قرارداد تسطیح زمین کشاورزی

نمونه قرارداد تسطیح زمین کشاورزی و نکات آن

اکثر زمین‌های کشاورزی تازه احداث شده برای آماده‌سازی مراحل مختلفی را پشت سر گذاشتند که اولین مرحله آن تسطیح زمین است. این امر کار تخصصی است که توسط شرکت‌های بزرگ پیمانکاری تسطیح زمین انجام می‌شود. این شرکت‌ها با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و ماشین آلات مربوطه فعالیت می‌کنند. یکی از بهترین روش‌های همکاری […]

اکثر زمین‌های کشاورزی تازه احداث شده برای آماده‌سازی مراحل مختلفی را پشت سر گذاشتند که اولین مرحله آن تسطیح زمین است. این امر کار تخصصی است که توسط شرکت‌های بزرگ پیمانکاری تسطیح زمین انجام می‌شود. این شرکت‌ها با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و ماشین آلات مربوطه فعالیت می‌کنند. یکی از بهترین روش‌های همکاری کشاورزان با این شرکت‌ها، تنظیم قرارداد تسطیح زمین کشاورزی است که به آن‌ها کمک می‌کند تا بر اساس شرایط و مدت زمان مشخص شده همکاری کنند.

در این مقاله با توضیح نمونه قرارداد پیمانکاری تسطیح زمین، یک نمونه قرارداد زمین کشاورزی را بررسی خواهیم کرد.

عملیات تسطیح زمین برای کشاورزی چیست؟

عملیات تسطیح زمین که با اهداف مختلفی مثل زه‌کشی، ساختمان‌سازی، لوله‌کشی و کشاورزی انجام می‌شود، معمولا با تنظیم نمونه قرارداد تسطیح زمین یا قرارداد پیمانکاری کشاورزی، مزارع صورت می‌گیرد. این عملیات شامل خاک‌برداری، پرکردن حفره‌ها، برداشتن قلوه سنگ‌ها، زاویه‌دهی و نهایتاً هموارسازی زمین است.

با تسطیح زمین کشاورزی، زمین را برای کشت، شخم زدن سپس برداشت محصول آماده می‌شود. برای انجام این کار ابتدا نقشه‌های مختلف زمینی و هوایی از زمین گرفته شود. سپس با توجه به نوع کاربری زمین نقشه تسطیح زمین با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری ترسیم شده و با کمک مهندسان عمران و راه‌سازی عملیات با ماشین آلات تسطیح زمین آغاز می‌شود.

با توجه به امکاناتی که قرار است در زمین اجرایی شوند می‌توان همزمان با عملیات خاک‌برداری و تسطیح زمین عملیات‌های دیگر مثل گود برداری، زه‌کشی، کانال‌کشی و غیره نیز در زمین انجام شود.

پس کارفرما که مدیریت مزارع و زمین‌های کشاورزی را بر عهده دارد موظف است با آگاهی کامل نسبت به کاربری زمین و آینده‌نگری، اطلاعات کافی در مورد زمین را به پیمانکار داده و پیمانکار نیز با حساسیت کافی و استفاده از به روزترین امکانات و فن‌اوری‌ها دست به عملیات اجرایی بزند.

قرارداد تسطیح زمین کشاورزی

برای انجام عملیات تسطیح زمین، کشاورزان با شرکت‌هایی که دارای نیروی متخصص و همچنین تجهیزات و ماشین‌آلات در این زمینه هستند، شروع به همکاری می‌کنند. شرایط این همکاری و همچنین نحوه آن با تنظیم یک قرارداد انجام می‌شود. عنوان این قرارداد نیز با توجه به موضوع آن خواهد بود. در نتیجه برای شروع و اجرای این عملیات باید قرارداد تسطیح زمین تنظیم کنید.

این عملیات با توجه به اینکه در یک دوره زمانی انجام می‌شود و مستمر نیست، از جمله قراردادهای پیمانکاری خدمات به شمار می‌رود که بر اساس آن کارفرما انجام پروژه‌ای را به پیمانکار با شرایط، هزینه و زمان مشخص واگذار می‌کند.

قرارداد پیمانکاری چیست؟

طبق ماده 2 قانون شرایط عمومی پیمان، قرارداد یا موافقت‌نامه سندی‌ست که مشخصات اصلی پیمان مثل موضوع قرارداد، مشخصات طرفین، مدت قرارداد، دستمزدها و غیره در آن ذکر شده است. قرارداد پیمانکاری انواع مختلفی مثل قرارداد پیمانکاری ساختمانی، خدماتی، تجارتی و بازرگانی و غیره دارد.

نمونه قرارداد زمین کشاورزی و قرارداد پیمانکاری تسطیح زمین از جمله قراردادهای پیمانکاری به شمار می‌روند که با توجه به موضوع و شرایط طرفین تنظیم می‌شوند. از دیگر قراردادهای کاربردی که به‌صورت پیمانکاری تنظیم می‌شوند، می‌توان به قرارداد راهسازی، قرارداد پیمانکاری امانی و قرارداد پیمانکاری فضای سبز اشاره کرد.

