چگونه قرارداد مشارکت قهوه خانه تنظیم کنیم؟

چگونه قرارداد مشارکت قهوه خانه تنظیم کنیم؟

قهوه خانه ها به دلیل ویژگی سنتی که دارند علاوه بر داشتن مشتری‌های قدیمی، مشتری‌های جوان را نیز به سوی خود جذب کرده‌اند. همین امر دلیل خوبی برای جذب سرمایه گذاری و تمایل سرمایه‌گذاران برای انعقاد قرارداد مشارکت قهوه خانه و سفره خانه است. راه اندازی قهوه خانه از ابتدای کار یعنی خرید ملک تا […]

قهوه خانه ها به دلیل ویژگی سنتی که دارند علاوه بر داشتن مشتری‌های قدیمی، مشتری‌های جوان را نیز به سوی خود جذب کرده‌اند. همین امر دلیل خوبی برای جذب سرمایه گذاری و تمایل سرمایه‌گذاران برای انعقاد قرارداد مشارکت قهوه خانه و سفره خانه است. راه اندازی قهوه خانه از ابتدای کار یعنی خرید ملک تا تجهیز و افتتاح آن هزینه‌ها و مهارت‌های زیادی نیاز دارد. هزینهٔ خرید ملک، خرید تجهیزات، استخدام نیروی انسانی، طراحی داخلی، تبلیغات و غیره. علاوه بر هزینه‌های مادی داشتن تجربه و دانش در این زمینه نیز مزیت بالایی محسوب می‌شود. به همین دلیل مشارکت در این زمینه بهترین ایده برای راه اندازی قهوه خانه است. در ادامه با مدارک و مجوزهای لازم برای راه اندازی قهوه خانه و  جزئیات قرارداد مشارکت قهوه خانه بیشتر آشنا خواهید شد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ جواز کسب قهوه خانه

صنف سفره خانه های سنتی و قهوه خانه ها، مجوز سفره خانه و جواز قهوه خانه صادر می‌کند. متقاضیان باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای صدور پروانه کسب به صنف مراجعه کرده و منتظر صدور پروانه بمانند.

  • کپی شناسنامه عکس دار و کارت ملی
  • شش قطعه عکس جدید
  • تابعیت جمهوری اسلامی
  • مدرک سابقه سکونت ۵ ساله در شهر مورد نظر
  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی
  • موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی برای مشاغل خاص بر اساس آیین نامه مربوطه.
  • گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم.
  • گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر از وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی.
  • برگ سلامت و بهداشت شخصی و محل کسب از وزارت بهداشت درمان.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه.
  • داشتن حداقل سواد خواندن و نوشتن.
  • مدارک لازم دال بر دارا بودن صلاحیت فنی برای مشاغل فنی بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۵ قانون نظام صنفی.

پس از اطمینان از داشتن تمام این مدارک می‌توانید با در دست داشتن آن‌ها به صنف قهوه خانه ها مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

مشارکت مدنی چیست و قرارداد آن چگونه تنظیم می‌شود؟

مشارکت مدنی به معنی در آمیختن سرمایهٔ نقدی و غیرنقدی اشخاص به منظور کسب سود است. مثلاً تصور کنید شخصی سرمایه‌ای معادل 1 میلیارد تومان دارد و می‌خواهد یک رستوران احداث کند اما تجربه و دانش کافی در زمینه احداث رستوران ندارد. این شخص برای تسهیل کار خود می‌تواند با یک رستوران‌دار شریک شود که تجربه کافی در زمینه  تاسیس رستوران دارد و مایل به مشارکت است. شخص رستوران‌دار به عنوان فردی که سرمایه غیرنقدی (تجربه و مهارت) خود را به میان گذاشته شریک محسوب می‌شود. این دو نفر برای آغاز شراکتشان باید قرارداد مشارکت در رستوران را تنظیم و امضا کنند تا جزئیات همکاری‌شان مثل سهم سود، میزان مشارکت، نحوه حل اختلاف و غیره مشخص شود.

قرارداد مشارکت مدنی از عقودی است که در قانون مدنی ماده ۵۷۱ نیز به آن اشاره شده و برخی جزئیات آن نیز در مواد بعدی ذکر شده است. مشارکت مدنی از پرکاربردترین عقود مورد استفاده بین اشخاص و نیز از پرکاربردترین قراردادها در فضای کسب‌وکار است. اشخاصی که قصد ایجاد مشارکت دارند باید به این نوع قرارداد رجوع کنند.

هر قرارداد مشارکت مدنی می‌تواند بنا بر توافقات و درخواست‌های طرفین متفاوت باشد اما بندهای وجود دارد که درج آن‌ها در قرارداد الزامی است. طرفین پس از انجام مذاکرات مقدماتی و رسیدن به توافقات باید اقدام به تنظیم قرارداد کنند.

نوشتن قرارداد اصولی و مناسب نیازمند دانش حقوقی و تجربه در زمینه قرارداد نویسی است. در صورتی که طرفین بدون اطلاعات کافی اقدام به تنظیم قرارداد کنند ممکن است به دردسرهای ناشی از تنظیم قرارداد ناقص و نامناسب دچار شوند. مثلاً عدم ایجاد شفافیت در قرارداد و وجود ابهام در آن ممکن است باعث شود طرفین با مسئولیت‌های خود به طور دقیق آشنا نشوند و نهایتاً موجب ایجاد اختلاف و دادگاهی شدن موضوع شود.

برای داشتن قرارداد مشارکت در قهوه خانه باب میل خودتان می‌توانید با مراجعه به بخش درخواست تنظیم قرارداد آنلاین از وینداد بخواهید که قراردادی مخصوص شما و خواسته‌هایتان تنظیم کند.

قرارداد مشارکت قهوه خانه چیست و چه بندهایی دارد؟

اشخاص برای ایجاد مشارکت موظفند قرارداد مشارکت تنظیم کنند تا رابطه‌ای اصولی و بی دردسر داشته باشند. هرچه قرارداد دقیق‌تر و اصولی‌تر باشد امکان ایجاد ابهام و اختلاف برای طرفین کمتر می‌شود. در ادامه مهم‌ترین بندهای قرارداد مشارکت قهوه خانه را مشاهده می‌کنید:

  1. موضوع قرارداد
  2. مشخصات طرفین
  3. سهم الشرکه
  4. مدت قرارداد
  5. تعهدات طرفین
  6. محرمانگی اطلاعات
  7. نحوه حل اختلاف
  8. فسخ یا تعلیق قرارداد
  9. محاسبه و پرداخت بیمه و مالیات

علاوه بر این نه بند هر قرارداد طبق توافق طرفین می‌تواند بندهایی اضافه یا کم داشته باشد اما لزوماً یک قرارداد طولانی قرارداد استاندارد نیست، بلکه جزئیات مهم و توافقات می‌تواند در قراردادی کوتاه نیز جا شود. نکته مهم این است که قرارداد مشارکت قهوه خانه باید از اختلافات و ابهامات طرفین جلوگیری کند و بهترین نوع همکاری را برای آن‌ها رقم بزند. این موارد برای قراردادهای دیگر مثل قرارداد شراکت در فست‌فود و قرارداد مشارکت پخش مواد غذایی نیز کاربردی هستند.

نکات پایانی

شرکا و افراد طرف مشورت‌ها آن‌ها با وجود دانشی که در اختیار دارند ممکن است به حوزه قراردادنویسی تسلط نداشته باشند. پس اگر دانش حقوقی کافی در این زمینه نداشته باشند نمی‌توانند قراردادی خوب و درست تنظیم کنند.

وینداد با در اختیار داشتن کارشناسان حقوقی متخصص در حوزه قرارداد نویسی می‌تواند به شما برای تنظیم قرارداد مشارکت قهوه خانه کمک کند. پس برای تنظیم قرارداد یا کمک خواستن از کارشناس حقوقی می‌توانید به بخش مشاوره تلفنی یا درخواست تنظیم قرارداد آنلاین مراجعه کنید.

سوالات متداول

پیش از انعقاد قرارداد مشارکت قهوه خانه باید چه کار کنیم؟

با آماده کردن مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز کسب قهوه­ خانه اقدام کنید. برای این منظور به صنف قهوه خانه و سفره خانه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

چه مواردی باید در قرارداد مشارکت قهوه خانه ذکر شوند؟

علاوه بر نه بندی که در مقاله گفتیم، هر قرارداد طبق توافق طرفین می‌تواند بندهایی اضافه یا کم داشته باشد. یک قرارداد طولانی لزوما قرارداد استاندارد نیست، بلکه جزئیات مهمند و توافقات می‌تواند در قراردادی کوتاه نیز مطرح شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط