قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی را برای جلب مشتری و افزایش فروش تنظیم کنید!

قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی را برای جلب مشتری و افزایش فروش تنظیم کنید!

با رشد کسب‌وکارهای مختلف و ایجاد بازار رقابتی بین برندها و محصولات گوناگون، موضوع تبلیغات محیطی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. به همین جهت تولیدکنندگان همواره در فکر ارائه جذاب و اثرگذار محصولات خود به مشتریان هستند. یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی برندها، اجاره فضای تبلیغاتی است که از طریق تنظیم قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی […]

با رشد کسب‌وکارهای مختلف و ایجاد بازار رقابتی بین برندها و محصولات گوناگون، موضوع تبلیغات محیطی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. به همین جهت تولیدکنندگان همواره در فکر ارائه جذاب و اثرگذار محصولات خود به مشتریان هستند. یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی برندها، اجاره فضای تبلیغاتی است که از طریق تنظیم قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی میسر می‌شود. کسب‌وکارها می‌توانند از طریق اجاره فضای تبلیغاتی، به معرفی خدمات یا کالاهای خود بپردازند و برای جلب مشتری و افزایش فروش خود اقدامات کارآمدی را در پیش بگیرند.

در این مطلب به موضوع اجاره فضای تبلیغاتی می‌پردازیم و موارد مهم قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از فضای تبلیغاتی چیست؟

فضای تبلیغاتی یکی از بسترهای پرطرفدار تبلیغات محصولات برای صاحبان کسب‌وکار است. به طور خلاصه منظور از فضای تبلیغاتی هر بستری برای ارائه ویژگی‌های محصولات است که از طریق آن عده زیادی از مردم می‌توانند با برند و محصول مورد نظر آشنا شوند. این فضا می‌تواند به طور عام شامل هر محیطی برای تبلیغات مانند تلویزیون، مجلات، فضای مجازی و یا تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی خیابان‌ها شود.

اغلب، رایج‌ترین فضای تبلیغاتی در قراردادهای مذکور، بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهرها است که محیط پربازده‌ای برای آشنایی مشتریان با محصولات مختلف محسوب می‌شود.

استفاده از این بیلبوردها نیازمند تنظیم قراردادی مابین صاحب کسب‌وکار و سازمان یا نهاد اجاره‌دهنده (مانند شهرداری‌ها یا اشخاص حقیقی طرف قرارداد با شهرداری به عنوان پیمانکار) است که در ادامه به این بندها و نکات این قرارداد اشاره می‌کنیم.

قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی چه بندهایی دارد؟

طرفین قرارداد: مشخصات کامل سازمان صاحب فضای تبلیغاتی و مالک کسب‌وکار

موضوع قرارداد: نشانی و مشخصات دقیق محل فضای تبلیغاتی و متراژ و تعداد بیلبوردهای مورد نظر

مدت قرارداد: تعیین واضح و دقیق مدت زمان اجاره فضای تبلیغاتی

مبلغ قرارداد (اجاره بها): هزینه اجاره بها به صورت دوره‌ای (غالبا ماهانه) به همراه چگونگی پرداخت اقساط

تضمین حسن اجرا: استفاده از ضمانت نامه بانکی یا هر سند دیگری برای اطمینان حسن اجرای قرارداد توسط سازمان اجاره‌دهنده

تعهدات طرفین قرارداد: از جمله تعهد به دریافت مجوزهای مختلف، استفاده از محتوای تبلیغاتی مناسب، پرداخت کسورات مربوطه، پرداخت هزینه‌های برق بیلبورد، مراقبت‌های فنی و…

بندهای خسارت عدم اجرای تعهدات، فورس ماژور و حل اختلاف نیز از بندهای مهمی است که به قرارداد در صورت لزوم افزوده می‌شوند.

قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی حاوی چه نکات مهمی است؟

۱) توجه داشته باشید که قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی اصولا فقط مابین طرفین قرارداد اجرایی است و نمی‌توان بدون توافق قبلی، فضای تبلیغاتی را به شخص دیگری واگذار کرد.

۲) اصولا اخذ مجوزهای خاص شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد و یا سایر مجوزهای مربوط به کسب‌وکار شما، بر عهده خود شماست و سازمان اجاره‌دهنده تکلیفی در این خصوص ندارد. مگر آنکه خلاف این موضوع توافق شود.

۳) به طور کلی قرارداد اجاره به تنهایی نیازی به پرداخت حق بیمه ندارد مگر آنکه برای نگهداری یا سایر مراقبت‌های مورد نظر نیاز به استخدام افرادی باشد که در این صورت موضوع بیمه نیز مطرح می‌شود.

۴) در خصوص نیاز به تعیین خسارت تاخیر یا خسارت معیوب بودن اجرای قرارداد می‌توانید از کارشناسان حقوقی برای تعیین میزان مناسب آن استفاده کنید.

۵) بند حل اختلاف را حتی‌الامکان با سازوکار مذاکره و در نهایت داوری تنظیم کنید تا با سرعت و کیفیت بیشتری بتوانید اختلافات خود را رفع و رجوع کنید چرا که در غیر این صورت باید از طریق قضایی اختلاف خود را پیگیری کنید که معایبی به همراه دارد.

۶) فورس ماژور در قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد چرا که ممکن است تابلوهای تبلیغاتی در اثر طوفان، باران‌های سیل‌آسا، آتش‌سوزی و یا سایر حوادث طبیعی از بین بروند. تعیین تکلیف این امر می‌تواند اختلافات مابین طرفین را در مواقع اضطراری به حداقل برساند.

۷) موارد فسخ قرارداد نیز بایستی مورد توافق طرفین باشند. برخی از این موارد شامل عدم پرداخت بهای اجاره، واگذاری موضوع قرارداد به شخص ثالث و سایر تخلفات قانونی یا قراردادی است.

۸) در انتخاب ناحیه مناسب تبلیغ محیطی حتما از نظر کارشناسان مارکتینگ و تبلیغات استفاده کنید تا بتوانید از اجاره فضای تبلیغاتی به حد کافی استفاده اقتصادی و تجاری داشته باشید.

۹) حتما پیش از اجاره فضای تبلیغاتی مورد نظر، به محل وجود تابلوی تبلیغاتی رفته و شرایط محیطی را از نزدیک بازدید کنید تا مفاد قرارداد مورد توافق دقیقا مطابق با خواسته شما باشد.

نیازی به راهنمایی درباره قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی دارید؟

بهره‌گیری از پتانسیل تبلیغات محیطی به خصوص بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی شهری، می‌تواند سبب رونق گرفتن یک کسب‌وکار شود. به همین خاطر اغلب روابط مختلفی مابین صاحبان کسب‌وکار و همچنین سازمان‌ها و نهادهایی مالک فضاهای تبلیغاتی شهری شکل می‌گیرد. تنظیم رابطه طرفین این موضوع از طریق قراردادی موسوم به قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی صورت می‌گیرد.

تنظیم قرارداد مطلوب، امری تخصصی محسوب می‌شود که جز با نظارت و استفاده از تخصص کارشناسان حقوقی و مشاوران امور قراردادها، امکان ندارد. ما در وینداد آماده ارائه مشاوره حقوقی در زمینه تنظیم قرارداد اجاره فضای تبلیغاتی برای کسب‌وکار شما هستیم.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد اجاره آموزشگاه
مقالات قرارداد اجاره

نحوه تنظیم قرارداد اجاره آموزشگاه

یکی از قراردادهایی که بین افراد رواج زیادی دارد قرارداد اجاره آموزشگاه است به این خاطر که افرادی که یک تخصص خاصی دارند سعی می‌کنند