پروفایل کاربر

میلاد حسن پور

موارد قانونی کسب و کار اینترنتی

سلام و خسته نباشین. من میخواستم یک نرم افزار خدماتی یه چیزی شبیه دیوار و شیپور راه بندازم اما میخوام برای جذب مخاطب  بیشتر فعلا به صورت رایگان به دست مردم بدم ولی بعد از اینکه تعداد کاربر های فعال بیشتر شد خدمات ارائه شده رو پولی کنم میخواستم بدونم که قوانینش به چه صورت است؟البته من میخوام که تمام کار تولید نرم افزار و پشتیبانی رو بدون داشتن شرکت و کارمند و فقط باتکیه بر دانشم انجام بدم. آیا زمانی که نرم افزارو پولی کردم باید به دنبال پرداخت مالیاتش باشم؟یا از همون اول باید اقدام کنم؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

صنم مقیمی

4 سال پیش

با سلام 

برای راه اندازی کسب و کار های اینترنتی قوانین خاصی وجود  دارد که قانون تجارت الکترونیک از جمله این قوانین است که شامل مباحثی مانند حمایت از مصرف کننده،حمایت از داده پیام های شخصی حمایت از علائم تجاری و قواعد تبلیغ است.

از مهم‌ترین اقدامات اولیه راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی، لزوم دریافت مجوزهای لازم برای کسب وکارهای اینترنتی است.

دریافت اینماد ، پروانه کسب‌وکار اینترنتی، رسانه دیجیتال و مجوز نظام صنفی رایانه‌ای از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مجوزهای مربوطه می‌باشد.

البته توجه داشته باشید که به هر حال برای بهتر پیش بردن کسب و کارتان از افرادی کمک بگیرید چرا که با داشتن یک تیم موفق و همراه نتایج بهتری به دست خواهید آورد.

هم چنین طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور صاحبان کسب و کار های مجازی چه اشخاص حقیقی یا حقوقی مانند سایر فعالان اقتصادی مشمول قوانین مالیاتی مربوطه هستند و می بایستی تکالیف قانونی خود را انجام دهند.صاحبان مشاغل مکلفند ظرف چهار ماه از تاریخ شروع فعالیت مراتب را کتبا به اداره امور مالیاتی محل شغل خود اعلام و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

با احترام 

تیم حقوقی وینداد 

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

امین شاهد

چند سئوال مهم در مورد مالیات فروشگاه اینترنتی

عرض سلام و احترام
1- در مورد فروشگاه اینترنتی در صورتی که مشابه دیجی کالا، تعداد زیادی کالا از انواع مختلف کالا (موبایل، تخت، مبلمان، خوراکی و...) جهت فروش داشته باشیم چگونه باید نسبت به محاسبه مالیات اقدام کنیم؟
2- در صورتی که در مورد سئوال1 کار ما به صورت خریدبا قیمت همکار از فروشنده مبدا و فروش در سایت باشد وضعیت محاسبه مالیات به چه صورت می شود؟
3-در صورتی که کار ما به صورت صرفا پورسانتی از فروش باشد محاسبه مالیات و اثبات آن به چه صورت می باشد در حالی که کل مبلغ خرید کالا در حساب ما تراکنش خورده است و ممکن است در مواردی فروش پورسانتی و همانند سئوال2 توامان باشد و تفکیک این دو مورد به چه صورت قابل اجراست؟
4- با مشاوره ای که با یکی از ادارات مالیات داشتم می گفتند مالیات فروشگاه های اینترنتی 4% سود و یا در صورت عدم توان اثبات به علت تعدد کالا و دشواری کار 4% گردش حساب صاحب سایت می باشد که می خواستم از صحت این موضوع نیز اطمینان حاصل کنم.

ببخشید تعداد سئوالات زیاد شد ولی بنظرم مهمترین دغدغه دوستان در حوزه فروشگاه اینترنتی موارد فوق باشه.
با تشکر ویژه از شما و سایت خوبتون.

پس گرفتن دامنه ی آی آر فروشگاه اینترنتی

با سلام و عرض خسته نباشید

از حدود 4-5 سال پیش ما یه سایتی رو در قالب فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردیم که دامنه ی دات کام و دات آی آر رو هم به اسم خودمون ثبت کردیم و نماد اعتماد و درگاه بانکی رو هم گرفتیم. چند ماه پیش دامنه ی آی آر منقضی شده و کارمند مربوطه سهل انگاری کرده و دامنه رو تمدید نکرده و الان دامنه در اختیار فرد دیگه ای هست که قصد فروشش با یه مبلغ بالایی رو داره. نام تجاری ما هنوز ثبت رسمی نشده ولی آیا با اتکا به اینکه قبلا دامنه در اختیار خودمون بوده و قبل از اینکه دامنه ی آی آر از دستمون بره نماد اعتماد و درگاه بانکی به همین اسم ثبت شده می تونیم ازطریق قانونی اقدام کنیم و دامنه رو پس بگیریم؟

پروفایل کاربر

gooloog.erfan@gmail.com کاشف

میزان موفقیت پونده شکایت از سایت قمار

سلام بنده در یک سایت قملر بودم بعد متوجه شدن غیر قانونی بودن این عمل خواستم در بیام اما سایت برای پرداخت پولی که شارط کرده بئدم ده بهانه اورد مثلا عکس کارت ملی بگیر بغل صورتت با کارت عابرت وووودر نهایتا من بلاک کرد 

حال میخواست بدونم اگه مئارک واریز کردنم به حسابهای سایت داشته باشم ایا امدی هست 

بتونم اصل پولم پس بگیرم

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد