احمد جمشیدی
درگیری با دانش آموز
سلام ..من معلم هستم وامروز در جلسه امتحان بخاطر تقلب وبرهم زدن نظم جلسه با یک دانش آموز درگیر شدم طوری دو دانش آموز دیگر من را نگه داشتند ویکی دیگر به من سیلی زد البته بلافاصله مدیر ومعاون دخالت کردند وصورتجلسه شد ودانش آموزان اخراج شدن ویک صورتجلسه به پاسگاه فرستاده شد وطرح شکایت شد وهمچنین یک رونوشت صورت جلسه به حراست وحقوقی اداره ارسال شد میخواستم بپرسم الن من باید چیکار کنم وحکم این دانش آموزان چیست وآیا لازم است من برای ادامه کار وکیل بگیرم ممنونم
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
پاسخ تیم حقوقی وینداد
وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)
با سلام و احترام،
با توجه به توضیحات شما در مورد درگیری با دانشآموز، نکات حقوقی زیر را مدنظر قرار دهید:
۱. اقدامات انجام شده
صورتجلسه:
صورتجلسهای که توسط مدیر و معاون تهیه شده و به پاسگاه، حراست و اداره حقوقی ارسال شده است، به عنوان مدرک معتبر در پرونده استفاده میشود.
اخراج دانشآموزان:
اخراج دانشآموزان نشان میدهد که مدرسه از شما حمایت کرده و اقدامات لازم را انجام داده است.
۲. اقدامات پیشنهادی
پیگیری پرونده:
از طریق پاسگاه و اداره حقوقی، پیگیر روند پرونده باشید و در صورت نیاز، شهادت دهید.
درخواست حمایت از اداره آموزش و پرورش:
از اداره آموزش و پرورش درخواست کنید تا از شما در برابر هرگونه اتهام ناروا حمایت کنند.
گزارش پزشکی:
اگر در جریان درگیری آسیب جسمی دیدهاید، به پزشکی قانونی مراجعه کنید و گزارش پزشکی دریافت کنید.
۳. وکیل گرفتن
اگر احساس میکنید که ممکن است دانشآموزان یا خانوادههای آنها شکایت کیفری علیه شما مطرح کنند، گرفتن وکیل توصیه میشود.
وکیل میتواند از حقوق شما دفاع کند و اطمینان حاصل کند که اقدامات شما در چارچوب قانون بوده است.
۴. مجازات دانشآموزان
بر اساس ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی، دانشآموزانی که به شما توهین یا ضرب و شتم کردهاند، ممکن است به مجازاتهای انتظامی یا کیفری محکوم شوند.
مجازاتها میتواند شامل اخراج از مدرسه، پرداخت جریمه یا حتی حبس باشد.
۵. مشاوره حقوقی تخصصی
برای بررسی دقیقتر پرونده و ارائه راهکارهای حقوقی مناسب، پیشنهاد میکنم از خدمات مشاوره حقوقی تخصصی استفاده کنید. شما میتوانید برای دریافت مشاوره دقیقتر و تهیه لایحه دفاعیه به پلتفرم حقوقی وینداد مراجعه کنید.
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
حسن خانکندی
بستن لوله باامضای شخص دیگر
زن بدونه اطلاع وکسب اجازه جهت بستن لوله ازشوهرشخص دیگر راببردبیمارستان وامضابگیردولوله ببنددوشوهربعدازسه سال بفهمدجرمش چیست
مسعود یکه روستا
زمین قولنامه ای
پدرم به همراه عمویم و یکی از بستگان(جمعا ۳نفر) قبل از انقلاب از شخصی با دو قولنامه زمینی بشرح زیر خریده اند:
۱- پدرم و یکی از بستگان باهم مقداری زمین خریده اند و نام هر دو به عنوان خریدار در قولنامه قید شده اما فقط پدرم امضاء کرده، ضمناً در قولنامه مزبور نوشته شده که کل مبلغ نقدا به فروشنده پرداخت شده است.
۲- یکی از قولنامه ها هم به نام عمویم است اما خودش امضاء نکرده و پدرم بجای او امضاء کرده است.
آیا قولنامه های فوق معتبر بوده و قانونی تلقی میشوند؟ چون شنیده ایم که الآن وراث فروشنده ادعا میکنند که در صدد اعلام بطلان یا ابطال قولنامه های فوق الذکر میباشند ، آیا چنین چیزی امکان دارد و ادعای وراث فروشنده بعد از حدود ۵۰ سال قابلیت استماع و رسیدگی دارد؟ با تشکر
مونا موسوی
حضانت فرزند
سلام
ایا می توانم در ازای بخشش بخشی از مهریه ام تقاضای حضانت قانونی و مادام العمر فرزند مشترک ۵ ساله ام را داشته باشم، قصد جدا شدن هم ندارم
فقط همسرم شرط کرده در ازای بخشیدن بخشی از مهریه به زندگی بر میگرده و من هم میخوام این تقاضا رو داشته باشم