پروفایل کاربر

خانم بیگی

3 سال پیش

پيگیری بیمه و سنوات

سلام روز بخیر

بنده از آذر نودوهشت با یک مجموعه ی خصوصی قرارداد بستم تا شهریور مشغول به کار بودم.اما یک ماه آذرتادی ماه تعلیق قرارداد ازسوی کارفرما (به دلیل آماده نبودن مجموعه) داشتیم(بماند که خسارت تعلیق قرارداد راپرداخت نکردند) .سه ماه اسفند تا اردیبهشت ماه هم بخاطر کرونا مجموعه تعطیل بود.

درواقع شروع کار مجدد از خرداد ماه نودونه بوده ولی باوجود قرارداد کتبی و شفاهی کارفرما برای پرداخت بیمه.عیدی و سنوات بنده اقدام نکردند.

از خرداد تاشهریورماه بنده به صورت شیفت بندی (هفته ای دوروز) مشغول به فعالیت بودم ولی کارفرما چندروز پیش حدود دویست هزارتومن به حساب بنده واریز کردند به عنوان حق بیمه. 

میخواستم بدونم اصلا همچین قانونی وجود داره که کارفرما مبلغی رو به عنوان بیمه روزانه به حساب کارمند واریزکنند یا باید بیمه کلی واریز میکردند؟!!! 

لازم به ذکراست مااصلا همچین توافقی باهم نداشتیم!

اگر قانونی اقدام کنم میتونم حق خودم رو وصول کنم یا حق با کارفرماست؟؟!!!

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (0)

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

محمدحسین امیری

5 سال پیش

حداقل و حداکثر ساعات کارکرد در قرارداد های کارگری چقدر است؟

سلام
میخواستم بپرسم وقتی به عنوان کارگر یا کارمند تو شرکتی استخدام میشم، حداقل و حداکثر ساعات کاری چقدره؟

پروفایل کاربر

عباس جوانمردی

4 سال پیش

سورس کد

با سلام. برنامه نویسی هستم که مدت 8 ماه در شرکتی کار کردم و وب سایتی خلق کردم از صفر. با توجه به عدم بستن قرار داد با کارفرما به دلیل قول و قرار های بسیار ایشان اکنون از پرداخت همه حقوق بنده سر باز زده و در طول 8 ماه مبلغ 4میلیون به من پرداخت و الان منکر پرداخت حق بیمه شده اند. ایشان همچنین تقاضای سورس کد کرده اند که در 4 ، 5 پروژه بزرگ دیگر استفاده نمایند در صورتی که حتی هزینه وب سایت را پرداخت نکرده و بدون قرار داد ادای مالکیت میکنند.
با توجه به اینکه چیزی وجود نداشته ، و استخدام بنده به ظاهر ( چون حق و حقوقی پرداخت نکردند حتی بدون حق نهار زمان نهار و استراحت را از من کسر کردند از زمان کل کار ) ،باعث خلق این وب سایت شد آیا باید سورس کد را تحویل دهم؟ آیا ایشان مجاز به استفاده و فروش و بهره برداری از حق و حقوق معنوی بنده است؟ آیا امکان ارجاع به امور صنفی رایانه ای برای بررسی وجود دارد ؟
به عنوان مدرک بیش از چندین صورت جلسه و بیش از 5 ساعت صدای ضبط شده از کارفرما موجود است اما ایشان الان زیر همه چیز زده ادای مالکیت تام میکند و میگوید سورس کد بدون پرداخت هزینه ای باید به آن تحویل و هر چند بار که مایل است فروخته یا استفتده شود!
لطفا راهنمایی کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد