پروفایل کاربر

سامان پذیرنده

آیا فرد مقابل بدون قراراداد یا صحبت راجب خسارت های احتمالی پروژه، میتواند طلب خسارت نماید؟

ما یک شرکت قطعه سازی هستیم. اسفندماه سال 1402 پروژه ای رو تحت عنوان مهندسی معکوس قطعه بیل مکانیکی قبول کردیم به مبلغ 60 میلیون تومان. 30 میلیون را پیش پرداخت گرفتیم و به دلیل کمبود دیتا و نیاز به چندین بار تست قطعه روی دستگاه، مشتری شاکی شدن و درخواست لغو پروژه رو کردن.

در طی فرایند تست، چک مرحله دوم مشتری بدلیل کمبود موجودی نیز برگشت خورد. ماهم بدلیل عدم تامین نقدینگی و بحث و درگیری با مشتری، پروژه را بعد از سه ماه کنسل و تمامی پول ایشون رو برگشت زدیم و قطعه را پس گرفتیم.



حالا بعد از شش ماه که از این قضیه گذشته، ایشون رفتن از ما شکایت کردن و با یک نامه کارشناسی که صلاحیتش واقعا سوال برانگیزه، تقاضای 1.5 میلیارد خسارت کردن!!

هیچگونه قراردادی هم بین ما و ایشون نبوده!



6 بهمن ماه دادگاه حقوقی داریم و تنها مدرک ایشون نامه کارشناس دادگستری هست که متوجه شدم آشنای خودشونم هستن. تحت عنوان تامین دلیل و طلب خسارت



آیا اصلا شکایت ایشون به جایی میرسه؟ مگه میشه ما بدون قرارداد و حتی صحبت کردن راجب خسارت ها، ایشون طلب خسارت کنن؟؟

هیچگونه قراردادی فی مابین نبوده

هیچ صحبتی از خسارت های زمانبر شدن پروژه نبوده

کل پروژه 60 میلیون بوده، چجوری کارشناس دادگستری گفتن 1.5 میلیارد باید ضرر بدیم؟!!

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

1 سال پیش

با سلام و احترام،


در مورد شکایت مشتری و درخواست خسارت، نکات زیر را در نظر بگیرید:



  1. عدم وجود قرارداد مکتوب: اگرچه قرارداد مکتوبی بین شما و مشتری وجود نداشته، اما ممکن است توافقات شفاهی یا مستندات دیگری مانند ایمیل‌ها، پیام‌ها یا فاکتورها وجود داشته باشد که نشان‌دهنده وجود یک توافق باشد. این مستندات می‌توانند در دادگاه به عنوان شواهد ارائه شوند.



  2. تامین دلیل: تامین دلیل به معنای جمع‌آوری شواهد و مدارک برای اثبات ادعاها در دادگاه است. اگر کارشناس دادگستری به عنوان تامین دلیل نظر داده، شما می‌توانید به صلاحیت و بی‌طرفی کارشناس اعتراض کنید و درخواست بررسی مجدد توسط کارشناس دیگری را داشته باشید.



  3. مبلغ خسارت: مبلغ 1.5 میلیارد تومان به نظر بسیار زیاد می‌رسد و باید بررسی شود که چگونه این مبلغ محاسبه شده است. شما می‌توانید در دادگاه به این مبلغ اعتراض کنید و درخواست توضیحات و مستندات بیشتری از طرف مقابل داشته باشید.



  4. دفاع در دادگاه: در جلسه دادگاه، شما می‌توانید با ارائه مستندات و شواهد خود، از خود دفاع کنید. همچنین می‌توانید به عدم وجود قرارداد مکتوب و عدم توافق بر سر خسارت‌ها اشاره کنید.



  5. مشاوره حقوقی: توصیه می‌شود با یک وکیل متخصص در امور تجاری و قراردادها مشورت کنید تا بتوانید بهترین راهکار را برای دفاع از حقوق خود در دادگاه پیدا کنید.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

پانیذ خ

شکایت از بوی بد رستوران

سلام وقت بخیر،‌حدود یک ساله پیش آپارتمان ما یه کافه رستوران باز کردن و از کافه به داخل اتاقم بوی غذا میپیچه،بوی خیلی بدی داره بوی روغن سوخته و بوی همه ی فست فودها باهم قاطی شدن غیرقابل تحمل هست و باعث حالت تهوع میشه صبح و ظهر بوش کمه و نمیفهمی ولی شب ها خیلی بدتر میشه نمیدونم از تهویه ی هواش هست یا چیز دیگه ای،یک ساله خانوادم بخاطر همسایگی نذاشتن چیزی بگم ولی الان دیگه نمیتونم تحمل کنم حتی ۵ دقیقه هم نمیتونم پنجره رو باز کنم که هوای اتاق عوض بشه،البته نمیدونم بو فقط به اتاق من میاد یا باعث اذیت بقیه طبقات هم میشه یا نه راهی هست که بشه ازشون بخاطر بوی بد شکایت کرد؟اصلا میتونم بو رو اثبات کنم؟اول باهاشون صحبت کنم و تذکر بدم؟

پروفایل کاربر

میثم ریحانی

تقسیم ارث

با سلام ما خانواده ۶ نفره پدر مادر و سه برادر و یک خواهر هستیم پدرم سال۱۴۰۰ فوت کردند و ورثه پدرم طبق انحصار ورثه مادر و چهار فرزند و مادر پدرم هستیم اکنون مادر پدرم ۱۴۰۵ فوت کردند و ما تقسیم ارثی نکردیم هیچ کاری انجام ندادیم با توجه به اینکه مادربزرگم که جزو ورثه بودند اکنون فوت کردن تکلیف ارث مادربزرگم که از پدرم ارث میبرد چه میشود؟آیا به عمو و عمه ام میرسد یا باتوجه به اینکه طبقه اول وراث هستند به طبقه دوم ارثی نمیرسد ؟؟؟؟؟؟؟

پروفایل کاربر

علی احمدی

کلاهیرداری

ابطال وقت نظارت وارسال پرونده به مرجع ذیصلاح اعاده پرونده .
قرار رفع نقص/ تکمیل تحقیقات یعنی چی؟