Pafar Company
سوء استفاده از وکالتنامه کاری
سلام ، شخصی جهت انجام امور اداری ملک خود ، به دیگری وکالت میدهد . وکیل مذکور با قصد قبلی ضمن هماهنگی با دفترخانه ، وکالت کامل با حق انتقال به غیر حتی خود را از موکل میگیرد . سپس وکیل مذکور مالکیت ملک را به نام خود منتقل مینماید که این امر خود موجب دق مرگ شدن مالک میشود . اکنون ورثه چگونه میتوانند حق خود را از غاصب اخذ کنند؟
از آنجاییکه صرف وکالت دلیل بر انجام بیع نمیباشد لذا ورثه قصد دارند با تقدیم دادخواست کیفری مبتنی بر خیانت وکیل ، از نامبرده مبایعه نامه و سند پرداخت ثمن را مطالبه نمایند . جهت جلوگیری از انتقال ملک به دیگران کم هزینه ترین راه که نیاز به سپرده گذاری نداشته باشد چیست؟ لطفا" ضمن اظهارنظر راهنمایی کنید.
اگر در وکالتنامه مذکور حق صلح نیز به وکیل داده شده باشد را نیز در نظر بگیرید .
با تشکرمشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
پاسخ تیم حقوقی وینداد
زهرا بیات
سلام
در صورتی که حق انتقال به خود را از موکل دریافت نموده باشد، صرف انتقال به خود موجب ابطال وکالتنامه نمی گردد، با اثبات عدم رعایت مصلحت موکل از جمله می توانید، بر اعتبار معامله ی مذکور خدشه وارد نمایید، در صورتی که به هرجهتی قرارداد از سوی دادگاه معتبر شناخته شود، در صورت عدم پرداخت ثمن، امکان مطالبه ی آن وجود دارد. اظهار نظر دقیق مستلزم مشاهده ی اسناد و مدارک و توضیحات بیشتر است.
با احترام
تیم حقوقی ویندادهر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
زهرا احمدی پور
نیابت نامه از مجتنع قضایی رشت
باسلام وعرض ادب من برای قرار تانین خواسته برای توقیف حساب حقوق ومزلیا نامه نیابت ازواحد اجرای احکام مدنی مجتمع قضایی خانواده رشت گرفتم برای مجتنع قضایی فردیس الان که مبخواک برم فردیس کرج باید دادگستری فردیس نامه رو بذم یا دادسرای عمومی وانقلاب چون دوتاهست کجا باید نامه نیابت نوشته شده رو بدم ممنون
محمود همدانی
فضای مجازی
سلام.
بنده به خاطر ورشکستگی چک برگشتی زیادی داشتم، یکی از شاکی ها تو روبیکا یه گروه زده و همه رو عضو کرده و اونجا کلی به من توهین و افترا و اطلاعات دروغ پخش میشه روزانه... عکس خانواده من رو میزارن و هزارتا کار دیگه.... من میتونم از کسی که گروه رو درست کرده شکایت کنم؟
فرزان فتحی
شکایت افترا و تهمت و اعاده حیثیت
شخص حقوقی (شرکتی که توش کار میکنم) ۲تا اتهام بهم زدن: اهانت به مقدسات اسلام و تبلیغ علیه نظام
که در نهایت حکم برائت من صادر شد.
حالا من میتونم علیهشون (افترا و تهمت و اعاده حیثیت) شکایت کنم.
منتهی نمیخوام به یه عذرخواهی و یا فلان ریال جریمه محکم بشن.
میخوام ببینم آیا مواد قانونی وجود داره و یا با یه لایحه میشه قاضی رو مجاب کرد که شرکت رو مکلّف بکنه به جلب رضایت من؟
منظورم از جلب رضایت، ارتقای شغلی و مالی توی شرکته