پروفایل کاربر

اشکان احمدی

نوع تنظیم قرارداد

با عرض سلام
شرکت ما درنظر داره با یک نفر شخص حقیقی جهت توسعه و تحقیق نرم افزار صنعتی یک کالا (درزمینه PLC) قرارداد تنظیم کنه و ماهانه حدود 1 میلیون حق الزحمه پرداخت کنه.
می خواستم بدونم برای اینکه حق بیمه پرداخت نشه و حداقل مالیات پرداخت بشه چه نوع قراردادی باید تنظیم بشه؟
و آیا شخص باید در اداره مالیات پرونده تشکیل بده؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

آرش حق شناس

5 سال پیش

با سلام.

احتراما در خصوص سوال مطروحه باید اظهار داشت قراردادی که مشمول پرداخت حق بیمه نباشد قرارداد مشاوره است. البته باید توجه گردد که موضوع قراداد مشاوره نبایدشامل اقدامات اجرایی و عملیاتی که در ازای آن دستمزد تعلق گرفته است باشد، در غیر این صورت نمی تواند مشمول قرارداد مشاوره بوده و شامل قرارداد کار می گردد. حداقل مالیات برای این نوع قراردادها 10% و مقطوع می باشد که باید از هر پرداختی به مشاور کسر گردد. همچنین نیازی به تشکیل پرونده مالیاتی نیست.


با احترام؛ 

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

محمد شمعون زاده

امضای الکترونیکی

با سلام وعرض ادب

میخوام از نیروهام هم قرارداد و هم سفته بگیرم ایا امضای الکترونیکی سایت شما از لحاظ حقوقی برای تایید امضای سفته کفایت میکنه یا باید برای امضای سفته گواهی امضا از دفتر ثبت اسناد بگیرم

پروفایل کاربر

samaneh dehghani

سلام. امضای بازاریاب در قرارداد فروش

فردی که بازاریابی یک کارگاه چرم را انجام می‌دهد. موقع بستن قرارداد با مشتری آیا بازاریاب مؤظف به امضا کردن قرارداد در قسمت فروشنده می باشد یا مدیریت کارگاه؟

درصورت امضای بازاریاب و تحویل نشدن محصولات به مشتری به هر دلیلی آیا بازاریاب موظف به جبران خسارت وارده بر مشتری است؟

پروفایل کاربر

محمد محمدی

تنظیم مبایعه نامه

با سلام بنده یه قرارداد مبایعه نامه خرید و فروش تنظیم کردم که در این قرارداد قید گردیده چنانچه هریک از طرفین بخواهند فسخ کنند باید ....میلغ ریال به طرف مقابل پرداخت کنند.مدت هم تعیین نکردیم.میخواستم ببینم اولا این قرارداد مشکلی دارد یا نه؟اگر مشکل دارد راه حل بر طرف کردنش چیست؟توضیحا اینکه روز بعد از قرارداد فروشنده یک وکالت فروش تام به بنده داد. و دو روز بعد هم در پشت مبایعه نامه قید کردیم معامله کاملا قطعی است و از جانب طرفین غیر قابل فسخ است.لطفا خواهشمند است راهنمایی فرمایید

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد