پروفایل کاربر

خانم بیگی

2 سال پیش

لزوم اوراق ضمانت حین عقد قرارداد کاری

وقتتون بخیر
اگر ممکنه بفرمایید با کارفرمایان و شرکت هایی که هم درخواست تعهدنامه رسمی و محضری و هم سفته یا چک و کپی برابر اصل مدارک شناسایی و تحصیلی رو طلب می‌کنند دقیقاً چه باید کرد ؟
بنده تعهدنامه محضری از دفترخانه اسناد رسمی ( طبق ثبت ثنا) تحویل دادم و حاضر نشدم اوراق ضمانت دیگه ای ارائه بدم ، ازم پرسیدند طبق چ قانون و تبصره‌ای تعهدنامه رسمی جایگزین مابقی اوراق ضمانت هست ؟!!!
و گفتند بنده موظف به کپی برابر اصل همه ی مدارک ائم از تحصیلی و شناسایی هستم .
ممنون میشم راهنمایی کنید ?
امروز به این پاسخ نیاز دارم ?

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (0)

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

ارزو نجاتی

2 سال پیش

سفته برای حسن انجام کار

سلام وقتتون بخیر من با یک شرکت خدمات اینستاگرام همکاری میکردم با من قرارداد ۳ ماهه بستن و ۱۰۰ میلیون هم سفته بابت حسن انجام کار دادم اما بعد از گذشت یک ماه زیر تمام قول و قرارهای توی قرارداد زدن منم میخواستم برم باهاشون حرف بزنم حاضر نشدن جلسه بذارن و بابت دستمزدم هم دیرکرد داشتن با کلی بحث و دعوا و دیرکرد پول منو دادن و خودشون از ما خواستن باهاشون کار نکنیم،حالا هرچی پیگیری میکنم که برم قرارداد رو فسخ کنم و سفته هام رو بگیرم شونه خالی میکنن.
اشتباهی که کردم داخل سفته مبلغ نوشتم وبه عدد هم تاریخ زدم به من گفتن قسمت حواله کرد رو خالی بذار خودمون مینویسیم اما پشت سفته نوشتم بابت حسن انجام کاره.و چون اعتماد کردم از سفته عکس ننداختم حتی رسیدم نگرفتم ازشون،ونسخه دوم قرارداد رو هم به من ندادن.
الان از مدت قرارداد ۱ماه و خورده ای مونده ولی نمیان فسخ کنن ،باید چیکار کنم؟

پروفایل کاربر

رامین عیوضی

4 سال پیش

نوبت کاری

با سلام میخواستم بدونم نوبت کاری های پرداخت نشده سالهای گذشته در صورت پرداخت از طرف کارفرما چطور محاسبه میشه با احتساب پایه حقوق فعلی یا پایه حقوق سالهای گذشته در صورت امکان با ماده و تبصره موردنظر اگه موجوده جواب بدید خیلی مهمه برای من و همکارام

پروفایل کاربر

عباس جوانمردی

6 سال پیش

سورس کد

با سلام. برنامه نویسی هستم که مدت 8 ماه در شرکتی کار کردم و وب سایتی خلق کردم از صفر. با توجه به عدم بستن قرار داد با کارفرما به دلیل قول و قرار های بسیار ایشان اکنون از پرداخت همه حقوق بنده سر باز زده و در طول 8 ماه مبلغ 4میلیون به من پرداخت و الان منکر پرداخت حق بیمه شده اند. ایشان همچنین تقاضای سورس کد کرده اند که در 4 ، 5 پروژه بزرگ دیگر استفاده نمایند در صورتی که حتی هزینه وب سایت را پرداخت نکرده و بدون قرار داد ادای مالکیت میکنند.
با توجه به اینکه چیزی وجود نداشته ، و استخدام بنده به ظاهر ( چون حق و حقوقی پرداخت نکردند حتی بدون حق نهار زمان نهار و استراحت را از من کسر کردند از زمان کل کار ) ،باعث خلق این وب سایت شد آیا باید سورس کد را تحویل دهم؟ آیا ایشان مجاز به استفاده و فروش و بهره برداری از حق و حقوق معنوی بنده است؟ آیا امکان ارجاع به امور صنفی رایانه ای برای بررسی وجود دارد ؟
به عنوان مدرک بیش از چندین صورت جلسه و بیش از 5 ساعت صدای ضبط شده از کارفرما موجود است اما ایشان الان زیر همه چیز زده ادای مالکیت تام میکند و میگوید سورس کد بدون پرداخت هزینه ای باید به آن تحویل و هر چند بار که مایل است فروخته یا استفتده شود!
لطفا راهنمایی کنید