پروفایل کاربر

محسن قناعت پیشه

6 سال پیش

قرارداد کار

سلام. در قراردادهای کارفرما و کارگر، آیا تعهدات کارگر و کارمند، مشمول مرور زمان می شود؟ آیا اگر جمله " این قرارداد مشمول مرور زمان نخواهد شد" ذیل قرارداد قید گردد، ناقض قوانین نیست؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

افشین پاشایی

6 سال پیش

با سلام

نهاد مرور زمان به جز موارد محدودی اساسا توسط نظام حقوقی ایران به رسمیت شناخته نشده و شورای نگهبان به طور کلی این نهاد را خلاف شرع شناخته است. بنابراین قید این جمله در قرارداد به جهت پیش بینی نشدن مواعد مرور زمان در قوانین برای موضوعی که فرمودید، بی فایده خواهد بود.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

اکرم خدامی

11 ماه پیش

تأثیر تأخیر 12 ساعته در ثبت درخواست بیمه بیکاری

اینجانب در تاریخ ۱ اردیبهشت به دلیل تعدیل نیرو از محل کار خود خارج شدم. از آن تاریخ تا پایان تیرماه برای بنده سابقه بیمه‌ای ثبت نشده است. متأسفانه به دلیل عدم آگاهی از مهلت قانونی ۹۰ روزه جهت ثبت درخواست بیمه بیکاری، در تاریخ ۱ مرداد اقدام به ثبت درخواست نمودم، که با گذشت ۹۴ روز از تاریخ بیکاری، درخواست اینجانب با پاسخ "به دلیل گذشت بیش از ۹۰ روز از تاریخ بیکاری، مشمول نمی‌باشید" رد گردیده است.

آیا کلا بیمه بیکاری رو از دست دادم یا هنوز راهی برای دریافتش هست؟

من اگر تاریخ شروع بیکاری رو تغییر دهم و کمتر کنم مدارکی برای ثابت کردن آن ندارم.چون سابقه بیمه چیز دیگه ای میگه

پروفایل کاربر

علی P

1 سال پیش

در مورد قرارداد

ایا کار فرما قبل از اینکه مدارک لازم برای قرار داد را از کارگر بگیرد میتواند امضا کارگر را بگیرد و ایا قرار دادی که فقط امضا کارگر باشد و طرف مقابل هیچ امضاعی نکرده باشد قبول هست

پروفایل کاربر

Hadi Ahrovani

4 سال پیش

درخواست قالب قرارداد برنامه نویسی

سلام و عرض ادب

بنده برای عقد قرارداد، نیاز به قالب قرارداد برنامه نویسی دارم. چطور میتونید کمک کنید