کلی را طی کنید. به عبارتی مراحل ثبت شرکت دانش بنیان به دو مرحله تقسیم می‌شود. هرکدام از این مراحل به بخش‌های کوچکتری نیز تقسیم می شود. در واقع دانستن این دو مرحله کلی برای نحوه ایجاد شرکت دانش بنیان بسیار مهم است.

این دو مرحله شامل:

  • ثبت شرکت به صورت خصوصی و یا تعاونی: منظور از ثبت شرکت به صورت خصوصی یا تعاونی این است که، شرکت به صورت عادی در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود.
  • ثبت شرکت به صورت دانش بنیان: پس از اینکه شرکت به صورت عادی ثبت شد لازم است که شرکت را در سامانه ثبت شرکت دانش بنیان، به ثبت برسانید.

مراحل و نحوه ثبت شرکت دانش بنیان به طور جزئی

توضیح دادیم که لازم است دو مرحله کلی را طی کنیم تا شرکت دانش بنیان را به ثبت برسانیم. در ذیل به  مراحل ثبت شرکت دانش بنیان به صورت کامل می‌پردازیم:

  • اولین مرحله از مراحل تشکیل شرکت دانش بنیان، ثبت شرکت به صورت عادی است. ثبت شرکت به صورت عادی در اداره ثبت شرکت ها انجام می‌شود. لازم است که یادآوری کنیم که برای ثبت شرکت حداقل تعداد ۳ نفر تا ۵ نفر برای دانش بنیانی شدن شرکت لازم است و همینطور در رابطه با حداقل سرمایه لازم، معمولا هرساله تعیین می‌گردد. بنابراین یک نرخ ثابتی برای ثبت شرکت دانش بنیان وجود ندارد. اما با این حال با صد هزار تومان نیز می‌شود شرکت دانش بنیان را به ثبت رسانید به این خاطر که بیشتر بودجه و کمک های از سمت نهاد ریاست جمهوری تامین می‌شود.
  • پس از اینکه ثبت شرکت به صورت عادی انجام شد لازم است وارد سامانه ثبت شرکت دانش بنیان بشوید و مشخصات مربوط به شرکت دانش بنیان را وارد نمایید. پس از اینکه مراحل ارزیابی از طریق کارگروه ارزیابی شد به صندوق نوآوری معرفی می‌شود.
  • معرفی شرکت دانش بنیان به صندوق نوآوری
  • مراجعه به سامانه صندوق نوآوری برای اطلاع از خدماتی که این صندوق ارائه می‌دهد.
  • پرکردن پرسشنامه های مربوطه

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

با نحوه ایجاد شرکت دانش بنیان آشنا شدیم حال لازم است حداقل مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان را نیز بدانیم چرا که برای مراحل ثبت شرکت دانش بنیان باید مدارک را نیز از قبل به صورت آماده داشته باشید.

به طور کلی مدارک ثبت شرکت دانش بنیان به صورت ذیل است:

  • رزومه شرکت
  • اساسنامه شرکت دانش بنیان
  • آگهی روزنامه رسمی شرکت
  • اظهار نامه شرکت دانش بنیان یا شرکت نامه شرکت
  • کپی شناسنامه اعضای هیئت مدیره شرکت
  • مدارک تحصیلی اعضا
  • مجوزهای لازم و تصاویر آنها
  • آخرین لیست بیمه رد شده شرکت و حقوق کارکنان
  • تصویر اظهارنامه مالیاتی شرکت و همچنین خود اظهارنامه مالیاتی
  • آدرس شرکت و کد پستی و همچنین شماره تلفن شرکت

در رابطه با ثبت شرکت دانش بنیان لازم است که بیان کنم با توجه به شرکت دانش بنیانی که ثبت می‌شود ممکن است مدارک دیگری نیز لازم باشد پس لازم است که قبل از طی کردن مراحل ثبت شرکت دانش بنیان، تمامی مدارک را تهیه نمایید.

قوانین و شرایط ثبت شرکت دانش بنیان

می‌توان گفت مراحل ثبت شرکت دانش بنیان شامل شرایط ثبت شرکت دانش بنیان هم می‌شود. به این خاطر که هر شرکتی باید شرایط ثبت شرکت دانش بنیان را کسب کند تا بتواند شرکت دانش بنیان خود را به ثبت برساند.

  • در شرکت دانش بنیان باید کالاها و یا خدمات ارائه شده در زمینه فناوری بالا و به اصطلاح های تک باشد یعنی باید آن کالا به سختی قابل کپی برداری باشد.
  • این کالاهایی که شرکت دانش بنیان قصد تولید آن را دارند باید حداقل در سطح نمونه آزمایشگاهی وجود داشته باشد و یا اینکه در حال تولید باشد.
  • محصولاتی که در شرکت دانش بنیان طراحی میشود باید مبتنی بر طراحی داخلی و یا انتقال فناوری به همراه تغییرات اساسی باشد.
  • لازم است که نیمی از درآمد شرکت دانش بنیان در یک سال مالی گذشته ناشی از فروش فناوری باشد.
  • افرادی که قصد تاسیس شرکت دانش بنیان را دارند باید دارای حداقل یک اختراع ثبت شده در داخل و یا به صورت بین المللی باشد.
  • اعضای و موسسین شرکت باید سابقه مدیریتی یا علمی و یا فعالیت کاری در حوزه فعالیت شرکت داشته باشند.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان وینداد

برای طی کردن مراحل ثبت شرکت دانش بنیان لازم است که مشاورانی را در کنار خود داشته باشید به این خاطر که وجود یک تیم مشاوره به شما کمک می‌کند شرکت دانش بنیان خود را به راحتی به ثبت برسانید. برای این منظور کافی است جهت مشاوره به تیم کارشناسان وینداد مراجعه نمایید. به این خاطر که تیم کارشناسان وینداد در زمینه ثبت شرکت، و ثبت شرکت دانش بنیان، مشاوره مراحل ثبت شرکت و تشکیل هیئت مدیره شرکت ها تجربه بسیار زیادی دارد. کافی است در طول هفته با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان به مراحل ثبت شرکت به صورت عادی و ثبت شرکت به صورت دانش بنیانی تبدیل می‌شود. در این خصوص لازم است که مدیران شرکت ها مراحل ثبت شرکت دانش بیان را به صورت کلی بدانند. شرایط ثبت شرکت دانش بنیان نیز میتواند جزوی از مراحل ثبت شرکت دانش بنیان به حساب بیاید به این خاطر که باید شرایط های لازم را نیز برای دانش بنیانی شدن کسب نمایید.

سوالات متداول

شرکت‌های دانش بنیان چه اهدافی را دنبال می کنند؟

عمده هدفی که شرکت دانش بنیان دنبال می‌کند افزایش علم و پیشرفت اقتصادی و همچنین تجاری سازی علم برای کشور است. این شرکت ها اهداف علمی کشور را محقق می‌نمایند.

مزایای ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟

پس از اینکه شرکت دانش بنیان ثبت شد از امتیازات دولتی بهره مند می‌گردد و از مالیات و عوارض گمرکی معاف می‌شوند. این شرکت ها می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه نیز استفاده نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت