پروفایل کاربر

محمدحسین امیری

شکایت کیفری بهتره یا شکایت حقوقی؟

سلام، من میخوام از یکی شکایت کنم، متوجه شدم که شکایت کیفری و شکایت حقوقی فرق میکنن، حالا کدوم بهتره؟ من باید چه شکایتی کنم؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (2)

هانی سلطانپور

3 سال پیش

سوال ..من با یک طرفی یه وسیله معامله کردم که ایشان در قبال پول نقد به بنده یک فقره چک صیادی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان داد که تاریخ چک برای وصول ۳ماه آینده بوده والان که از ۳ ماه هم بیشتر شده تماس گرفتم میگه فعلا نقدینگی ندارم باید صبر کنید من باید چگونه چک رو به پول تبدیل کنم راهنمایی کنید با کمال تشکر...

کارشناس حقوقی وینداد

7 سال پیش

در پاسخ به این سوال لازم است بدانیم در سیستم حقوقی برای دادخواهی هم می توان دعوای حقوقی مطرح کرد و هم می توان شکایت کیفری را طرح و پیگیری نمود. نکته قابل توجه این است که هر کدام از این ها دارای آثار و تبعاتی هستند که می توانند دادخواهی فرد را تحت الشعاع قرار دهند. پس از این جهت لازم است تفاوت هر یک را بدانیم تا با طرح دعوای درست نتیجه بهتری را رقم بزنیم. 

در هر امری که منجر به طرح شکایت کیفری شود که عموما جنبه مجرمانه نیز دارد امکان پیگیری دعوای حقوقی به صورت هم زمان برای دریافت خسارت های ناشی از جرم نیز وجود دارد ولی در صورت طرح دعوای حقوقی امکان شکایت کیفری دیگر وجود نخواهد داشت. در دعاوی حقوقی عموماً رسیدگی مستلزم آیین تشریفاتی پیچیده تری است که در آن نیاز به وکیل بیشتر احساس می شود در حالی که در شکایت کیفری رسیدن به نتیجه راحت تر و در زمان کوتاه تری شکل می گیرد. در دعوای حقوقی طرف مقابل شما به هیچ وجه مجازات نخواهد شد و صرفاً حکم به جبران ضرر و زیان مادی و معنوی در حق وی صادر می شود لکن در شکایت کیفری بدوا فرد به مجازات مقرر شده در قانون محکوم می شود البته در صورتی که آن امر از نظر قانون مجازات اسلامی نیز جرم تلقی گردد. در شکایت کیفری امکان جلب متهم وجود دارد ولی در صورت طرح دعوای حقوقی حتی در فرض عدم دسترسی به طرف مقابل باز هم امکان جلب وی وجود نخواهد داشت. 

اینک با در نظر گرفتن مطالب فوق بهتر است موضوع حقوقی رخ داده را با مطالب تطبیق داده و در مورد هر کدام به طور جداگانه ارزیابی نمایید که در آن موضوع خاص شکایت کیفری بهتر است یا طرح دعوای حقوقی.

در این خصوص چنانچه تردیدی دارید می توانید از وکلای مجرب وینداد در خصوص نوع طرح موضوع حقوقی و پیگیری آن مشاوره دریافت نمایید. 


عبدالحکیم جدگال

4 سال پیش

سلام شکایت من این هست یارو کل اموال من عمدی تخریب کرده پرونده من اجرای احکام آمد ازش حکم جلب تعریزی گرفتم متهم گرفتیم سه روز بعدش هم یک وثیقه کوچک ازاد شد رفتم اجرای احکام دویست میلیون خسارت وارد کرده توازادش کردی گفت برو حقوقی اعتراض کن البته دویست میلیون رای صادره شده شعبه یک

عبدالحکیم جدگال

4 سال پیش

سلام شکایت من این هست یارو کل اموال من عمدی تخریب کرده پرونده من اجرای احکام آمد ازش حکم جلب تعریزی گرفتم متهم گرفتیم سه روز بعدش هم یک وثیقه کوچک ازاد شد رفتم اجرای احکام دویست میلیون خسارت وارد کرده توازادش کردی گفت برو حقوقی اعتراض کن البته دویست میلیون رای صادره شده شعبه یک

عبدالحکیم جدگال

4 سال پیش

سلام شکایت من این هست یارو کل اموال من عمدی تخریب کرده پرونده من اجرای احکام آمد ازش حکم جلب تعریزی گرفتم متهم گرفتیم سه روز بعدش هم یک وثیقه کوچک ازاد شد رفتم اجرای احکام دویست میلیون خسارت وارد کرده توازادش کردی گفت برو حقوقی اعتراض کن البته دویست میلیون رای صادره شده شعبه یک

عبدالحکیم جدگال

4 سال پیش

سلام شکایت من این هست یارو کل اموال من عمدی تخریب کرده پرونده من اجرای احکام آمد ازش حکم جلب تعریزی گرفتم متهم گرفتیم سه روز بعدش هم یک وثیقه کوچک ازاد شد رفتم اجرای احکام دویست میلیون خسارت وارد کرده توازادش کردی گفت برو حقوقی اعتراض کن البته دویست میلیون رای صادره شده شعبه یک

عبدالحکیم جدگال

4 سال پیش

سلام شکایت من این هست یارو کل اموال من عمدی تخریب کرده پرونده من اجرای احکام آمد ازش حکم جلب تعریزی گرفتم متهم گرفتیم سه روز بعدش هم یک وثیقه کوچک ازاد شد رفتم اجرای احکام دویست میلیون خسارت وارد کرده توازادش کردی گفت برو حقوقی اعتراض کن البته دویست میلیون رای صادره شده شعبه یک

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

فرزان فتحی

شکایت افترا و تهمت و اعاده حیثیت

شخص حقوقی (شرکتی که توش کار می‌کنم) ۲تا اتهام بهم زدن: اهانت به مقدسات اسلام و تبلیغ علیه نظام
که در نهایت حکم برائت من صادر شد.
حالا من می‌تونم علیه‌شون (افترا و تهمت و اعاده حیثیت) شکایت کنم.
منتهی نمی‌خوام به یه عذرخواهی و یا فلان ریال جریمه محکم بشن.
می‌خوام ببینم آیا مواد قانونی وجود داره و یا با یه لایحه میشه قاضی رو مجاب کرد که شرکت رو مکلّف بکنه به جلب رضایت من؟
منظورم از جلب رضایت، ارتقای شغلی و مالی توی شرکته

پروفایل کاربر

هادی خاتمی

چک امانت

سلام وقت به خیر
من به یکی از اقوام اعتماد کرده و دسته چک خود را در اختیار ایشان قرار داده ام با حق ثبت چک به معنی این که به موبایل بانک بنده دسترسی داشته و چک ها را ثبت نموده ولی الان تعدادی چک کشیده که امضای من پای آنها نیست خودش جعل کرده امضای من را و چک ها را کشیده داخل بازار که اکثر آن ها برگشت خورده میخواستم بدونم کاری برای شکایت از ایشان میتوانم بکنم
ممنون ارادت?

پروفایل کاربر

محمد شجاعی

انحصار وراثت و فروش سرقفلی

با سلام
۳ دانگ از ۶ دانگ سرقفلی مغازه ای به ما ورثه بصورت قهری رسیده
برادرم مانع فروش می‌شود
دو سال گذشته جهت مزایده و فروش رفتم درخواست تجویز انتقال منافع به غیر دادم مالک مغازه که با برادرم تبانی کرده طی لایحه اعلام کرد منعی جهت مجوز فروش ندارد فقط باید کلیه ورثه با وی قرارداد جدید امضا کنند که برادر من هیچگاه تن به این درخواست جهت باز شدن راه فروش مغازه نمیدهد
طی این لایحه دادگاه حکم بر بطلان دادخواست من داد
الان برای فروش و تعیین تکلیف سهم خود مجدد از طریق دادخواست تقسیم ترکه و درخواست فروش اقدام کردم

حالا آیا با توجه به دادنامه گذشته و رای دادگاه مبنی بر حکم بر بطلان دادخواست تجویز انتقال منافع به غیر در این دادخواست جدید با مشکل مواجه میشوم ؟ یا دادگاه با توجه به عدم افراز سرقفلی خودش حکم بر دستور فروش صادر می‌کند
چنانچه حکم بر دستور فروش دهد آیا کل ۶ دانگ به مزایده می‌رود و یا فقط ۳ دانگ ما ورثه
ممنونم از پاسخ شما