پروفایل کاربر

شاهین نجاری

چک برگشتی

با سلام
بنده ویزیتور شرکت هستم ، چکی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای مشتری به دلیل عدم کفایت موجودی دو ماه پیش برگشت خورد تا اینکه بنده مجبور شدم وجه چک را به شرکت پرداخت کنم و شرکت هم چک را به نام بنده انتقال داده است.
خواستم بدونم امکان شکایت از صاحب چک را دارم؟
از نظر قضایی انتقال چک از حقوقی به حقیقی اشکالی ندارد؟
واینکه شکواییه خاصی رو باید تنظیم کرد یا نه؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (0)

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

فرهاد قمی

دریافت رهن

سلام. موجر بارها از طریق پیام و تلفنی یا حضوری اقدام به توهین و تهدید کرده.بعد از شکایت و احضار به کلانتری هم توهین ها ادامه داره و حتی بصورت مداوم برام پیام نفرین میفرسته. قرارداد خونه هم تموم شده اما رهن رو نمیده. اجاره ماهیانه ۶ میلیون تومنه و اجرت‌المثل هم چون در قولنامه سال اول روزانه ۲۰۰ هزار تومن بود و پشت همون قولنامه تمدید کردیم و نوشتیم اجاره افزایش پیدا کرد و بقیه موارد معتبره ، حالا میگه اجرت‌المثل رو روزانه ۶۰۰ هزار تومان کم میکنم. بابت خسارت به خانه هم ادعاهای واهی داره و مبلغ خیلی زیادی کم محاسبه کرده. در پایان هم میخاد رهن رو با چک خودش بده اونم در چند فقره با تاریخهای متفاوت از ده روز دیگه تا یکماه. هیچ‌جوره هم همکاری نمیکنه. دو روز قبل پایان قولنامه براش اظهارنامه فرستادم و گفتم تخلیه منوط به پرداخت رهن به شماره حساب اعلامی است. اما به هیچ چیز توجه نداره. حتی قبضها رو هم حاضر نیست نشون بده و فقط میگه دو میلیون تومان بدهکاری. بنظر شما اگه کلید رو بهمراه دادخواست مطالبه رهن به دادسرا بدم ، خوبه یانه؟ چون وضعیت طوری شده که میترسم کنترلم رو از دست بدم و کاری کنم که بعدا پشیمون بشم. ضمنا وسایلم رو به انبار یکی از اقوام منتقل کردم و فقط یه فرش و چند وسیله داخل خونه دارم و بدون رهن نمیتونم خونه بگیرم.

پروفایل کاربر

محمدحسین سعیدی

استرداد طلاجات با ادعای بی مدرک

با سلام و ادب و احترام
حدود دو سال پیش عروسمان با یک ادعای بی پایه و اساس بدون اینک از طرف پدری طلایی به خانه ما بیاورد . با دادخواست ۱۱۰ گرم به دادگاه و با معرفی چهار نفر از اقوام نزدیک عمه خاله ، زن عمو و عمو به عنوان شاهد که هیچ کدام از افراد نه از خرید یا فروش طلاجات که خودم ( پدر) در زمان عقد قرار داد بنا شد پنج میلیون طلا برای عروسم بخرم (تابستان ۹۵) با وجود اینکه از اتحادیه طلافروشان این پنج میلیون به نرخ روز تبدیل یه طلا شده ۴۷ گرم هستش . امت قاضی بدون توجه به محتویات پرونده به صرف ادعای بی مدرک و مستند ۱۱۰
گرم با بی انصافی و به دور از عدالت حکم بر محکومیت پسرم و پرداخت ۱۱۰ گرم به نرخ روز زده و الان ماهانه یک سوم حقوق پسرم غیر از مهریه که ۱۴ ماه یک سکه تمام بهار، برداشت می کنند . در این دادرسی یک جلسه ای که برگزار شده به علت ایراد دادخواست وکیل بی سوادان به پسرم گقته بود این جلسه رفع ایراد دادخواست نیاز به حضور شما نیست . به صرف این که رفع ایراد هست بدون حضور و دفاع ما رای صادر و در تجدید نظر که فورا جواب آمد بدون توجه به دفاعیات و شهود بنده که در کلیه مراحل کارم بودند رای اولیه تایید و به مرحله اجرا گذاشته شد. تلاش زیادی کردیم چون کسی نداریم به حرفمان گوش نمی دن ؟؟ می خوام حق به ناحق شدگان از بانیان اصلی که قاضی باعث و بانی این رای ناحق هست و موجبات این خسارت روحی و روانی و مالی گردیده به بگیرم ؟؟؟ محض رضای خدا برای جلو گیری از
فساد قضایی و ناحق نشد حق راهنماییمان کنید ؟؟؟ چکار کنیم ؟؟؟ ممنونم

پروفایل کاربر

ابراهیم جوانمرد

واریز وجه بدون قرارداد و شاهد

با سلام و عرض ادب و احترام

حدود ۲ ماه قبل ب پیشنهاد یکی از دوستان برای شروع و انجام یک کار برای کسب درآمد حدود ۴۰ میلیون تومن (بصورت قطره چکانی، هر دوروز بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومن)برای ایشون ب حساب خودشون واریز کردم و طی حرفهایی ک زده بودیم قراربود ایشون بعداز ده روز بیاد نتیجه کار ب همراه مخارج رو بگن و یه حساب کتابی داشته باشیم اما متاسفانه چندتا وسیله ب درد نخور اورده خونم گذاشته ک معلوم نیس از کجا آورده حتی ممکنه سرقتی باشن ب قیمتشون ده میلیون هم نمیشه و بعداز کلی پیگیری من گفته چون تو پول رو یکجا ندادی و ذره ذره دادی اینجوری شده وگرنه طبق حرفهامون قرار بوده ک لوازم خانگی بیارم بفروشیم اما بخاطر واریز چند مرحله‌ای مجبور شدم این وسایل رو بخرم تازه حدود ۱۰ میلیون هم خرج کرایه راه و کلا هزینه سفرم شده.

حالا ب نظر شما میشه طرح شکایت کرد یا نه؟چون وقتی گفتم شکایت میکنم گفت منم میگم قرض داده بودم حالا پس داده یا مثلا چیزی فروختم.

آیا واقعا میتونه توی دادگاه بگه حالا ب هر نحوی از من طلب داشته و ۴۰میلیونی ک واسش واریز کردم رو ادعا کنه طلبکار بوده؟؟یا اینکه بگه چیزی فروختم و اینم پول همون اجناس هست ک واریز کرده.

ناگفته نماند ک من شاهد ندارم و قرارداد یا هیچ متنی هم ننوشتیم فقط بصورت شفاهی باهم حرف زده بودیم ک منم بصورت شفاهی ب بعضی از نزدیکان و دوستانم موضوع رو درقبال اینکه پرسیده بودن چکار میکنی جواب داده بودم با فلانی قراره کار کنم و ۴۰ تومن دادم قرار شده لوازم خونگی بیاره...همین....

ممنون میشم راهنمایی کنید