در ادامه در رابطه با اینکه قرارداد استخدام پیمانی چیست و چگونه می‌توان قرارداد پیمانکاری در خدمات مختلف مثل تسطیح زمین کشاورزی تنظیم کرد را توضیح می‌دهیم.

نمونه قرارداد پیمانکاری تسطیح زمین

مفاد نمونه قرارداد تسطیح زمین

هر قرارداد پیمانکاری بر اساس موضوع آن و خواست طرفین می‌تواند بندها و جزئیات مختلفی داشته باشد با این حال برخی بندهای قرارداد به‌صورت شرایط عمومی در تمامی قراردادها ذکر می‌شوند که باید با دقت مورد مذاکره و توافق قرار گیرند. در مورد بندهای اختصاصی نیز طرفین می‌توانند با توافق یکدیگر در چارچوب قانونی موارد مورد نظر خود را در قرارداد ذکر کنند.

بندهای قراردادی

از جمله مواد عمومی در قراردادهای پیمانکاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخصات طرفین: در صورتی که هر یک از طرفین شخص حقیقی باشند؛ اطلاعات هویتی و در صورتی که شخص حقوقی باشند؛ اطلاعات شرکت
  • موضوع قرارداد
  • نوع کارگاه و تجهیزات و محل انجام کار
  • مبلغ قرارداد و نوع پرداخت آن: پیش از شروع کار محاسبات لازم، مبلغ قرارداد به طور کلی و جزئی مشخص و نوع پرداخت مثل قسطی، نقدی، پیش پرداخت و غیره تعیین شود.
  • مدت قرارداد: زمانی‌ست که پیمانکار موظف است کار را به پایان برساند. در صورت تأخیر بدون عذر موجه، جریمه خواهد شد.
  • خسارت تأخیر: این بند برای هر دو طرف قرارداد در نظر گرفته می‌شود.
  • نظارت بر انجام کار
  • تجهیز و برچیدن کارگاه: طبق ماده 12 شرایط عمومی پیمان طرفین باید توافق کنند چه کسی امکانات اولیه محل کار را تامین کرده پس از پایان کار تجهیزات را به شکل مناسب جمع‌آوری کند.
  • تعهدات پیمان‌کار و کارفرما: این بند با توافق طرفین است و وظایف دقیق پیمانکار و کارفرما را تعیین می‌کند.
  • مالیات و بیمه: کارفرما و پیمانکار باید توافق کنند که چه فردی مالیات و بیمه‌های مربوط به پروژه را بپردازد.
  • موارد تعلیق و فسخ قرارداد: طبق این بند مواردی که با محقق شدن آن‌ها طرفین می‌توانند به طور یک‌طرفه قرارداد را فسخ کنند مشخص می‌شود.
  • نحوه حل اختلاف: داوری، دادگاه، دادرسی اختصاصی، سازش و غیره از روش‌های حل اختلافند که با توافق طرفین یکی از آن‌ها به عنوان روش حل اختلاف انتخاب خواهد شد.
  • موارد فورس ماژور: وقایعی که بروز آن‌ها از کنترل طرفین خارج است و باعث ایجاد تأخیر یا خسارت در پروژه می‌شوند مثل کرونا، قطع شدن برق سراسری، سیل و سایر حوادث غیرمترقبه.

جمع‌بندی

انجام عملیات تسطیح زمین معمولا توسط ماشین آلات و ابزارهای تخصصی و همچنین نیروی انسانی متخصص انجام می‌شود. با توجه به اینکه بیشتر کشاورزان چنین امکاناتی را در اختیار ندارند می‌توانند با شرکت‌هایی که این عملیات را انجام می‌دهند، همکاری کنند.

بهترین راه برای همکاری کشاورزان با این شرکت‌ها، تنظیم قرارداد تسطیح اراضی یا همان زمین کشاورزی است. با توجه به اینکه تنظیم قرارداد نیاز به دانش تخصصی حقوقی و همچنین اطلاع از نکات فنی دارد، می‌توانید از کارشناسان قراردادی در این زمینه کمک بگیرید. چرا که با وجود دانش حقوقی و همچنین تجربه کافی در تنظیم قراردادها می‌توانند تمامی اصول فنی و قراردادی را در متن توافق شما رعایت کنند.

سوالات متداول

قرارداد تسطیح زمین چه نوع قراردادی است؟

این عملیات با توجه به اینکه در طی یک پروژه انجام می‌شود، از جمله قراردادهای پیمانکاری خدمات است.

عملیات تسطیح زمین توسط چه کسانی انجام می‌شود؟

شرکت‌های پیمانکاری که دارای نیروی متخصص و همچنین تجهیزات کافی در این زمینه هستند، این عملیات را بر عهده می‌گیرند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از