نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان چه موضوعاتی می‌تواند باشد؟

نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان چه موضوعاتی می‌تواند باشد؟

شرکت دانش بنیان شرکتی است که به صورت تعاونی یا به صورت خصوصی ثبت میگردد. این نوع شرکت ها از طریق علم و دانش تجارت در سطح ملی و بین المللی را شروع مینمایند. برای افرادی که قصد تاسیس شرکت دانش بنیان را دارند مهم است که از نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان آگاهی […]

شرکت دانش بنیان شرکتی است که به صورت تعاونی یا به صورت خصوصی ثبت میگردد. این نوع شرکت ها از طریق علم و دانش تجارت در سطح ملی و بین المللی را شروع مینمایند. برای افرادی که قصد تاسیس شرکت دانش بنیان را دارند مهم است که از نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان آگاهی داشته باشند. چرا که موضوع فعالیت شرکت بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم درباره نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان صحبت نماییم.

منظور از موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان چیست؟

منظور از موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان، زمینه ای است که شرکت در آن فعالیت می‌نماید، موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان باید به صورت جزئی و دقیق انتخاب گردد و مورد بررسی قرار بگیرد. موضوع فعالیت جهت ثبت شرکت های دانش بنیان در اساسنامه شرکت دانش بنیان ثبت می‌گردد و علاوه بر جزئی و دقیق بودن، موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان باید معین نیز باشد. بنابراین نمونه موضوع شرکت دانش بنیان از این حیث نیز اهمیت دارد.

چرا باید موضوع شرکت دانش بنیان را انتخاب نماییم؟

انواع شرکت های دانش بنیان متمرکز بر دانش‌اند و موجب شکوفایی کشور می‌شود. این شرکت ها بر مبنای تجاری سازی علم تشکیل می‌شوند. نمونه موضوع شرکت دانش بنیان این امکان را برای صاحبان شرکت‌ها فراهم می‌کند که به راحتی بتوانند موضوعی مناسب برای خودشان انتخاب نمایند. انتخاب موضوع شرکت دانش بنیان می‌تواند از حیث خلق ایده‌های جدید بر پایه فناوری، پایداری دانش و نوآوری، و داشتن یک خروجی نوین و نوآورانه مهم باشد. نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان از حیث ایده پردازی نیز مهم است. به طور کلی موضوع فعالیت شرکت دامنه فعالیت شرکت را مشخص می نمایید که این مورد در شرکت های دانش بنیان نیز صدق می‌نماید. علت دیگر این است که مدیران و هیئت مدیره شرکت نتواند در موضوعی خارج از موضوع فعالیت شرکت سرمایه گذاری کنند که این نشان دهنده این  است که انتخاب موضوع فعالیت شرکت های دانش بنیان محدود کننده است.

انواع موضوعات شرکت دانش بنیان

همانطور که بیان کردیم حوزه فعالیت شرکت دانش بنیان از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخته شود و لازم است که مدیران شرکت‌های دانش بنیان موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان را از ابتدا بررسی نمایند. شرکت‌های دانش بنیان عموما در زمینه تولید و خدمات فعالیت دارند.

در زیر با نمونه موضوعات شرکت دانش بینانمی‌توانید آشنا شوید:

  • ارائه خدمات مشاوره در زمینه علمی و تحقیقاتی
  • تولید و توسعه یک فناوری و محصول خاص
  • ارائه تحقیقات لازم در زمینه دانش و فناوری
  • ارائه خدمات کارافرینی در زمینه علم و فناوری
  • ارائه خدمات توسعه محصول جدید
  • انجام خدمات مربوط به نظارت بر تحقیقات پژوهشی
  • ارائه خدمات مربوط به ورود به ورود به بازار کار بین المللی در زمینه دانش و فناوری
  • ایجاد مراکزی در جهت رشد تکنولوژی
  • ایجاد خدمات نظارتی جهت نظارت بر تحقیقات پژوهشی
  • برنامه ریزی برای طرح‌های ارزشمند

دیگر حوزه‌های تخصصی که شرکت های دانش بنیان در آن فعالیت می‌نمایند و می‌تواند مثال خوبی از نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان باشد شامل:

  • محصولات و خدمات در حوزه زیستی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی
  • فناوری نانو و موارد مربوط به حوزه نانو
  • تولید مواد پیشرفته ساختمانی و صنعتی
  • محصولات الکترونیکی مانند مدارها و سخت افزارهای کامپیوتر
  • تولید و توسعه مواد مربوط به مهندسی پزشکی، هوا فضا، ماهواره‌ها
  • تولید و تحقیق مواد مربوط به داروهای پیشرفته و آزمایشگاهی

تغییر موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان

تغییر موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان از طریق سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و سایت شرکت های دانش بنیان انجام می‌گیرد. لازم است متقاضی تغییر نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان، وارد سامانه جامع ثبت شرکت دانش بنیان شود و فیلدهای مورد نظر را تکمیل نماید. در صورتی که تغییر موضوع فعالیت دانش بنیان تایید شد یک کد رهیگیری صادر می‌گردد که این کد برای پیگیری ثبت نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان استفاده می‌شود. لازم است پس از اینکه درخواست تغییر نمونه فعالیت شرکت دانش بنیان را در سامانه ثبت شرکت‌ها دادید باید این تغییرات را در کارتابل شرکت دانش بنیان نیز به ثبت برسانید و به مرکز شرکت‌های دانش بنیان باید اطلاع بدهید. در آخر بعد از اینکه تغییر موضوع فعالیت شرکت تایید شد لازم است که روزنامه رسمی شود.

جمع بندی 

نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان از اهمیت فراوانی برخوردار است. نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان تولیدی و خدماتی هرکدام نیاز به مشاوره تخصصی دارد. برای ثبت شرکت دانش بنیان و اطلاع از نمونه موضوع فعالیت شرکت دانش بنیان لازم است  که مشاورانی به صورت تخصصی به شما مشاوره دهند تا در هنگام ثبت شرکت دانش بنیان در وقت صرفه جویی نمایید. تیم وینداد در زمینه مشاوره تخصصی نمونه موضوع فعالیت شرکت و ثبت شرکت تخصص و تجربه فراوانی دارد. تیم کارشناسان حقوقی وینداد آماده دادن مشاوره به شما می‌باشد کافی است با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول  

برای ثبت شرکت دانش بنیان باید چه کرد؟

در ابتدا لازم است که یک شرکت به صورت عادی تاسیس نمایید چرا که ثبت شرکت دانش بنیان به صورت مستقل و جدا وجود ندارد. بنابراین ابتدا باید شرکتی به صورت تعاونی و یا به صورت خصوصی به ثبت برسانید.

ثبت شرکت دانش بنیان چه مزایایی دارد؟

مزایایی متفاوتی برای دانش بنیان شدن وجود دارد چرا که بیشتر شرکت های دانش بنیان زمینه پیشرفت کشور را فراهم می آورد. از جمله آن میتوان به معاف بودن از مالیات برای برخی از شرکت ها دانش بنیان را نام برد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت