پروفایل کاربر

علی حدادی

انتقال ملک از پدر به پسر

با سلام
پدر بنده ۶۹ سال سن دارد و میخواد در قبال مبلغی خانه ۳ طبقه اش بهمراه مغازه را بنام بنده کند / حال انکه من تنها پسر خانواده هستم و دو خواهر نیز دارم آیا بعد از انتقال سند آیا خواهرانم میتوانن از من شکایت کنند و ملک را پس بگیرند یا خیر ؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

حامد قاسمی

11 ماه پیش

سلام وقت بخیر 

دکتر حامد قاسمی ناولیق عضورسمی مرکز وکلا ومشاوران قوه قضائیه (وکیل دادگستری)

1ـمعامله به صورت بیع (فروش)

۲ـپرداخت مبلغ واقعی 

۳ـتصرف وانتفاع شما از ملک

۴ـسلامت عقلی پدر در زمان معامله

۵ـحضوردر دفتر خانه اسناد رسمی جهت انتقال سند ملک به نام شما

در این بندهای  ارایه شده ملک دیگر جز ماترک محسوب نمیشود وهیچکسی نمیتواند ادعای مالکیت یا سهم نسیت به آن ملک بنماید.

درصورت نیاز به مشاوره بیشتر به شماره درج شده تماس حاصل فرمائید.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

مریم احمدی

واگذاری

مامانم هم ی خونه داره که پدرم وکالت داده بود بهش ک بعد از ناراحتی که پیش اومد مادر سند رچ به نام خودش زد الان پدر میخواد شکایت کنه خونه رو بگیره مادرم میگه تو بیا خونه ات رو ب نامم بزن که من خونه ام رو ب نام خودت یا همسرت بزنم که بابات شکایت کرد نتونه پس بگیره و اگر داذگاه ازم پرسیید میگم اون خونه رو با پول خونه قبلی گرفتم و مابقی رو طلا خریدک که طلاهام گم شد بنظر شما من این کار رو بکنم ؟ یعنی خونه ام رو بزنم ب نامش ؟ تحت چه شرایطی میتونم بعد خونه ام رو پس بگیرم یعنی چه قولنامه ای تنظیم کنم ؟

پروفایل کاربر

مهتاب رستمی

هبه و رجوع از هبه

من و شوهرم اختلاف داشتیم
یکسال دوندگی کردم پارسال محکوم به پرداخت یکجای ۱۱۴ سکه شد
اجرا نبردم چون اومد و سازش کردیم
و تعهد محضری امضا کردیم و وکیل من هم در جریان اون تعهد و جلسه سازش بوده
یکی از بندهاش این بود که یه ماشین ۲۰۷ برای حسن نیت و اعتماد مجدد بخره و بنام من بزنه

حالا این کار رو کرده و دوباره اختلاف داریم و ادعای هبه و رجوع از هبه برای ۲۰۷ داره
درحالی که هیچ حرفی از هبه نبود و هبه نامه نداریم ولی ادعای هبه شفاهی میکنه

آیا با این شرایط هبه محسوب میشه؟
و اگه کسی رو بیاره و به دروغ قسم هبه بودن یاد کنن آیا قاضی قبول میکنه به عنوان هبه؟

پروفایل کاربر

رضا کرمی

الزام به تنظیم سند

سلام و عرض ادب
عموی بنده ادعا دارد که بخشی از منزل پدربزرگم را در زمان حیاتش خریده و در این رابطه یک مبایعه دستی دارد که در آن نوشته مبلغ را نقدا فی المجلس پرداخته. و همچنین یک وکالت نامه محضری دارد که در زمان حیات پدربزرگ از آن استفاده نکرده است. اکنون منزل ۴ دانگش به نام عمو و ۲. دانگ بنام پدر بزرگم است. ادعا مربوط به ۲ دانگ باقی است. در مبایعه نامه امضا مادربزرگم هم هست به عنوان شاهد که هنوز زنده است و جزو وراث که فردی بیسواد و ضعیف النفس است و احتمال زیاد له عمو شهادت دهد. ما صد در صد مطمئن هستیم که این مدارک و مستندات که مربوط به ۱۵ قبل از حتی اگر اصل باشد حاصل سو استفاده از پدربزرگ بیسواد بوده. آیا راهی برای اثبات این ادعای به ظاهر قانونی در باطن باطل هست