پروفایل کاربر

حسین حقیقی

6 سال پیش

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

مهرنوش فتاحی

6 سال پیش

با سلام و وقت بخیر 

قواعد حقوق کار آمره بوده و توافقات خلاف آن فاقد اثر می باشد. 

 مطابق ماده 51 ساعت کار در این قانون مدت زمانی است که کارگر نیرو یا وقت خود را به منظور انجام کار در اختیار کارفرما قرار می‌دهد. به غیر از مواردی که در قانون استثنا شده است، ساعات کار کارگران در شبانه‌روز نباید از 8 ساعت تجاوز نماید. مطابق تبصره 1 همین ماده کارفرما با توافق کارگران می‌تواند ساعات کار را در بعضی از روزهای هفته کمتر از میزان مقرر و در دیگر روزها اضافه بر این میزان تعیین کند به شرط آن‌که مجموع ساعات کار هر هفته از 44 ساعت تجاوز نکند.


هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

سعید سعیدی

10 ماه پیش

اعتراض در دیوان به تغییر ساعت کاری کارمند اداری به ساعت کاری شیفتی بدون هیچ تعطیلاتی

بنده در آزمون استخدامی تامین اجتماعی شرکت کردم و به عنوان کارشناس امور مالی و بصورت ساعت کاری اداری پذیرفته شدم اما اکنون بدون هیچ رضایتی به بنده گفته اند باید بصورت شیفتی و بدون درنظر گرفتن تعطیلات سرکار بیایم بطوری که در برنامه کاری ماهانه ای که به من داده اند هیچ تعطیلی در 14 روز متوالی بین آن وجود ندارد و حتی 2 روز در هفته از این 14روز نیز را باید بصورت 12ساعت سرکار حضور داشته باشم و بلافاصله فردای آن روز را نیز دوباره صبح سرکار باشم سوالی که بنده دارم این است که من با چه عنوانی میتوانم در دیوان نسبت به این موضوع طرح دعوی انجام دهم؟
باتشکر

پروفایل کاربر

زهرا محمودی

4 سال پیش

قرارداد کار

با سلام
اینجانب حدود ده ساله که با یک سازمان دولتی برای یک پروژه کاری هرساله قرارداد کار معین میبندم. طی این ده سال هم بیمه ام از طریق این سازمان مثل بقیه کارمندان رسمی و پیمانی واریز میشه, یعنی 7 درصد حقوقم رو برای بیمه کسر میکنن. مبلغ حق‌الزحمه رو هم که در قرارداد ذکر میکنن به صورت ماهانه(بخاطر بیمه) به من پرداخت میشه. سوالم اینه که من چون بیمه سازمانی هستم بعد اتمام پروژه تکلیف بیمه‌ام چی میشه و اینکه باید دوباره باهام قراردادی برای کار دیگه ببندند یا نه و اینکه چون بیمه سازمانی با قرارداد کار معین دارم به من سنوات تعلق میگیره یا نه؟

پروفایل کاربر

مصیب کیوانلو

5 ماه پیش

خریداری کالا

سلام لیزر انکور خریدم باطری شکسته هست پست اورده درب منزل خوب جنسی که ایراد داره نباید بفرستند

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد