پروفایل کاربر

تقی بابایی

آثار جزایی نفی ولد

حکم قطعی دیوانعالی برای نفی ولد صادر شد و ثابت گردید که طفل بدنیا آمده از مرد نیست. قانون چه مجازاتی برای زن در نظر گرفته است؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

کارشناس حقوقی وینداد

6 سال پیش

با سلام:

با توجه به سوال شما آثار مترتب بر حکم نفی ولد به هیچ عنوان تاثیری بر مجازات زن نخواهد داشت و فقط می توانید با این حکم نام فرزند را از شناسنامه خود به عنوان فرزند حذف نمایید و هیچ کدام از یکدیگر ارث نخواهید برد.

برای مجازات زن نیز باید شکایت رابطه نا مشروع و یا زنای محصنه مطرح گردد و برای اثبا ت آن نیاز به ادله قانونی که چهار بار اقرار زن  در محکمه نزد قاضی به این امر و یا شهادت چهار مرد عادل می باشد.

با احترام

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

محمد عبدالهی

عدم مطابقت امضا چک

باسلام
شخصی 6 فقره چک در وجه حامل 6 سال قبل صادر کرده حال با مراجعه به بانک امضا سه فقره با امضای سیستم مغایرت نداره یعنی بانک اعلام که امضای سه فقره مطابقت داره امضای سه فقره خیر ؟؟؟ ایا طرف میتونه ادعای جعل کنه ؟؟؟؟
هر پیشنهاد و استناد قانونی داشتین بهم بگین ممنون میشم

پروفایل کاربر

علی محمدی

تنزل پست و عدم برقراری پست همتراز با وجود جانبازی

من جانبازم تنزل پست داشتم برام پست همتراز برقرار نکر ن

پروفایل کاربر

سیما موسایی

اجرای حکم اداره کار در دادگاه

سلام.وقت بخیر.
بنده در ارتباط با عدم پرداخت حقوق و مزایای 3 ماه کار در شرکت به اداره کار شکایت و دادنامه به نفع بنده صادر شده و شرکت محکوم به پرداخت حقوق و بیمه و مزایا شده و حکم اداره کار هم قطعی شده.قبل از اینکه به دادگاه مراجعه کرده و دادخواست صدور اجرائیه بدم،در خود اداره کار،مدیر عامل شرکت یک چک صیادی از حساب شخصی خودشون و نه حساب شرکت به مبلغ نصف بدهی که طبق دادنامه باید به بنده پرداخت میشد به تاریخ 28 اسفند 1402 به بنده دادن و از من رسید گرفتن که در تاریخ 2 اسفند یک چک بابت تسویه به بنده دادن.در اداره کار گفتن چک رو ثبت کردن ولی متاسفانه به علت عدم آگاهی بنده که بلافاصله چک رو تایید نکردم ایشون سو استفاده کردن و ثبت رو لغو کردن و الان چک در سامانه صیاد ثبت نشده. با توجه به اینکه بنده مبلغی بابت پس گرفتن شکایت نگرفتم میتونم ادامه شکایتم در اداره کار و اجرای حکم اداره کار رو پیگیری کنم؟؟؟ در تاریخ 10 اسفند درخواست صدور اجرائیه به دادگاه دادم و دادرس اجرائیه را صادر و به شرکت هم ابلاغ کرده.آیا این چک بلامحل میتونه مانع از اجرای اجرائیه دادگاه بشه؟لطفا راهنمایی کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد