پروفایل کاربر

میلاد حسن پور

موارد قانونی کسب و کار اینترنتی

سلام و خسته نباشین. من میخواستم یک نرم افزار خدماتی یه چیزی شبیه دیوار و شیپور راه بندازم اما میخوام برای جذب مخاطب  بیشتر فعلا به صورت رایگان به دست مردم بدم ولی بعد از اینکه تعداد کاربر های فعال بیشتر شد خدمات ارائه شده رو پولی کنم میخواستم بدونم که قوانینش به چه صورت است؟البته من میخوام که تمام کار تولید نرم افزار و پشتیبانی رو بدون داشتن شرکت و کارمند و فقط باتکیه بر دانشم انجام بدم. آیا زمانی که نرم افزارو پولی کردم باید به دنبال پرداخت مالیاتش باشم؟یا از همون اول باید اقدام کنم؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

صنم مقیمی

4 سال پیش

با سلام 

برای راه اندازی کسب و کار های اینترنتی قوانین خاصی وجود  دارد که قانون تجارت الکترونیک از جمله این قوانین است که شامل مباحثی مانند حمایت از مصرف کننده،حمایت از داده پیام های شخصی حمایت از علائم تجاری و قواعد تبلیغ است.

از مهم‌ترین اقدامات اولیه راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی، لزوم دریافت مجوزهای لازم برای کسب وکارهای اینترنتی است.

دریافت اینماد ، پروانه کسب‌وکار اینترنتی، رسانه دیجیتال و مجوز نظام صنفی رایانه‌ای از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مجوزهای مربوطه می‌باشد.

البته توجه داشته باشید که به هر حال برای بهتر پیش بردن کسب و کارتان از افرادی کمک بگیرید چرا که با داشتن یک تیم موفق و همراه نتایج بهتری به دست خواهید آورد.

هم چنین طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور صاحبان کسب و کار های مجازی چه اشخاص حقیقی یا حقوقی مانند سایر فعالان اقتصادی مشمول قوانین مالیاتی مربوطه هستند و می بایستی تکالیف قانونی خود را انجام دهند.صاحبان مشاغل مکلفند ظرف چهار ماه از تاریخ شروع فعالیت مراتب را کتبا به اداره امور مالیاتی محل شغل خود اعلام و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

با احترام 

تیم حقوقی وینداد 

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

وحید دانا

ارتباط اینماد و مالیات

ممنون از فرصتی که در اختیار می‌گذارید
کار اینترنتی را جدیدا شروع کردم و ابتدا اینماد را با عنوان صنف آرایشی بهداشتی گرفتم.
حساب بانکی هم افتتاح و به اداره دارایی اعلام کردم برای گرفتن درگاه بانکی اعلام کردند که با همان عنوان اینماد درگاه تعلق میگیره .
سوالم اینست که آیا ملاک دارایی برای اخذ مالیات بر اساس اطلاعات وارده از طرف ما در سایت میباشد یا عنوان اینماد هم در آن موثر است .؟

پروفایل کاربر

محمدامین پاس

تخلف در ارسال و عودت وجه

با عرض سلام و خسته نباشید 


من چند هفته پیش از فروشگاه اینترنتی پارسیس موبایل گوشی خریداری کردم اما بعد از گذشت یک ۱۰روز که خبری نشد شخصا تماس گرفتم و گفتن تامین کننده نتوانسته کالا رو تامین کنه و سفارشتون لغو میشه و گفتن که ما با شما تماس گرفتیم و بهتون اطلاع دادیم درصورتی که اصلا با من تماس نگرفتن خلاصه سفارش لغو شد و قرار شد وجه رو عودت بدن اما بعد از دو روز که وجه رو عودت ندادن زنگ زدم و به دروغ گفتم همکارتون با من تماس گرفتن و گفتن کالا براتون ارسال میشه اونم گفت در جریان سفارشتون هستم و روز بعد وضعیت کالا رو به تایید حسابداری تغییر دادن و بعد از دو روز تو وضعیت زدن به دلیل متفاوت بودن نام پرداخت کننده و سفارش دهنده سفارش لغو شده و پول سفارش رو بعد از ۳ تا ۴ روز با کلی پیگیری برگشت دادن ؛برای تک تک مراحل کالا کلی تماس گرفتم و پیگیری کردم تا جواب بگیرم و همچنین یه سفارش دیگه هم از همین سایت چند روز بعد از این سفارش داشتم که همون روز لغو کردم و مبلغش رو با کلی پیگیری بعد از ۱۲ روز عودت دادن.


قوانین سایتشون میگه حداکثر زمان ارسال کالا ۷ روز کاریه و در صورت نبود موجودی خریدار حق هیچگونه اعتراضی ندارد


با توجه به وضعیت فوق شما چه پیشنهادی میکنید البته این شکایت رو در سایت پلیس فتا ثبت کردم ولی اصلا جوابی نگرفتم 

پروفایل کاربر

ارشاد زلفی

مالیات کسب و کارهای اینترنتی

سلام.

راجع به مبحث مالیاتی،

 وقتی فروشگاه انلاینی فعالیت میکنه و ماهیانه 20 میلیون از سایتش خرید میشه، ایا نیاز هست بره دنبال کارهای مالیاتیش؟

ایا استفاده از درگاه ملت باعث میشه بانک لیست تراکنشارو بگیره و مالیاتشو حساب کنه؟

سایت فلن رو درگاه زرین پال هست فک نکنم واسه زرین پال مالیات حساب شه؟


یه توضیحی در این زمینه متخصصین حقوقی مالیاتی بدن. ممنون

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد