ثبت شرکت آنلاین چه مراحل، شرایط و مدارکی دارد؟

ثبت شرکت آنلاین چه مراحل، شرایط و مدارکی دارد؟

جهان امروز باسرعت هرچه‌تمام‌تر به‌سوی استفاده از فناوری اطلاعات پیش می‌رود. در حقیقت افراد در دنیای امروز به دنبال این هستند که از بستر اینترنت برای انجام امور کاری خود استفاده نمایند. این موضوع در ثبت شرکت‌ها نیز خودنمایی می‌کند. اداره ثبت شرکت‌ها نیز با توجه به گسترش ثبت شرکت در جوامع امروزی اقدام به […]

جهان امروز باسرعت هرچه‌تمام‌تر به‌سوی استفاده از فناوری اطلاعات پیش می‌رود. در حقیقت افراد در دنیای امروز به دنبال این هستند که از بستر اینترنت برای انجام امور کاری خود استفاده نمایند. این موضوع در ثبت شرکت‌ها نیز خودنمایی می‌کند. اداره ثبت شرکت‌ها نیز با توجه به گسترش ثبت شرکت در جوامع امروزی اقدام به طراحی سایتی کرده است تا تمامی مراحل ثبت شرکت به‌صورت آنلاین صورت گیرد. در این مطلب ما شما را با ثبت شرکت آنلاین آشنا می‌کنیم.

شرکت چیست؟

همان‌طور که از نام شرکت معلوم است شرکت در یک تعریف ساده به معنایی شریک و هم‌دست شدن است. در اصطلاح حقوقی شرکت عبارت است از اجتماع تعدادی از افراد که برای رسیدن به هدف خاصی دورهم جمع شده‌اند و فعالیت خاصی را انجام می‌دهند.

انواع شرکت:

شرکت‌ها در یک تقسیم‌بندی کلی به دودسته شرکت‌های تجاری و مدنی تقسیم می‌شود. علت تقسیم شرکت به این دودسته تفاوت‌هایی است که در ادامه بیان می‌گردد: ١. شرکت تجاری دارای شخصیت حقوقی مستقل است و برای استفاده از مزایای این شخصیت باید حتماً ثبت گردد. این در حالی است که شرکت مدنی به دلیل نداشت شخصیت حقوقی متمایز نیازی به ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها ندارد.

۲. شرکت تجاری برای رسیدن به اهداف تجاری به وجود آمده و دارای تابعیت و اقامتگاه مجزا است اما شرکت مدنی اقامتگاه و تابعیت مجزا ندارد.

٣. ورشکستگی در شرکت‌های تجاری نمود پیدا می‌کند اما شرکت‌های مدنی نمی‌توانند از قوانین ورشکستگی پیروی نمایند.

انواع شرکت‌های تجاری:

در ماده ۲۰ قانون تجارت تقسیم‌بندی در خصوص شرکت‌های تجاری ارائه‌شده است. شما برای ثبت آنلاین شرکت خود در ابتدا باید یکی از این قالب‌ها را انتخاب نمایید. در ادامه توضیح مختصری از هر یک از این قالب‌ها ارائه می‌شود تا شما بتوانید با درک درست از این موضوع قالب مناسب برای ثبت شرکت خود را انتخاب کنید.

سهامی:

شرکت سهامی شرکتی است که دارایی آن به سهام تقسیم‌شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی است که در برگه سهام مشخص‌شده است. شرکت‌های سهامی خود به دودسته سهامی عام و خاص تقسیم می‌شود. تفاوت این دودسته شرکت در این است که در سهامی عام بخشی از سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین می‌شود، درحالی‌که در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه توسط مؤسسین شرکت تأمین می‌گردد.

 شرکت با مسئولیت محدود:

یکی دیگر از شرکت‌هایی که در قانون تجارت از آن نام‌برده شده است شرکت با مسئولیت محدود است که با حداقل دو شریک برای انجام امور تجاری ثبت می‌گردد. در این شرکت مسئولیت شرکا بدون تقسیم‌بندی با سهام محدود به میزان سرمایه است که با خود به شرکت آورده‌اند.

شرکت تضامنی:

شرکتی است که مسئولیت شرکا محدود به آورده به شرکت نمی‌باشد و باید در برابر دیون شرکت به طلبکاران ولو بیشتر از سرمایه شرکت پاسخ دهند. درصورتی‌که شرکت تضامنی باشد باید نام همه شرکا در نام شرکت بیان‌شده باشد.

شرکت مختلط:

شرکت مختلط به شرکتی اطلاق می‌شود که از ترکیب دو نوع سهام‌دار به وجود می‌آید. در همین راستا شرکت مختلط به دودسته شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی تقسیم می‌گردد.

شرکت نسبی:

شرکت سهامی شرکتی است که توسط دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری ایجاد می‌گردد و مسئولیت شرکا نسبت به سرمایه‌ای است که در شرکت آورده‌اند.

شرکت تعاونی:

این نوع از شرکت در بین صاحبان کسب‌وکار ایجاد می‌شود و شرکا حرفه خود را برای تولید و فروش اجناس به کار می‌برند.

مدارک ثبت شرکت آنلاین

بر اساس اینکه شما چه قالبی را برای ثبت شرکت خود انتخاب کرده باشید مدارک آن نیز تا حدودی متفاوت می‌باشد، اما به‌صورت کلی داشتن این مدارک برای ثبت هر نوع شرکتی الزام‌آور است:

  1. اظهارنامه شرکت
  2. اساسنامه شرکت
  3. کپی برابر اصل اوراق هویتی هر یک از اعضای شرکت اعم از هیئت‌مدیره، بازرسان و سهام‌داران
  4. گواهی پرداخت بانک
  5. گواهی عدم سوپیشنینه
  6. اصل و کپی روزنامه رسمی تأسیس و آخرین روزنامه تغییرات درصورتی‌که یکی از سهام‌داران شخصیت حقوقی باشد.
  7. ارائه مجوز در فعالیت‌هایی که نیازمند اخذ مجوز است.

