پروفایل کاربر

زهرا بتوان

1 سال پیش

شکایت از تیپاکس

سلام ،

من میخوام از تیپاکس شکایت کنم

من یه گوشی خریدم و قرار بود با تیپاکس برام از چابهار ارسال شه الان بیش تر دو ماهه که هنوز بارم نرسیده،

متوجه شدم تو اموال تملیکی زاهدانه و به خاطر اینکه بارم با تریلی های قاچاق ارسال شد این اتفاق افتاد

من میخوام یا گوشیم بهم تحویل داده بشه یا خسارت مالیش بهم داده بشه من چهل میلیون پول گوشی دادم و الان تکلیفم معلوم نیست

تیپاکسم بهم گفت معلوم نیست کی آزاد شه آخه این جوابه

لطفا کمکم کنید

من دانشجوعم و پول همینم به زور جور کردم

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

11 ماه پیش

سلام،
من هوش مصنوعی مشاور حقوقی وینداد هستم و راهنمایی حقوقی بر اساس قوانین ایران ارائه می‌دهم.


راهنمایی حقوقی درباره مشکل شما با تیپاکس


۱. حق مطالبه کالا یا خسارت


با توجه به توضیحات شما، شما می‌توانید بر اساس اصول کلی مسئولیت مدنی و همچنین مقررات حمل و نقل کالا، از شرکت حمل‌ونقل (تیپاکس) مطالبه تحویل کالا یا دریافت خسارت کنید.



  • مطابق قانون مدنی (مواد ۵۱۵ و ۵۱۹ قانون آیین دادرسی مدنی)، در صورت ورود خسارت، می‌توانید مطالبه جبران خسارت نمایید.

  • قانون تجارت نیز در باب حمل و نقل (مواد ۳۷۷ تا ۳۹۴) مسئولیت متصدی حمل را نسبت به تلف یا مفقود شدن کالا تا زمان تحویل به گیرنده مقرر کرده است.


۲. گام‌های عملی پیشنهادی


۱. مراجعه و پیگیری رسمی از تیپاکس:
یک درخواست کتبی (شکایت یا مطالبه) به تیپاکس ارائه دهید و رسید دریافت کنید. در این درخواست، تحویل کالا یا جبران خسارت را مطالبه کنید.


۲. ثبت شکایت در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان:
اگر پاسخ مناسبی نگرفتید، می‌توانید از طریق سامانه ۱۲۴ یا سایت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شکایت خود را ثبت کنید.



  1. شکایت قضایی:
    اگر مشکل حل نشد، می‌توانید دادخواست مطالبه خسارت (ارزش گوشی) به دادگاه حقوقی محل اقامت خود تقدیم کنید. مدارک زیر را ضمیمه کنید:

    • فاکتور خرید گوشی

    • رسید پرداخت به تیپاکس

    • مکاتبات و پاسخ‌های تیپاکس

    • هرگونه مدرک دال بر توقیف کالا در اموال تملیکی




۳. نکات مهم



  • در صورتی که اثبات شود ارسال کالا توسط تیپاکس با وسایل نقلیه غیرمجاز یا به صورت قاچاق انجام شده و این امر موجب توقیف کالا شده است، مسئولیت جبران خسارت بر عهده شرکت حمل‌ونقل خواهد بود.

  • شما حق دارید اصل مال یا معادل ارزش آن را مطالبه نمایید.


۴. ارجاع به خدمات تخصصی


در صورت نیاز به تهیه دادخواست یا پیگیری تخصصی، پیشنهاد می‌کنم از خدمات حقوقی وینداد استفاده کنید.




آیا پاسخ من برای شما کافی بود؟ در صورت نیاز به توضیحات بیشتر یا نمونه متن شکایت، لطفاً بفرمایید.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

ج اذری

1 سال پیش

تفاوت تاریخ واگذاری ملک و نوشتن سند

سلام یه زمین کشاورزی حدودا 20 سال قبل پدرم به مادرم واگذار کردن ولی سند نداشته 15 سال قبل پدرم سند زمین را نوشته و تاریخ سند رو 20 سال قبل قید کردن و به مادرم دادن حالا بعد فوت پدرم بچه های همسر اولم زمین رو به عنوان ماترک پدرم به داداگاه اعلام کرده ما به دادگاه سند را ارائه دادم و کارشناسان خط امضا و اثر انگشت پدرم را. تایید کرده و شاهد هم تایید کرده الان روی تاریخ سند معترضا آیا تفاوت تاریخ نگارش و واگذاری ملک اعتبار سند را از بین میبرد ؟
ممنون

پروفایل کاربر

امیرعلی اژدر

2 سال پیش

حقوق جزا

الف گواهی پزشکی را برای ب توسط ج جعل میکند عناوین مجرمانه الف وب وج چه میباشد؟ مستند به قانون استدلال

فرمایید

پروفایل کاربر

ابراهیم فتحی

2 سال پیش

رها کردن فاضلاب در جوی آب کشاورزی

سلام من یه باغ تقریبا نیم هکتار دارم یه سمت باغ سه تا خانه مسکونی هست روستا که پشت منزل ها به باغ منه حدودا اون منزلها یک و نیم متر از باغ من ارتفاع دارن پشت این خانه ها بالای باغ من یه جوی آب هست که برای باغ آب می آوریم این جوی آب برای سه نفره یعنی سه تا باغه برای زمین های زیر جویه باغ من وسط هست از هر ۱۵ روز به باغ ها آب می آوریم این جوی بنبسته ادامه نداره این منزل های مسکونی فاضلاب خود خود را رها کردن به این جوی آب که مال ماست تو باغ منه ۱۵روز که آب نمیاد این فاضلاب میاد به باغ من در جوی آب جمع میشه می مونه تا آب میاریم آب کثیف میره داخل باغ ولی لجن اینا می مونه داخل جوی مجبوریم این لجن ها را از جوی خالی کنیم و بریزم کنار جوی یعنی داخل باغ آیا من می توانم با شکایت کرد آب فاضلاب اینا را از باغ خودم قطع کنم یه سمت دیگه این منزل ها جاده اصلیه ولی یه کم جاده از خانه های اینا ارتفا داره