قرارداد مشارکت گردشگری حاوی چه نکاتی است؟

قرارداد مشارکت گردشگری حاوی چه نکاتی است؟

برخی کشورها از گردشگری به عنوان منبع اصلی درآمد کشور خود نام می‌برند. قرارداد مشارکت گردشگری از این جهت که فرصت‌های سرمایه گذاری در بازار گردشگری را فراهم می‌کنند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، […]

برخی کشورها از گردشگری به عنوان منبع اصلی درآمد کشور خود نام می‌برند. قرارداد مشارکت گردشگری از این جهت که فرصت‌های سرمایه گذاری در بازار گردشگری را فراهم می‌کنند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. گردشگری با ایجاد بالاترین میزان ارزش افزوده به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند سایر فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قراردهد. در تقسیم‌بندی جهانی پس از نفت و خودروسازی، صنعت گردشگری در رده سوم قرار می گیرد. پس اطلاع از نکات قرارداد مشارکت گردشگری به پیوستن افراد به این صنعت پویا کمک می‌کند.

خیلی از افراد هنگام بستن قرارداد شراکت و پس از آن دچار مشکل می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین دلایل آن این امر است که آنها از نحوه بستن قرارداد مشارکت بین دو نفر با خبر نیستند و نمی‌دانند الزامات این کار چیست. پس نوشتن قرارداد مشارکت گردشگری از جمله مسائلی است که در طی سرمایه‌گذاری در این حوزه حتما باید به آن توجه مبذول داشت. اگر برای تنظیم قرارداد آنلاین مشارکت گردشگری نیاز به کمک دارید، وینداد در کنار شماست.

اهمیت سرمایه گذاری در بازار گردشگری در چیست؟

اهمیت سرمایه گذاری در بازار گردشگری بسیار حیاتی، اصلی و بنیادی است. توسعه گردشگری وابستگی كامل به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در هر كشور دارد.  بدون این سرمایه‌گذاری‌ها، حتی شكل‌گیری جریان گردشگری با تاثیرگذاری اقتصادی غیر ممكن است. در زمینه‌ی قرارداد مشارکت گردشگری ممکن است این حالت پیش آید که شما مِلکی دارید ولی سرمایه مالی ندارید و یا اینکه شما مدرک تحصیلی مربوطه را دارید و مِلک یا آورده‌ی مالی ندارید و طرف دیگر مال را تامین می‌کند.

شرایط قرارداد مشارکت در گردشگری مشابه شراکت در باشگاه ورزشی ، شراکت در آموزشگاه ، شراکت و سرمایه گذاری در کارخانه و شراکت در آرایشگاه و سایر انواع مشارکت است. با تنظیم قرارداد مشارکت می‌توان اقدام به تقسیم سود و سهام بین شرکا نمود.

از آنجایی که خدمات و تسهیلات متفاوتی در صنعت گردشگری وجود دارند، ورود و گردش سرمایه در این حوزه همیشه در جریان است. خدمات و تسهیلاتی مانند هتل‌ها و تسهیلات اسکان و پذیرایی، رستوران‌ها و خدمات تغذیه، استراحتگاه‌ها، پارک‌ها، خدمات اطلاع‌رسانی، تورهای داخلی و سفرهای کوتاه تفریحی، جاذبه‌های فرهنگی،‌ مغازه‌ها، تسهیلات تفریحی و ورزشی.

نکات حقوقی فعالیت در زمینه سرمایه گذاری و قرارداد مشارکت گردشگری

نکات حقوقی فعالیت در زمینه سرمایه گذاری و قرارداد مشارکت گردشگری چیست؟ شراکت در امور گردشگری مانند شراکت در هر امر دیگری نیازمند عبور از کانال‌های قانونی و کسب مجوز‌های موردنیاز است. به صورتی که اگر شما مجوزهای قانونی و مهم برای ورود به این شراکت را نداشته باشید دچار مشکل می‌شوید و حتی ممکن است در همان ابتدای کسب و کار شکست بخورید. بعد از راه‌اندازی یک آژانس مسافرتی یا مجتمع خدمات گردشگری و تأمین هزینه، تامین سرمایه و تجهیزات، مطمئناً نیازمند اخذ مجوزها و قراردادهایی برای ادامه کار هستید که در ادامه به توضیح این مجوزها می‌پردازیم.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به فعالیت‌های مسافرتی، سیاحتی-جهانگردی و زیارتی می‌نمایند موظف‌اند حسب مورد مجوزهای لازم را از مرجع مربوط اخذ نمایند. در غیر این صورت نیروی انتظامی با معرفی مرجع مربوط از فعالیت آنان ممانعت به عمل آورده و متخلفان را به محاکم دادگستری دلالت می‌نماید.
اولین پیش‌نیاز حقوقی راه‌اندازی یک شرکت در ایران (بدون توجه به اینکه توریستی باشد یا نباشد) و دیگر نقاط جهان ثبت رسمی یک شرکت جهت شروع فعالیت است.
قدم بعدی که پس از ثبت شرکت باید به آن توجه کنید ثبت برند کسب و کار خود است. لذا پس از ثبت شرکت گردشگری و توریستی اگر می‌خواهیم تحت یک نام خاصی فعالیت کنیم می‌بایست آن نام را به عنوان برند برای خود یا شرکت خود ثبت نماییم.

