ترلان پارسا
شرایط قانونی بودن قرارداد های کاری
سلام و عرض احترام
من تقریبا یک ماه پیش یه قرارداد کاری با یه موسسه کنکوری بستم ، بعد از اینکه رفتم سرکار همون روز اول یکی از همکارا بهم گفتش قراردادت رو خوندی ؟ ۲۵۰ ساعت اول رو باید رایگان کار کنی و حقوقی نداره و منم دیگه نرفتم سرکار بعد از دو هفته بهم زنگ زدن و گفتن که ترک کار کردی و قراردادت فسخ میشه باید خسارت بدی ( چون که برای ۳ ماه بسته بودم و کلا یه روز رفته بودم) گفتم که تایمم پر شده و دیگه نمیام و اونا هم گفتن که باید ۵ میلیون بدی برای اینکه زودتر از موعد فسخ کردی ... و اینکه اصلا قرار داد های یک ماهه و دوماهه ندارن و باهمه ۳ ماهه و شیش ماهه میبندن میخوام بدونم این قرار داد قانونیه؟ کارفرما میتونه همچین بندی رو داخل قرار داد بزاره؟
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (0)
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
امیر بهابادی
قرارداد كاری
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما ، سوالاتی داشتم که ممنون میشم پاسخ بدید
بنده حدود هجده سال سابقه کار بیمارستانی دارم و کافرما (بیمارستان محل کار) بدلیل مشکلات اخیر ( شیوع بیماری کووید ۱۹) قصد داره با کارکنانش قرارداد پانزده روزه ببنده
سوال اولم اینه که آیا این کار قانونیه و کافرما میتونه این کار رو انجام بده یا نه؟
دوم اینکه اگر قانونیه وضعیت سابقه کاری کارکنان ، حق بیمه و بهره مندی از دفترچه بیمه به نحو میشه
ینی اینکه اگه ماهی پانزده روز قرارداد داشته باشیم و یک سال هم به همین منوال خدمت کنیم آیا نهایتا شش ماه به سابقه خدمتیمون اضافه میشه ، و همچنین حق بیمه کامل کم میشه یا به همین مقدار قرارداد ، و بهره مندی کارکنان از خدمات دفترچه بیمه به چه نحوی خواهد بود ؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
محنا حیدری
ایثارگران
کسی که در یک دستگاهی استخدام باشد و حالا جزو ایثارگران بالای شش ماه هم شود،آیا قانونی هست که تغییر سمت سازمانی انجام بشه؟
سید یاور محمدی زاویه
استخدام بازنشسته در شرکت خصوصی
شش ساله بازنشسته تامین اجتماعی هستم و جانباز نیز میباشم آیا می توانم در یک شرکت خصوصی به عنوان حسابدار نیمه وقت کار کنم ممنون