پروفایل کاربر

الهه ویسه

1 سال پیش

وکالت نامه

مادرم دو دانگ از شش دانگ یک خانه رو به عنوان مهریه به عروسش داده که سند دفترچه ای دارد و برادرم در سال 95 معادل ریالی این دو دادنگ را از پدرم گرفته و با وکالت دو دانگ از خانه را به نام مادرم زده اما دنبال سند گرفتن به نام مادرم نرفته و ادعا میکند که من و خانمم هیچ ادعایی دیگر نسبت به این ملک نداریم ولی من به عنوان خواهر اعتمادی ندارم الان پدرم فوت کرده ومادرم هم الزایمر دارد چه کار باید کنیم که بعد از فوت مادر برادرم این دو دانگ را بر ندارد/

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

1 سال پیش

سلام و وقت بخیر،


در مورد مسئله شما، نکات زیر را در نظر بگیرید:



  1. ثبت رسمی انتقال مالکیت: اگر انتقال مالکیت دو دانگ از خانه به نام مادرتان به صورت رسمی و در دفتر اسناد رسمی ثبت نشده باشد، بهتر است هر چه سریع‌تر این انتقال را به صورت رسمی ثبت کنید. این کار می‌تواند از بروز مشکلات حقوقی در آینده جلوگیری کند.



  2. وکالت‌نامه و اسناد موجود: بررسی کنید که آیا وکالت‌نامه‌ای که برادرتان از مادرتان دارد، به او اجازه انتقال مالکیت به نام مادرتان را می‌دهد یا خیر. همچنین، اسناد و مدارک مربوط به انتقال مالکیت و پرداخت معادل ریالی را جمع‌آوری کنید.



  3. وصیت‌نامه: اگر مادرتان هنوز قادر به تنظیم وصیت‌نامه است، می‌توانید از او بخواهید که وصیت‌نامه‌ای تنظیم کند و در آن به وضوح مالکیت دو دانگ از خانه را به نام خود یا به نام وراث مشخص کند. این کار می‌تواند از بروز اختلافات در آینده جلوگیری کند.



  4. مشاوره حقوقی: پیشنهاد می‌شود با یک وکیل متخصص در امور ملکی و ارث مشورت کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

احمد حسینی

2 سال پیش

تنظیم صلح نامه

سلام و عرض ادب - من فرزند خوانده یک خانواده هستم، از آنجایی که فرزند خوانده از والد ارثی نمیبرد. نیاز به تنظیم یک صلح نامه داشتم.
این صلح نامه چه ویژگی های باید داشته باشد و توسط چه کسی تنظیم شود؟
آیا باید به وکیل رجوع شود یا باید به دفترخانه رفته و آنجا تنظیمات انجام شود
ممنون میشوم راهنماییم کنید

پروفایل کاربر

زهرا محمدی

1 ماه پیش

بخشش مهریه

طبق نوشته سند محضری که 200عددکل مهریه میره اجرا و ماشین وزمین زوج توقیف میشه ولی در مرحله اجرا زوجه طبق سندی که قراربراین بود رضایت بده تا پرونده مختومه بشه منتها نوشته سندازاین قراره که زوجه در مطالبه مهریه بدون قید وشرط رضایت میده ورضایت حاصل است و حق هرگونه اعتراض رو ازخود ساقط میکنم پرونده مختومه وقرارموقوفی عدم تعقیب صادربشه متنش یه همچین چیزی هست الان میخواد دوباره دادخواست مهریه کنه خیلیا میگن مهریه بخشیده شده یه عده میگن خیر این فقط رضایت محضری هست

پروفایل کاربر

لیلا بهرامی

2 هفته پیش

مستمری

سلام من دختر مجردهستم مستمری پدرم باحقوق ۴میلیون سوالم اینه میتونم ازاین حقوق انصراف داده حقوق مادرم بزرگم را بگیرم ممنون