Amir Khizi
در خصوص فسخ
باسلام و عرض وقتبخیری،
۱- آیا برای فسخ قرارداد باید مقدمتا اعمال فسخ و اراده فاسخ به طرق مختلف به طرف دوم قرارداد اعلام و ابلاغ بشه یا اعمال و اطلاع دادن الزامی نیست و اختیاری است؟
۲- اگر فاسخ مقدمتا اعمال فسخ نکنه و اراده خودشو مبنی بر فسخ قرارداد را به طرف دوم قرارداد اعلام و ابلاغ نکنه ،وضعیت و نتیجه پرونده مطروحه دایر بر خواسته تایید فسخ بر مبنای تخلف از تعهدات قراردادی چه حالتی پیدا میکنه؟
۳- و اگر مدت زمان اعمال فسخ در قرارداد باشه، حدودا و عرفا مدت زمان استفاده فاسخ از خیار فسخ پس از چه مدت از اتمام زمان اعمال فسخ منعکس در قرارداد معتبر خواهد بود ؟
با احترام
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (0)
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
ارش نصیری
مهریه
من با خانومم طلاق توافقی کرفتیم مهریه رو بخشیدن فقط،در سه ماه عده میتونن مابذل از مهریه درخواست بدن اگه من در زمان عده همسرم ملک خودم رو انتقال بدم قطعی و رسمی همسرم میتونن در مابذل ملک رو توقیف کنن یا فرار از مهریه محسوب نمیشه
ر شمشیری
فسخ قرارداد اجاره خانه
من سال گذشته خانه ای اجاره کردم که در حیاط ملکی توسط پسر صاحب مالک ساخته شده.قرارداد من با پسر بوده و امسال نیز به صورت پشت نویس تمدید کردم. یک هفته بعد از تمدید پدر ایشان طی اظهار نامهای ادعای مالکیت کرده و درخواست تخلیه دارد.من قصد تخلیه و فسخ قرارداد دارم و مبلغی هم بابت رنگ امیزی و درخواست کردم که پسر قبولدار نیست اما پدر قبول کرده. به علت اختلافات خانوادگی رابطه پدر و پسر خوب نیست.پسر میگوید که قرارداد با من نوشته شده و توسط خودم باید فسخ شود و مدعی است چون ساختمان را خودش ساخته مالک است در صورتی که بنظر نمیاید وکالت یا حتی دست نویسی در خصوص مالکیت یا حتی حق اجاره داشته باشد.خودش هم توان پرداخت مبلغ ودیعه را ندارد. ایا بنده میتوانم مراحل دریافت پول و فسخ قرارداد را بدون دخالت پسر و فقط با پدر پیش ببرم؟ امکان فسخ این قرارداد توسط املاک های دیگر وجود دارد؟ از نظر قانونی پسر میتواند بابت فسخ قرارداد با پدر از من شکایتی کند؟ در صورت دریافت خسارت از پدر ایا پسر حق پیگیری دارد؟