مراحل ثبت شرکت آنلاین:

برای ثبت شرکت آنلاین شما باید بعد از انتخاب قالب موردنظر و فراهم کردن شرایط و مدارک موردنیاز به سایت اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه نمایید. پس از ورود به این سامانه باید گزینه ثبت شرکت را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب گزنه ثبت شرکت‌ها شما باید اطلاعاتی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود بر اساس مدارک و مستندات موجود وارد نمایید چراکه پس از ثبت اولیه شما باید مستندات هر یک از این اطلاعات را در سایت بارگذاری نمایید. اهم اطلاعاتی که شما در سامانه ثبت شرکت‌ها باید وارد نمایید عبارت است از:

اطلاعات متقاضی ثبت شرکت آنلاین:

در این قسمت باید نام متقاضی ثبت شرکت آنلاین به همراه تعیین تابعیت وارد شود.

اطلاعات شخص حقوقی:

در این قسمت شما با اولویت‌بندی که دارید 5 نام منتخب برای شرکت خود را وارد می‌نمایید.

مدت و موضوع فعالیت شرکت:

درج موضوع شرکت در ادامه فعالیت شرکت پس از ثبت بسیار حائز اهمیت است چراکه شما بعد از ثبت شرکت آنلاین تنها در حیطه موضوعاتی می‌توانید عمل کنید که به‌عنوان موضوع شرکت ثبت کرده‌اید، بنابراین موضوع شرکت را به‌صورت دقیق درج نمایید.

هم‌چنین در این قسمت درصورتی‌که شرکت برای مدت معینی فعالیت می‌کند باید در این قسمت درج گردد.

آدرس و اقامتگاه شرکت:

در این قسمت باید آدرس به‌صورت دقیق درج گردد زیرا این آدرس محلی است که تمام مکاتبات و نامه‌های اداره ثبت شرکت‌ها به آن ارسال می‌شود. از طرف دیگر این آدرس، اقامتگاه قانونی شما محسوب می‌شود.

سرمایه اولیه:

یکی از مهم‌ترین موارد در ثبت شرکت سرمایه‌ی اولیه است که در هر نوع از شرکت‌ها متفاوت است. این سرمایه‌ی توسط سهامداران یا توسط مؤسسین تأمین می‌شود. کم‌ترین میزان سرمایه که در قانون تجارت از آن یادشده است یک‌میلیون ریال است.

اشخاص شرکت و سمت آن‌ها:

منظور از اشخاص شرکت افرادی هستند که در شرکت دارای سمت هستند. در این قسمت از سامانه ثبت شرکت‌ها شما باید مشخصات کامل و دقیق این افراد را وارد نمایید.

علاوه بر واردکردن مشخصات اشخاص باید سمت هر یک از افراد که در جلسه مؤسسین مشخص می‌شود در این قسمت وارد گردد.

مشخص کردن سهام:

تعداد سهام هر یک از سهام‌داران باید در سامانه ثبت شرکت‌ها به‌صورت آنلاین درج گردد.

روزنامه:

هر شرکتی باید برای انتشار جلسات و … خود روزنامه‌ای علاوه بر روزنامه رسمی انتخاب کند. روزنامه کثیرالانتشار باید حتماً از لیست روزنامه‌های منتخب اداره ثبت شرکت‌ها باشد.

اسکن مدارک:

بعد از ورود اطلاعات شما باید متن اساسنامه، صورت‌جلسه، اظهارنامه یا تقاضانامه، شرکت‌نامه و مدارک مثبت اطلاعات ثبت‌شده در بالا را بارگذاری نمایید.

بعد از ورود اطاعات فوق اداره ثبت شرکت‌ها به بررسی درخواست ثبت آنلاین شرکت شما می‌پردازد و در صورت درست بودن اطلاعات شما و با پیش‌شرط دارا بودن شروط لازم اداره ثبت شرکت‌ها درخواست را تائید می‌کند. در این حالت شما باید اصل مستندات خود را از طریق اداره پست ارسال نمایید.

درباره ثبت شرکت آنلاین سوالی دارید؟

با گسترش اینترنت، افراد به دنبال پیگیری امور خود بر بستر این امر می‌باشد که ثبت شرکت نیز از این امر مستثنا نشده است. در همین راستا ثبت شرکت آنلاین از طریق سامانه ثبت شرکت‌ها به این امر می‌پردازد. ما در این مطلب به شما اطلاعات مفیدی در خصوص ثبت اینترنتی شرکت‌ها ارائه دادیم. برای سهولت کار خود می‌توانید با مشاورین وینداد صحبت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

2 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
احمدزاده
احمدزاده
3 سال پیش

خریدار موسسه حقوقی برای شهرستان شهریار هستم اگر راهنمائی کنید ممنون میشم

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  احمدزاده
2 سال پیش

باسلام
موسسه حقوقی دارای شخصیت حقوقی بوده که نیازمند شرایط زیر جهت ثبت میباشد.مانند:
الف) تمدید مستمر پروانه وکالت
ب) نداشتن سابقه محکومیت کیفری و محکومیت انتظامی از درجه 4 به بالا
ج) عدم اشتهار به فساد و اعمال منافی با شغل و شئونات وکالت
د) نداشتن دفتر وکالت و عضویت در موسسات مشابه دیگر
با احترام تیم
حقوقی وینداد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر