قرارداد مشارکت پخش مواد غذایی و مراحل صدور مجوز پخش

قرارداد مشارکت پخش مواد غذایی و مراحل صدور مجوز پخش

یکی از کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت تغذیه و مواد غذایی، خدمات پخش و توزیع مواد غذایی است. به دنبال آن مشارکت پخش مواد غذایی نیز پر طرفدار شده که با بهره گرفتن از متخصصین کارآزموده، سیستم‌های علمی فروش و مدیریت کیفیت کالا، می‌تواند کسب‌و کاری پرسود و موفق باشد. این کسب‌وکار نیز مانند هر کسب‌وکار […]

یکی از کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت تغذیه و مواد غذایی، خدمات پخش و توزیع مواد غذایی است. به دنبال آن مشارکت پخش مواد غذایی نیز پر طرفدار شده که با بهره گرفتن از متخصصین کارآزموده، سیستم‌های علمی فروش و مدیریت کیفیت کالا، می‌تواند کسب‌و کاری پرسود و موفق باشد. این کسب‌وکار نیز مانند هر کسب‌وکار دیگری نیازمند رعایت پیش‌شرط‌های مخصوص و اخذ مجوزهایی است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم. هم‌چنین سعی می‌کنیم انعقاد قرارداد مشارکت پخش مواد غذایی را به عنوان راه‌حلی هوشمندانه برای راه‌اندازی موفق این کسب‌وکار به شما معرفی کنیم.

فرآیند توزیع و پخش کالا به چه فرآیندی گفته می‌شود؟

بنابر تعریف دستورالعمل سامان‌دهی فعالیت شرکت‌های پخش کالا و آیین‌نامه نظام توزیع کالاها و خدمات و صدور مجوزها، فرآیند توزیع کالا و خدمات به‌طور کلی به مجموعه عملیات‌هایی گفته می‌شود که کالا و خدمات را از تولیدکننده یا سرویس‌دهنده‌ خدمات دریافت کرده و آن را به مصرف‌کننده تحویل می‌دهند.
کسب‌وکار پخش مواد غذایی شامل کسب‌وکارهایی است که با دارا بودن انبارهای متعدد و مجهز به عملیات خرید و نگهداری مواد غذایی، بدون واسطه محصولات مورد نظر را به واحدهای خرده‌فروشی ارائه می‌کنند.

تصمیم‌گیری‌های اولیه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در زمینه‌ پخش مواد غذایی

هنگام تاسیس شرکت پخش مواد غذایی باید درباره موارد زیر تصمیم‌گیری کرد.

  • به منظور سرمایه‌گذاری در پخش مواد غذایی، سرمایه‌گذار باید ابتدا تصمیم بگیرد که قصد دارد این فعالیت را در چه سطحی انجام دهد. برای مثال اینکه هدف، پخش و توزیع دسته‌ای خاص از مواد غذایی مانند مواد غذایی خشک یا ترکیبی از دسته‌های مختلف مواد غذایی باشد، یک تصمیم بسیار با اهمیت است چرا که تاثیر مستقیمی بر تجهیزات مورد نیاز به منظور نگهداری، بسته‌بندی و ماشین‌آلات مناسب حمل آن‌ها می‌گذارد.
  • یکی دیگر از مواردی که باید در خصوص آن تصمیم‌گیری شود این است که قصد دارد فعالیت پخش مواد غذایی را در قالب یک شرکت انجام دهد یا در قالب یک واحد پخش یا در قالب یک مرکز عمده‌فروشی. به منظور تاسیس شرکت پخش مواد غذایی، ابتدا باید مراحل مختلف تاسیس و ثبت شرکت و سپس مراحل اخذ مجوزهای پخش طی شوند.
    • شرکت پخش مواد غذایی، شرکت‌هایی هستند که با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز خرید و نگهداری، کالا را از مبادی تولید و یا واردات، حمل و بلاواسطه به واحدهای خرده‌فروشی تحویل می‌دهند.
    • واحد پخش اما زیرمجموعه یا بخشی از ساختار سازمانی یک تامین‌کننده‌ی کالا است که با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز نگهداری و حمل، کالا را از مبدا تامین بی‌واسطه به خرده‌فروش‌ها تحویل می‌دهد. در رابطه خوب است بیشتر درباره قرارداد مشارکت در رستوران و قرارداد مشارکت در تهیه غذا و قرارداد شراکت در فست فود بدانید.
    • عمده‌فروش نیز واحد صنفی دارای پروانه‌ی کسب معتبر است که کلیه کالاها و اقلام خود را از کارخانجات تولیدی تهیه کرده و به صورت عمده به واحدهای خرده‌فروشی می‌فروشد.
  • تصمیم‌گیری بعدی در مورد گستره‌ بازاریابی و فروش محصولات غذایی است که می‌تواند به صورت استانی، منطقه‌ای یا سراسری باشد.

پس اگر شرکایی دارید که می‌خواهید با کمک یک‌دیگر شروع به مشارکت پخش مواد غذایی کنید، حتما دانلود قرارداد مشارکت را در صدر اقدامات خود قراردهید.

مراحل صدور مجوز شرکت پخش مواد غذایی

  • تشکیل پرونده‌ شرکت پخش یا تامین‌کننده‌ واحد پخش در دفتر توسعه‌ بازار کالا و خدمات برای واحدها و شرکت‌های پخش منطقه‌ای و سراسری و سازمان بازرگانی استان برای واحدها و شرکت‌های پخش استانی.
  • بررسی کارشناسی این پرونده و رفع نواقص احتمالی.
  • استعلام از انجمن شرکت‌های پخش جهت بررسی و تایید صلاحیت شرکت در امر توزیع و تایید عضویت شرکت در انجمن.
  • معرفی شرکت جهت اخذ گواهی‌نامه‌ی سامانه‌ نظام توزیع کالا از واحد ستاد بسیج اقتصادی.
  • بررسی نتایج استعلام‌ها.
  • تصمیم‌گیری در خصوص صدور یا عدم صدور مجوز.

اهمیت انعقاد قرارداد مشارکت پخش مواد غذایی

با توجه به توضیحاتی که در مورد انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار پخش مواد غذایی گفته شد مشخص می‌شود که راه‌اندازی آن نیازمند هزینه‌های بسیاری از جمله هزینه‌های مربوط به انبار و محفظه‌های استاندارد نگهداری ماده یا مواد غذایی مورد نظر، هزینه‌ ماشین‌آلات حمل کالا، دستمزد کارگران برای بخش‌های مختلف و هم‌چنین هزینه‌هایی به منظور یافتن بازاریاب‌های مجرب و خلاق به منظور بازدهی هرچه بیشتر است.

قطعا تامین تمامی این هزینه‌ها به راحتی امکان‌پذیر نیست. فردی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار پخش مواد غذایی است باید سعی کند بهترین شیوه را برای تامین آن‌ها پیدا کند. یکی از راه‌حل‌های پرکاربرد در این زمینه مشارکت پخش مواد غذایی و تنظیم قرارداد مشارکت مدنی است.  شرکت یکی از عقودی است که به طور خاص در قانون مدنی مشخص شده است. با توجه به ماده ۵۷۱ این قانون و مواد بعدی آن می‌توان شرکت را «درآمیختن سهم‌الشرکه‌ نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، به نحو مشاع به منظور انتفاع» تعریف کرد.

بنابراین می‌توان گفت قرارداد شرکت یا مشارکت مدنی، تعهدی است که دو یا چند نفر برای همکاری در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و … با یکدیگر داشته و میزان سهم هر فرد را در مشارکت مربوطه مشخص می‌کند. این شراکت‌نامه می‌تواند میان افراد حقیقی، حقوقی، شرکت‌ها، ادارات دولتی و خصوصی بسته شده که با توجه به موضوع آن، نحوه‌ی تنظیم قرارداد مربوطه نیز متفاوت می‌شود.

در یک قرارداد مشارکت مدنی بین دو نفر ، وظایف طرفین در برابر کار یا هر موضوعی که برای آن قرارداد بسته شده است و میزان سهم هر فرد در برابر سود و زیان مشخص می‌شوند.

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشارکت کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید اقدام به دانلود قرارداد شراکت در راه‌اندازی رستوران و کافی‌شاپ کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که راجع به قرارداد مشارکت مدنی داده شد، اگر شما به فکر ایجاد کسب‌وکاری در حوزه‌ پخش و توزیع مواد غذایی هستید ولی نمی‌توانید به تنهایی هزینه‌های آن را به طور کامل تامین کنید، پیشنهاد ما به شما، انعقاد قرارداد مشارکت پخش مواد غذایی است. یکی از انواع قراردادهای شراکت، قرارداد مشارکت در سرمایه‌گذاری است که با استفاده از این نوع از قرارداد، می‌توانید برای خود شریک یا شریکانی پیدا کنید که در تامین بخشی از سرمایه‌ی مورد نظرتان شما را یاری کرده و در مقابل، در سود و زیان ناشی از کسب‌وکارتان شریک شوند. تامین بخشی از سرمایه می‌تواند به صورت نقدی و یا غیرنقدی، اموال منقول یا غیرمنقول باشد. همچنین در صورتی که نیاز به قرارداد شخصی سازی شده و منحصر به فرد دارید، می‌توانید برای تنظیم قرارداد آنلاین وینداد درخواست کنید.

سوالات متداول

فعالیت پخش مواد غذایی چه انواعی دارد؟

افراد می‌توانند فعالیت پخش مواد غذایی را در قالب یک شرکت پخش انجام دهد یا در قالب یک واحد پخش یا در قالب یک مرکز عمده‌فروشی. توضیحات بیشتر در مقاله آمده است.

هزینه‌های اصلی قرارداد مشارکت پخش مواد غذایی چیست؟

راه‌اندازی کسب و کار پخش مواد غذایی نیازمند هزینه‌های بسیاری از جمله هزینه‌های مربوط به انبار و محفظه‌های استاندارد نگهداری ماده یا مواد غذایی مورد نظر، هزینه‌ ماشین‌آلات حمل کالا، دستمزد کارگران برای بخش‌های مختلف و هم‌چنین هزینه‌هایی به منظور یافتن بازاریاب‌های مجرب و خلاق به منظور بازدهی هرچه بیشتر است.

3.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط