پروفایل کاربر

مجتبی تقی زاده

سوال در مورد ماده قانونی

سلام در صورتی که خواهان اسامی خوانده ها را بصورت ناقص عنوان کرده باشد و یکی از خواهانها را در دادخواست کلا نیاورده باشد به استناد چه ماده قانونی میتوان ایراد شکلی گرفت و درخواست رد دعوا داد؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

فرزانه بزم آمون

3 سال پیش

با سلام

پاسخ سوال شما وابسته به موضوع خواسته خواهان میباشد که اگر موضوع خواسته خواهان امری مانند حق شفعه باشد شخص خواهان باید نام تمامی خوانده ها را ذکر کند و این ایراد موجب رد دادخواست میشود.  همچنین دعوی ارث که تجزیه ناپذیر است ابن امر موجب اخطار رفع نقص صادر میشود. اگر گواهی ارث ضمیمه شده ولی اسم همه ذکر نشده است، اگر بعدا مشخص شود که نام یکی از خوانده ها باید حتما ذکر میشده است و جلسه اول دادرسی نیز گذشته باشد دادخواست وی رد میشود.چون رسیدگی به دعوی منوط به وجود نام خوانده یا خواهان است.

در این خصوص چنانچه تردیدی دارید می توانید از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید.

با احترام؛

تیم حقوقی وینداد


هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

احسان ابراهیمی

پارکینگ مشاع

سلام.
هفت سال پیش بنده واحد آپارتمانی خودم را به شخصی فروختم که در مبایعه نامه اولیه عبارت "دارای پارکینگ مشاع"نوشته‌ شده بود(مطابق با متنی که در قولنامه خودم و فروشنده قبلی ذکر شده بود).
حال بعداز گذشت هفت سال از انتقال سند رسمی به نام ایشان،خریدار بدلیل اختلاف بر سر پارکینگ با ساکنین آپارتمان از بنده شکایت کرده.
سوال بنده این است که باتوجه به اینکه در سندی که هفت سال پیش به نام ایشان ثبت شد عبارت "پارکینگ ندارد" ذکر شده ،آیا بنده باید پاسخگوی شکایت ایشان باشم؟
و اینکه آیا با وجود ثبت سند رسمی پس از قولنامه،آیا مفاد قولنامه معتبر خواهد بود؟

پروفایل کاربر

احمد فتحعلیان

موسسه داوری

سلام شما در سایت خود درج نموده اید: "در واقع ثبت موسسه داوری بدون مدرک وکالت، جرم محسوب می‌شود".     لطفا مرجع این حکم را بفرمایید

پروفایل کاربر

میلاد ایزدی

از دست دادن مال

سلام. یکی از بستگان اینجانب مبلغی را برای پیش خرید خانه به فردی پرداخت کردند. فرد فروشنده بدون اینکه خانه ای تحویل دهد فوت می شوند. ورثه ایشان هم مسئولیت تحویل خانه را بر عهده نمی گیرند. گفتن پول را نمی توانیم پس دهیم. خانه ای هم ساخته نشده که تحویل دهند. فقط گفتن زمین هست خود خریدار اگه توانایی دارد خانه خودش را بسازد. چه پیشنهاد می کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد