پروفایل کاربر

محمدحسین امیری

5 سال پیش

حداقل و حداکثر ساعات کارکرد در قرارداد های کارگری چقدر است؟

سلام
میخواستم بپرسم وقتی به عنوان کارگر یا کارمند تو شرکتی استخدام میشم، حداقل و حداکثر ساعات کاری چقدره؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

کارشناس حقوقی وینداد

5 سال پیش

باسلام؛


ساعات کار می تواند در بعضی از روزهای هفته کمتراز میزان مقرر و درب عضی روزها نیز بیشتر از میزان تعیین شده در قانون باشد بشرط اینکه مجموع ساعات کارکرد در هفته از 44 ساعت تجاوز نکند. ملاک قراردادن 192 ساعت کار در ماه قانونی است، بعضی از شرکت ها در قرارداد کار با مدت موقت مبنا را 176 و بعضی 192 ساعت و 220 ملاک عمل قرار میدهند، لذا مبنای 192 ساعت عادلانه است و منعی ندارد.

در رابطه با کار در روز جمعه ، از آنجا که کارفرما روز دیگری را بجای روز جمعه برای استراحت در نظرگرفته این موضوع مصداق رعایت تبصره ماده 62 قانون کار بوده و قانونی می باشد.


محسن فیروزه ای

2 سال پیش

آیا مبنای 192 ساعت برای همه ماه ها سال با توجه به وجود تعطیلات رسمی در بعضی ماه ها قانونی می باشد؟

محسن فیروزه ای

2 سال پیش

آیا مبنای 192 ساعت برای همه ماه ها سال با توجه به وجود تعطیلات رسمی در بعضی ماه ها قانونی می باشد؟

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

خانم بیگی

4 سال پیش

پيگیری بیمه و سنوات

سلام روز بخیر

بنده از آذر نودوهشت با یک مجموعه ی خصوصی قرارداد بستم تا شهریور مشغول به کار بودم.اما یک ماه آذرتادی ماه تعلیق قرارداد ازسوی کارفرما (به دلیل آماده نبودن مجموعه) داشتیم(بماند که خسارت تعلیق قرارداد راپرداخت نکردند) .سه ماه اسفند تا اردیبهشت ماه هم بخاطر کرونا مجموعه تعطیل بود.

درواقع شروع کار مجدد از خرداد ماه نودونه بوده ولی باوجود قرارداد کتبی و شفاهی کارفرما برای پرداخت بیمه.عیدی و سنوات بنده اقدام نکردند.

از خرداد تاشهریورماه بنده به صورت شیفت بندی (هفته ای دوروز) مشغول به فعالیت بودم ولی کارفرما چندروز پیش حدود دویست هزارتومن به حساب بنده واریز کردند به عنوان حق بیمه. 

میخواستم بدونم اصلا همچین قانونی وجود داره که کارفرما مبلغی رو به عنوان بیمه روزانه به حساب کارمند واریزکنند یا باید بیمه کلی واریز میکردند؟!!! 

لازم به ذکراست مااصلا همچین توافقی باهم نداشتیم!

اگر قانونی اقدام کنم میتونم حق خودم رو وصول کنم یا حق با کارفرماست؟؟!!!

پروفایل کاربر

S S

3 ماه پیش

عدم پرداخت ، حقوق تهدید و تبعیض در پرداخت حقوق

بنده در شرکتی مشغول به کار هستم( نزدیک ۱۵ ماه) و برایم بیمه رد می شود
این شرکت سه ماه حقوق بنده (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳)و به علاوه عیدی سنوات سال ۱۴۰۲ پرداخت نکرده اند هر موقع هم اعتراض می کنم مدیر عامل تهدید می کنند که اخراجت می کنیم و بهت نامه حسن نیت نمی دهیم و اگر کسی برای تحقیق برای استخدام زنگ بزند بهش میگویم که شما بدترین کارمندمون بودید و ... که تهدید محسوب می شود
و همچنین در این شرکت حقوق چند نفر از پرسنل که با مدیر عامل دست به یکی کرده اند از جمله خود مدیر عامل و حسابدار دو سه کارمند دیگر حقوق شان به روز هست و هیچ معوقه ای ندارند! و سایر کارمند ها و کارگران همه معوقه دارند (همانند شرایط خودم)
چه اقدامی جهت این تبعیض ، تهدید ها و همچنین گرفتم حقوق می توانم انجام بدهم؟

پروفایل کاربر

neshat korivand

6 سال پیش

تفاوت تاریخ امضای قرارداد با تاریخ شروع به کار

آیا یک شرکت میتواند امروز با بنده قرارداد کاری را امضا کند و در آن ذکر کند تاریخ شروع به کار یک ماه دیگر است؟ و حقوق و مزایا از همان یک ماه دیگر محاسبه گردد؟

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد