پروفایل کاربر

عباس جوانمردی

4 سال پیش

سورس کد

با سلام. برنامه نویسی هستم که مدت 8 ماه در شرکتی کار کردم و وب سایتی خلق کردم از صفر. با توجه به عدم بستن قرار داد با کارفرما به دلیل قول و قرار های بسیار ایشان اکنون از پرداخت همه حقوق بنده سر باز زده و در طول 8 ماه مبلغ 4میلیون به من پرداخت و الان منکر پرداخت حق بیمه شده اند. ایشان همچنین تقاضای سورس کد کرده اند که در 4 ، 5 پروژه بزرگ دیگر استفاده نمایند در صورتی که حتی هزینه وب سایت را پرداخت نکرده و بدون قرار داد ادای مالکیت میکنند.
با توجه به اینکه چیزی وجود نداشته ، و استخدام بنده به ظاهر ( چون حق و حقوقی پرداخت نکردند حتی بدون حق نهار زمان نهار و استراحت را از من کسر کردند از زمان کل کار ) ،باعث خلق این وب سایت شد آیا باید سورس کد را تحویل دهم؟ آیا ایشان مجاز به استفاده و فروش و بهره برداری از حق و حقوق معنوی بنده است؟ آیا امکان ارجاع به امور صنفی رایانه ای برای بررسی وجود دارد ؟
به عنوان مدرک بیش از چندین صورت جلسه و بیش از 5 ساعت صدای ضبط شده از کارفرما موجود است اما ایشان الان زیر همه چیز زده ادای مالکیت تام میکند و میگوید سورس کد بدون پرداخت هزینه ای باید به آن تحویل و هر چند بار که مایل است فروخته یا استفتده شود!
لطفا راهنمایی کنید

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

زهرا بیات

4 سال پیش

سلام

قرارداد کتبی بین شما و کارفرما وجود ندارد درحالیکه عملا نسبت به طراحی سایت برای ایشان اقدام کرده و مبالغی را نیز دریافت کرده اید، این به معنای وجود قراراد شفاهی مابین شماست. با توجه به ماده 6 قانون حمایت از از حقوق پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای اگر هدف از استخدام یا انعقاد قرارداد، پدید آوردن نرم افزار مورد نظر بوده و یا پدیدآوردن آن جزء موضوع قرارداد باشد، حقوق مادی مربوط به حق تغییر و توسعه نرم افزار متعلق به استخدام کننده یا کارفرما است، نگر اینکه در قرارداد به صورت دیگری پیش بینی شده باشد. بنابراین با توجه به اینکه توافق خلاف این ماده وجود ندارد سورس کد مورد نظر متعلق به کارفرما می باشد.  

ضمنا حقوق معنوی طراحی سایت، از جمله حق انتساب سایت به شما تعلق دارد و قابل انتقال و سلب شدن نیست.


با احترام

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

پریسا جلوداری

4 سال پیش

بیمه قرارداد مربی

سلام.من مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای هستم.یک مربی داشتم که برام دوسال کار کرده و طبق قرارداد و قانون ۳۰ درصد از هر کارآموز گرفته،حالا که قراردادش به اتمام رسیده تهدید کرده که برای بیمه شکایت میکنه

آیا قانونا حق داره یا خیر؟

با تشکر از وینداد

پروفایل کاربر

کاربر

4 سال پیش

مشکل حقوقی در دوره کارآموزی

سلام. بنده در شرکتی با شرط دوماه کار به عنوان کارآموز مشغول به کار بودم. در پایان ماه اول مدیر عامل شرکت به من اطلاع داد که من پذیرفته شده ام و آماده بستن قرداد با من است. من به دلیل آزاد نشدن مدرک دانشگاهیم قرداد نبستم و اطلاع دادم که بعد از آزاد شدن مدرک قرداد می بندم (در ابتدا کار نیز این مورد را به مدیر عامل اطلاع دادم)
اکنون بعد از گذشت دوماه دیگر مایل به ادامه کار در این شرکت نیستم. مدیر عامل با تصمیم من شدیدا مخالفت کرده ایشان مرا تهدید کرده که به خاطر دو پروژه نیمه تمام(80 درصد آن ها تمام شده) و به خاطر تقاضایم برای آزاد سازی مدرک از طریق کاریابی از من شکایت میکند.
میخواستم پرسم چقدر شکایت های ایشان مبنای قانونی دارد و قابل پیگیری است؟
لازم به ذکر است که بنده غیر برگه عدک افشای اطلاعات و سفته قردادی با این شرکت نبسته ام.

پروفایل کاربر

محسن محتشمیان

3 روز پیش

عنوان شغلی

سلام وقتتون بخیر بنده به مدت 14سال در اداره راهداری به عنوان کارگر راهداری مشغول به کار هستم که توقرارداد به عنوان کارگر راهداری برام ردمیشه اما توبیمه عنوان شغلی بنده مغایرت داره7سال کارگر ساده رد کردن و7سال کارمند میشه راهنمایی کنین برای عنوان شغلی چکار باید بکنم تشکر التماس دعا

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد