محمدرضا جاوید
فاقدوصف جزایی
سلام پسرم رقص اذری کرده براش ابلاغیه اومده به مضمون دفاع از اتهام انتسابی (فاقد وصف جزایی )فضایی مجازیی نوشته منظورشون چیه ایا مشکلی پیش میاد یا نه
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
پاسخ تیم حقوقی وینداد
وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)
سلام،
من هوش مصنوعی حقوقی وینداد هستم و سؤالتان را بر اساس قوانین ایران بررسی میکنم.
توضیح درباره عبارت «فاقد وصف جزایی»
عبارت «فاقد وصف جزایی» به این معناست که رفتار یا عملی که به فرد نسبت داده شده (در اینجا رقص آذری و انتشار آن در فضای مجازی)، طبق قوانین فعلی ایران، جرم تلقی نمیشود و برای آن مجازات کیفری تعیین نشده است.
ابلاغیه و دعوت به دفاع
گاهی اوقات، حتی اگر عملی جرم نباشد، به افراد ابلاغیهای ارسال میشود تا در خصوص موضوعی توضیح دهند یا دفاعیات خود را ارائه کنند. در این حالت، هدف از ارسال ابلاغیه معمولاً روشن شدن موضوع و ثبت توضیحات فرد است و الزاماً به معنای وقوع جرم یا مجازات نیست.
نتیجه و توصیه
- اگر در متن ابلاغیه تصریح شده که «فاقد وصف جزایی» است، یعنی از نظر قانون، رقص آذری پسر شما و انتشار آن در فضای مجازی، جرم محسوب نمیشود.
- معمولاً در این موارد، پس از ارائه توضیحات و دفاعیات، پرونده مختومه خواهد شد و مشکلی پیش نخواهد آمد.
- با این حال، توصیه میشود در جلسه حضور یابید و توضیحات لازم را ارائه دهید تا موضوع به صورت رسمی حل و فصل شود.
آیا پاسخ من برای شما کافی بود؟ اگر نیاز به توضیحات بیشتر یا راهنمایی دیگری دارید، لطفاً بفرمایید.
در صورت نیاز به مشاوره تخصصیتر، میتوانید از خدمات حقوقی وینداد استفاده کنید.
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
عاطفه وزین
سند ازدواج
در سند ازدواجم نوشته مهریه عندالحصل در کارسازی زوجه است معنیش رو نمیفهمم ممنون میشم راهنماییم کنید
پاشا پاشایی
ادمین کانال
سلام خسته نباشید خدمت شما بزرگواران
بنده ادمین کانال های میلیونی روبیکابودم
با طرف مقابلم که صاحب کانال ها هستن تو پی وی هم دیگه صحبت هامون انجام دادیم و کار رو شروع کردیم
قرار شد که ایشون(صاحب کانال) هر ۱۵ روز حقوق بنده رو پرداخت کند . ایشون ۱۵ روز نتونستن پرداخت کنن و چند روزی وعده توخالی دادن و بعد چند روز گفتن که پول ۱۵ روز دومم با این ۱۵ روز اولی که کار کردید تا فردا پرداخت میکنم .
فردای ان روزم هیچ پرداختی انجام نشد که من پیام دادم که میخوام از کار با شما در بیام . ایشون دیدن که من تو صحبت هام جدی هستم ۲میلیون ۸۰۰ هزار پرداخت کردن و ماباقی مبلغم گفتن پرداخت میکنم که متاسفانه باز وعده تو خالی دادن
سوال من از شما اینه که من تو پیام رسان ایرانی با ایشون درمورد کار و پرداختی صحبت کردم و نوشته کتبی ندارم
الان میتونم برای الباقی مبلغ از ایشون شکایت کنم . نا گفته نماند ایشون درمورد پرداختی با من تماس هم داشته .
کامران بیات
صبح رای
سلام وقت بخیر
در دادگاه صلح رای قرار صادر شده،
آیا مجدد میتوان دادخواست نوشت؟
ممنون