قرارداد چاپ و خرید کارت شناسایی

قرارداد چاپ و خرید کارت شناسایی + نکات حقوقی خرید کارت پرسنلی

چاپ و خرید کارت شناسایی می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود. بسیاری از شرکت‌ها یا ادارات و یا دانشگاه‌ها مایل هستند تا برای اعضای خود، کارت مخصوص پرسنلی طراحی کنند تا بوسیله ان کارت پرسنل خود را متمایز کنند. برای رسیدن به این هدف، تنظیم ‌قرارداد چاپ و خرید کارت شناسایی اقدامی ضروری به حساب […]

چاپ و خرید کارت شناسایی می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود. بسیاری از شرکت‌ها یا ادارات و یا دانشگاه‌ها مایل هستند تا برای اعضای خود، کارت مخصوص پرسنلی طراحی کنند تا بوسیله ان کارت پرسنل خود را متمایز کنند. برای رسیدن به این هدف، تنظیم ‌قرارداد چاپ و خرید کارت شناسایی اقدامی ضروری به حساب می‌آید.
در این مطلب به سراغ نمونه قرارداد چاپ و خرید کارت شناسایی رفته و نکات حقوقی این موضوع را تا حد ممکن بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

قرارداد چا‌پ و خرید کارت شناسایی چه کاربردی دارد؟

شرکت‌ها، ادارات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، دانشگاه‌ها و… اغلب اقدام به چاپ کارت شناسایی یکپارچه برای کارمندان و پرسنل خود می‌کنند تا نوعی نظم و یک‌دستی در محیط خود به وجود بیاورند.

مثلا ممکن است یک فروشگاه، کارت پرسنلی فروشندگان خود را با طرحی یکسان سفارش دهد تا آنها کارت مذکور را به لباس خود الصاق کنند.

همچنین سفارش کارت دانشجویی هوشمند که نیازمند فناوری بالاتری است توسط دانشگاه‌ها و به واسطه قراردا‌د چاپ و خرید کارت دانشجویی انجام می‌شود.

ادارات زیادی نیز با کارت‌های پرسنلی هوشمند فرآیند حضور و غیاب کارمندان خود را پیگیری می‌کنند.

در تمام این موارد تنظیم قراردا‌د چاپ و خرید کارت شناسایی اقدامی کاربردی است.

در ادامه به بندهای قر‌ارداد چاپ و خرید کارت شناسایی اشاره می‌کنیم.

بندهای قرارداد چاپ و خرید کارت شناسایی کدام‌اند؟

قرارداد چا‌پ و خرید کارت شناسایی بین یک شرکت (خریدار) و یک دفتر چاپ کارت (سازنده) بندهای مختلفی دارد که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

مشخصات طرفین قرارداد

در این بند باید مشخصات طرفین قرارداد درج شود. معمولا در قرارداد چاپ و خرید کارت شناسایی، دو طرف قرارداد اشخاص حقوقی هستند. نام و نشانی و شماره ثبت مهم‌ترین مشخصات اشخاص حقوقی محسوب می‌شوند.

موضوع قرارداد

در بند موضوع قرارداد باید تعداد مورد نظر چاپ کارت شناسایی به همراه برخی ویژگی‌های مهم آن مانند نوع و ابعاد کارت معین شود.

لازم به ذکر است نوع کارت، کارت ساده یا هوشمند و با نوار مغناطیسی، باید تصریح شود چرا که بر مبلغ قرارداد نیز تاثیرگذار خواهد بود.

اطلاعات بیشتر مرتبط با کارت شناسایی می‌تواند در بند مجزایی تدوین شود و بند موضوع قرارداد صرفا توضیح کلی موضوع باشد.

جزئیات موضوع قرارداد

در این بند باید سایر اطلاعات مرتبط با کارت‌های شناسایی مانند رنگ و طرح، محتوای قابل چاپ روی کارت (نام و نام خانوادگی، سطح شغلی، لوگوی شرکت و…)، درج تصویر پرسنلی و… تصریح شود.

مدت قرارداد

با توجه به زمان عرفی ساخت و چاپ کارت شناسایی، مدت قرارداد تعیین می‌شود. در کارت‌های ساده این مدت کمتر از کارت‌های هوشمند در نظر گرفته می‌شود.

مبلغ قرارداد

مبلغ کل قرارداد باید در این بند نوشته شود. همچنین جزئیات پرداخت مانند قیمت هر عدد کارت، مقدار پیش‌پرداخت و… اهمیت زیادی دارد.

تعهدات خریدار کارت

خریدار موظف است اطلاعات دقیق پرسنلی مورد نیاز را به شکل مکتوب و شفاف در اختیار سازنده کارت بگذارد. در صورت کوتاهی در این امر، مسئولیت اشتباهات احتمالی املایی و… بر عهده خریدار خواهد بود.

پرداخت به موقع و مطابق قرارداد، مبلغ قرارداد نیز تعهد مهم خریدار است. وظیفه نظارت و تایید نمونه‌ اولیه کارت در موعد مقرر نیز از تعهدات خریدار در قرارداد چا‌پ و خرید کارت شناسایی است.

تعهدات سازنده کارت

تعهد اصلی سازنده کارت،‌ تحویل به موقع کارت‌های شناسایی مطابق با مفاد قرارداد است. سلامت فیزیکی و فنی کارت هم تعهد مهم سازنده به حساب می‌آید.

اگر سازنده در درج اطلاعات روی کارت مرتکب خطا شده باشد و خریدار هم کوتاهی در انتقال اطلاعات نکرده باشد، مسئولیت جبران اشتباه و رفع عیوب احتمالی یا پرداخت خسارت بر دوش سازنده است.

تضمین حسن انجام تعهدات

خریدار می‌تواند از سازنده برای تضمین حسن انجام موضوع قرارداد، تضمیناتی دریافت کند. کسر درصدی از مبلغ قرارداد و دریافت چک یا سفته، رایج‌ترین انواع این تضمینات هستند.

دوره تضمین قرارداد

در قرارداد چاپ و خرید کارت شناسایی هوشمند و دارای نوار مغناطیسی و یا چیپ داخلی، خریدار می‌تواند دوره تضمین قرارداد را در قرارداد در نظر بگیرد. یعنی یک مدت خاص (مثلا ۲ ماه) را مشخص کند و بخشی از مبلغ قرارداد را پس از گذشت زمان مذکور و احراز سلامت فنی کارت‌ها، به سازنده پرداخت کند.

محرمانگی اطلاعات

دریافت اطلاعات پرسنل، توسط سازنده کارت، ممکن است برخی مخاطرات مرتبط با افشای اسرار را در پی داشته باشد. به همین خاطر خریدار می‌تواند با تدوین بند محرمانگی، از افشای اطلاعات مذکور پیشگیری کند.

حل‌وفصل اختلافات

در این بند باید تکلیف حل اختلافات قراردادی را مشخص کرد. توسل به مذاکره، میانجی‌گری توسط شخص معمتد طرفین و یا ارجاع اختلاف به داوری یا محاکم قضایی، شایع‌ترین روش‌های حل اختلافات قراردادی محسوب می‌شوند.

نیاز به تنظیم قراردا‌د چاپ و خرید کارت شناسایی دارید؟

تنظیم قرارداد چاپ و خرید کارت شناسایی ممکن است برای هر کسب‌وکاری نیاز باشد. ایجاد یک سیستم یکپارچه و منظم، غالبا هدف اصلی از طراحی کارت شناسایی شناخته می‌شود. در این مطلب به مهم‌ترین بندهای قرار‌داد چاپ و خرید کارت شناسایی پرداختیم و نکات حقوقی مهمی را بررسی کردیم.

با این حال اگر همچنان سوالی درباره ابعاد حقوقی این قرارداد دارید و یا نیاز به تنظیم و بررسی قر‌ارداد چاپ و خرید کارت شناسایی احساس می‌کنید، می‌توانید با مشاوران باتجربه و کارشناسان حقوقی وینداد در امور قراردادها، در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از