نکات مهم حقوقی نحوه نوشتن قرارداد مشارکت گردشگری چیست؟

هنگام نوشتن نمونه قرارداد مشارکت گردشگری، چندین و چند نکته باید در متن قرارداد شراکت ذکر گردد که عبارتند از:

  • عنوان قرارداد
  • مشخصات طرفین قرارداد
  • موضوع قرارداد
  • مبلغ سرمایه گذاری
  • سهم افراد در سرمایه گذاری
  • سهم افراد در سود و زیان
  • وظایف طرفین
  • حقوق طرفین
  • مدت زمان قرارداد
  • مکان اجرای قرارداد
  • تعیین جریمه در صورت عدم پایبندی به تعهدات از سوی هر یک از طرفین
  • تضمین ها
  • حل و فصل اختلافات
  • اصلاح قرارداد
  • محرمانگی
  • خاتمه قرارداد
  • تعداد صفحات و نسخ و ضمائم و پیوست ها

موفقیت در شراکت، مهم‌ترین نتیجه داشتن یک قرارداد اصولی است. شما هم با خرید نمونه قرارداد مشارکت، یک مشارکت حرفه‌ای و بی‌دردسر داشته باشید.

مراحل ثبت موسسات گردشگری

مراحل ثبت موسسات گردشگری در هر کشوری ضوابط و اصول خاص خود را دارد و در ایران نیز بر اساس قوانینی تاسیس و ثبت می‌شود که پیش از انعقاد قرارداد مشارکت گردشگری باید به حتما بر این قوانین مروری داشته باشید.

زمانی که متقاضی اساسنامه‌ای برای مشخص شدن موسسان تنظیم کرد، برای اخذ مجوز به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مراجعه می‌کند. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مدارک و سوابق موسسان و مدیر فنی را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر مدارک ارائه شده تایید شود مجوز را صادر می‌کند و سپس متقاضی برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها اقدام می‌کند. پروسه ثبت شرکت گردشگری از ابتدا تا انتهای ثبت به مدت سه ماه به طول می‌انجامد.

یکی از مهم‌ترین نکات در این زمینه این است که موسسه گردشگری در قالب شرکت‌هایی همچون سهامی خاص، مسئولیت محدود، تعاونی، موسسه غیر تجاری و سایر شرکت‌ها است و مجوزی که مربوط به این موسسه است از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر می‌شود.

این شرایط بر قرارداد مشارکت فرهنگی و هنری ، قرارداد مشارکت در موسسه حقوقی ، قرارداد مشارکت آژانس هواپیمایی ، قرارداد مشارکت خدمات و انواع قراردادهای مشارکت نیز حاکم است.

شرایط متقاضیان ثبت شرکت گردشگری

شرایط كلی متقاضیان ثبت شركت گردشگری پس از انعقاد قرارداد شراكت گردشگری عبارتند از:
تابعیت ایرانی، متدین به دین اسلام یا سایر ادیان شناخته شده در قانون اساسی ایران، داشتن اهلیت قانونی، مشهور نبودن به فساد اخلاقی و نداشتن پیشینه محکومیت کیفری، عدم اعتیاد به مواد مخدر، حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی، داشتن حداقل ۲۵ سال، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از آن برای متقاضیان مرد‌، نداشتن مشاغل یا عضویت در سازمانهایی که مغایر با مقررات جاری کشور باشد، عدم اشتغال دیگر که مانع فعالیت فوق باشد، عدم اشتغال به تحصیل، داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار مفید مرتبط با فعالیت مورد نظر با تاییدیه پرداخت بیمه و صلاحیت شغلی.

این موارد از جمله شرایط ثبت شركت گردشگری است كه لازم است شركا قبل از انعقاد قرارداد شراكت گردشگری از آن آگاه باشند. با داشتن این شرایط فرد می‌تواند برای ثبت شرکت گردشگری خود اقدام کند یا با تنظیم قرارداد مشارکت در احداث اقامتگاه بوم‌گردی مشارکت کند.

اگر در مورد قوانین قرارداد مشاركت گردشگری  آگاهی کافی ندارید، حتماً از وکیل و یا کارشناس استفاده کنید

مشاوران حقوقی بخاطر تسلطی که به امور قراردادها دارند از کلیات حقوقی آن مطلع‌اند. مزیت مراجعه به کارشناس در این است که بسیاری از نکات توسط ذینفعان قرارداد ممکن است فراموش شده باشد و یا بصورت مخفی باقی بماند. لذا مشاور حقوقی قراردادها در تنظیم قرارداد مشارکت، به شما کمک می‌کند که بهترین ضمانت اجرایی در قرارداد مشاركت گردشگری برای شما درنظر گرفته شود. برای تنظیم قرارداد آنلاین خود جهت راه‌اندازی شركت مربوط به حوزه‌ی توریسم از ما کمک بگیرید.

سوالات متداول

پیش‌نیازهای حقوقی برای راه اندازی شرکت گردشگری چیست؟

اولین پیش‌نیاز راه اندازی شرکت گردشگری در ایران و دیگر نقاط جهان، ثبت رسمی یک شرکت پیش از شروع فعالیت است. پس از آن، باید برند کسب و کار گردشگری ثبت شود؛ البته برای ثبت برند می‌تواند برند خود یا برند شرکت را ثبت کنید.

شخصی متقاضی ثبت شرکت گردشگری باید دارای چه شرایطی باشد؟

به طور کلی شخص متقاضی باید تابعیت ایرانی، متدین به دین‌های شناخته‌شده در قانون اساسی ایران، داشتن اهلیت قانونی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، داشتن حداقل سن و مدرک تحصیلی البته برای خواندن جزئیات بیشتر، به مقاله مراجعه کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط