برندسازی در سال ۲۰۲۱

برندسازی در سال 2021 + راهنمای کامل اقدامات برندینگ

برندسازی برای کسب‌وکارها چیزی شبیه کلید موفقیت آنهاست. با برندسازی می‌توان آوازه تجاری کسب‌وکار را افزایش داد و به دنبال آن سود بیشتری نصیب کسب‌وکار کرد.  اما برندسازی در سال ۲۰۲۱ موضوعی است که تنها با داشتن آگاهی و اطلاعات کامل می‌توان آن را انجام داد. در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ […]

برندسازی برای کسب‌وکارها چیزی شبیه کلید موفقیت آنهاست. با برندسازی می‌توان آوازه تجاری کسب‌وکار را افزایش داد و به دنبال آن سود بیشتری نصیب کسب‌وکار کرد.  اما برندسازی در سال ۲۰۲۱ موضوعی است که تنها با داشتن آگاهی و اطلاعات کامل می‌توان آن را انجام داد.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ نکات، مراحل و اصول مهم و کاربردی برندسازی در سال ۲۰۲۱ رفته‌ایم.

با ما همراه باشید.

ثبت برند
برای بهره‌مندی از خدمات سیستم ثبت برند وینداد، همین الان اقدام کنید!

منظور از برندسازی چیست؟

برندسازی یا برندینگ (Branding)، به فرآیندی گفته می‌شود که یک کسب و کار برای ساخت تصویر خوب خود در ذهن مشتریان طی می‌کند. در واقع با برندسازی می‌توان اعتماد مشتریان را نسبت به کیفیت، خلاقیت و اصول حرفه‌ای کسب‌وکار بیشتر کرد.

برای برندسازی در سال ۲۰۲۱ نیاز است تا اصول و مراحل و نکات مختلفی مد نظر صاحبان کسب و کارها باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

برندسازی در سال ۲۰۲۱ چه مراحلی دارد؟

برندسازی در سال ۲۰۲۱ نکات مهمی دارد. به همین خاطر نیاز است کسب‌‌وکارها برای فرآیند برندسازی آماده باشند:

جامعه هدف و رقبای برند را بررسی کنید!

پیش از شروع برندسازی لازم است تحقیقات جامعی درباره جامعه هدف و رقبای تجاری خود داشته باشید. تحقیقات بازار یا مارکت ریسرچ نام فرآیند مذکور است که باید به شدت جدی گرفته شود.

برای این منظور لازم است سوالات زیر پاسخ داده شود:

– جامعه هدف بازار شما چه کسانی هستند؟

– چرا معتقدید محصول یا خدمات برند شما متمایز از سایر رقباست؟

– مزیت نسبی کسب‌وکار شما چیست؟

و…

پاسخ به این سوالات نشان می‌دهد که شانس موفقیت کسب و کار شما در راه برندسازی تا چه اندازه است. مشابهت خدمات شما با رقبا، عدم وجود مزیت نسبی، عدم وجود بازار هدف کافی و… می‌تواند در همین مرحله مشخص شود و مسیر برندسازی در سال ۲۰۲۱ را برای شما روشن‌تر از قبل کند.

برند خود را تعریف کنید!

منظور از تعریف برند، مشخص کردن اهداف، استراتژی‌ها، ارزش‌ها و سایر اصول برند شماست. مشخص کردن صفت اصلی برند شما (خدماتی، آموزشی، خوراکی و…) به شما کمک می‌کند برند خود را برای مشتریان بهتر و شفاف‌تر تعریف کنید.

برای این منظور، تلاش کنید تا برند خود را با حداقل کلمات (مثلا سه کلمه) تعریف کنید. همچنین تلاش کنید مشتریان و مخاطبان برند خود را با دسته‌بندی مشخصی شناسایی کنید.

ارزش‌های برند شما به نسبت رقبا و سایر مزایای خود را هم به شکلی کوتاه و خلاصه بنویسید. در نهایت با ترکیب اطلاعات بالا، می‌توانید به شکلی خلاصه، برند خود را تعریف و توصیف کنید و از آن در تبلیغات خود و معرفی خدمات به مشتریان استفاده کنید.

نام تجاری مناسب انتخاب کنید!

نام‌گذاری برند یکی از مهم‌ترین مراحل در فرآیند برندسازی در سال ۲۰۲۱ است. برای انتخاب بهترین نام، می‌توانید به نام برندهای مشابه و رقیب نگاهی بیاندازید. سعی کنید نام برند را به شکلی انتخاب کنید که منعکس‌کننده ارزشها و اصول برند شما باشد.

برای انتخاب نام می‌توان از روش‌های زیر بهره‌ جست:

– ترکیب دو کلمه: برندهایی مانند فیس بوک یا اسنپ چت از این روش استفاده کرده‌اند. این کار به خاص شدن برند شما هم کمک زیادی می‌کند.

– استفاده از کلمات متداول: گاهی ممکن است در برندسازی از کلمات متداولی استفاده شود. مثلا برند اپل (سیب) از این استراتژی استفاده کرده است.

– استفاده از مخفف‌ها و سرنام‌ها: در دنیای برندسازی همواره استفاده از مخفف‌ها و سرنام‌سازی رواج داشته است. ال جی یکی از برندهای معروفی است که از این روش نام خود را انتخاب کرده است.

برای برندسازی در سال ۲۰۲۱ رعایت نکات بالا اهمیت زیادی دارد. علاوه بر آن فراموش نکنید که هر نامی را که انتخاب کردید، حتما استعلام انتخاب آن را انجام دهید تا مطمئن شوید کسب‌وکار مشابهی با این نام فعالیت نمی‌کند. فراموش نکنید که انتخاب نام مشابه و تکراری می‌تواند برخی تاخیرات و رد ثبت برند و مشکلات حقوقی را برای برندسازی در سال ۲۰۲۱ به دنبال داشته باشد.

رنگ و فونت نام برند خود را انتخاب کنید!

قاعدتا زمانی که نام برند خود را انتخاب می‌کنید، نیاز دارید تا ویژگی‌های ظاهری آن را هم مشخص کنید. به همین منظور لازم است تا رنگ و فونت نگارش نام برندتان را انتخاب کنید.

همانطور که می‌دانید رنگ‌ها حاوی پیام و معنای خاصی هستند که نیاز است در انتخاب رنگ به آن توجه کنید. به طور مثال استفاده از رنگ قرمز در برندهای رستوران‌ها و فستفودها (مثل مک دونالد و هایدا) معمولا نشان دهنده نوعی گرما، گرسنگی و اشتیاق است.

تایپوگرافی نام برندتان نیز اهمیت زیادی دارد. استفاده از فونت‌های بروز یا کلاسیک مطابق با فعالیت تجاری شما می‌تواند اثرگذار باشد.

شعار برندتان را بسازید!

شعار یکی از مهم‌ترین اجزای برندسازی در سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید. شعار برند شما باید نمایانگر ارزش‌ها و هدف اصلی برند باشد. از شعار در طراحی لوگو، تبلیغات و… استفاده می‌شود و به همین جهت باید به تاثیر آن توجه زیادی نشان داد.

لوگوی مناسب طراحی کنید!

لوگوی مناسب می‌تواند برند شما را تا حد بسیار زیادی چشمگیر کند. به همین خاطر همواره توصیه می‌شود برای ساخت لوگو از متخصصان گرافیک و طراحان حرفه‌ای لوگ استفاده کنید.

تجربه نشان داده است طراحی ساده و مینیمالی لوگو می‌تواند اثرگذاری آن را بر مخاطبان کسب و کار شما افزایش دهد. تلاش کنید تا لوگویی معنادار، مطاب با رنگ و فونت نام برند و شعار خود بسازید.

در نهایت و پس از توجه به موارد گفته شده، شما می‌توانید مسیر برندسازی در سال ۲۰۲۱ را به خوبی به پایان برسانید.

نیاز به مشاوره در زمینه برندسازی در سال ۲۰۲۱ دارید؟

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد سعی شد تا مهم‌ترین اقدامات و مراحل برندسازی در سال ۲۰۲۱ مرور شود.

در نهایت فراموش نکنید که شما می‌توانید برای اخذ مشاوره حقوقی در این حوزه و ثبت برند، به تیم حقوقی وینداد و کارشناسان مجرب حقوقی ما اعتماد داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

10 سوال کلیدی ثبت برند
مقالات ثبت برند

10 سوال کلیدی در مورد ثبت برند

ثبت برند و علامت تجاری امروزه به حدی از اهمیت رسیده است که کسب‌وکار‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر سرمایه خود را صرف انتخاب برند و علامت