پروفایل کاربر

محمد اهدائی

4 سال پیش

الزام یک سال سابقه برای بیمه بیکاری و دیوان عدالت

من با یک قرارداد یکساله (98/1/1 تا 98/12/29) در یک شرکت مشغول کار بودم و بیمه هم بودم ولی در طول سال، 6 روز مرخصی بدون حقوق و بدون بیمه گرفتم. از 99/1/1 نامه عدم نیاز گرفتم و همان موقع برای بیمه بیکاری اقدام کردم. 

اداره کار با درخواست من موافقت کرد (سامانه جامع روابط کار) و برای تامین اجتماعی ارسال شد. الان تامین اجتماعی می گوید چون در آخرین کارگاه کمتر از 365 روز حق بیمه برایت رد شده است (6 روز کمتر) بیمه بیکاری تعلق نمی گیرد و در سامانه جامع روابط کار به عنوان "نقص مدارک" ذکر شده است.

آیا این حکم درست است؟ چون شنیده بودم لازم است در آخرین کارگاه 6 ماه بیمه داشته باشم. راهکار آن چیست؟ اگر باید به دیوان شکایت کنم چه مدرکی باید ارائه دهم؟ چون حکم مکتوب نگرفتم و فقط در سامانه روابط کار درج شده است.

متشکرم

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (0)

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

سعید رحمت

6 سال پیش

ارسال با تاخیر لیست تامین اجتماعی

با سلام و احترام
به تازگی یکی از پرسنل شرکت بنده ترک کار کردند ولی حسابدار بنده ترک کار ایشان را اعلام نکرده و با تاخیر 1 ماهه اعلام کردند که نهایتاً به دلیل بدهکاری منجر به این شد که کارمند نتواند از بیمه بیکاری استفاده کند که در بدوی و تجدید نظر تامین اجتماعی اعتراض ما را رد کرد .
(طبق قانون اداره کار برای دریافت بیمه بیکاری در پرداختی 1 سال اخیر بیمه شده نمیبایست بدهی وجود داشته باشد)
در این شرایط چه کسی مقصر است و آیا کارمند امکان شکایت از شرکت را دارد ؟ در صورت شکایت آیا می تواند خسارت دریافت کند ؟ اچه میزان ؟

پروفایل کاربر

شادی هزاره

4 سال پیش

قرار داد محرمانه

قرار داد بین دو شرکت عمرانی که یکی از این شرکت ها رقیب است و میخواهد سود پروزه های این شرکت دیگر را بخرد و اینکه  جعل امضای رییس شرکت عمرانی مجازاتش چیست به طور خلاصه تمام قوانین مشارکت مدنی را میخواستم لطف کنید به من بگید.

پروفایل کاربر

سجاد زارع

9 ماه پیش

فسخ قرار داد

سلام.خسته نباشید،من قرار داد امضا کردم و اثر انگشت زدم،یک چک ۳۰۰ میلیونی ضمانت دادم،قرار داد یکساله است بنده تازه فهمیدم که توی قرار داد نوشته ساعات کاری ۷:۳۰تا۴:۳۰ ولی پول ۸ ساعت کار میدن ویک ساعت دیگه اضافه کاری محاسبه نمیشود،آیا توی این بازه ۶ ماه کارم میتونم پول اضافه کاریمو وصول کنم یا خیر یا امکان فسخ قرار داد وجود دارد،هیچ نسخه ایی از قرار داد نزد بنده نیسته
ممنون میشم راهنمایی کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد