قرارداد خدمات مجالس چگونه تنظیم می‌شود؟

قرارداد خدمات مجالس چگونه تنظیم می‌شود؟

قرارداد خدمات مجالس از نمونه قرارداد‌های پیمانکاری خدمات است. همانطور که می‌دانید افراد زیادی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری و یا جشن‌ها از عروسی تا تولد و یا اعیاد مذهبی به کمک گروهی هر چه بهتر نیاز دارند. این گروه‌ها که در قالب مجموعه‌ها یا موسسه‌ها از تعدادی خدمه، آشپز، دیزاینر و… تشکیل شده‌اند، کمک می‌کنند […]

قرارداد خدمات مجالس از نمونه قرارداد‌های پیمانکاری خدمات است. همانطور که می‌دانید افراد زیادی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری و یا جشن‌ها از عروسی تا تولد و یا اعیاد مذهبی به کمک گروهی هر چه بهتر نیاز دارند. این گروه‌ها که در قالب مجموعه‌ها یا موسسه‌ها از تعدادی خدمه، آشپز، دیزاینر و… تشکیل شده‌اند، کمک می‌کنند مراسم‌ها به بهترین نحو برگزار شود. گاهی با مراکز مختلف قرارداد تهیه غذا بسته می‌شود تا در تهیه‌ی غذای مراسم کمک کنند، یا با فروشگاهی قرارداد گل‌آرایی بسته می‌شود؛ گاهی نیز تمام نیازهای مراسم را یک شرکت پوشش می‌دهد.

با وجود دقت افراد در برگزاری اینگونه رویداد‌ها، در موارد بسیاری پیش آمده که اشخاص حتی با بستن قرارداد با موسسات ارائه دهنده خدمات و سپردن کارها به آنها با مشکل مواجه شده‌اند. به همین دلیل در این نوشته ما شما را با جزئیات این قرارداد و نحوه تنظیم آن آشنا خواهیم کرد. چنانچه نیاز به راهنمایی داشتید مشاوران متخصص ما در این زمینه شما را همراهی می‌کنند.

چرا نیاز به قرارداد خدمات مجالس داریم؟

تا به حال شده به فکر برگزاری مهمانی بزرگ در بین خانواده یا دوستان باشید، اما نمی‌دانید چطور باید آن را برگزار کنید؟ یا اینکه چطور از پس کارهای زیاد و هزینه‌های آن برآیید؟ امروزه موسساتی جهت ارائه خدمات در برگزاری اینگونه مراسم‌ها به وجود آمده اند. آنها به اشخاص کمک می‌کنند در مورد نحوه پذیرایی، برنامه‌ریزی کارها، آشپزی و سایر موارد مربوط به مراسم نگرانی نداشته باشند. علاوه بر این در هنگام برگزاری جشن وقت خود را با مهمانان بگذرانند. قراردادهایی که تهیه‌ی غذا را به عهده‌ی مراکز دیگر می‌گذارند نکات به خصوصی دارند. خوب است در این باره به قرارداد پیمانکاری رستوران و قرارداد تامین غذا برای کارکنان نگاه کنید.

از آنجایی که بهتر است همه‌ی همکاری‌ها درقالب توافق و قرارداد تنظیم شود، باید قرارداد دقیقی منعقد شود. همچنین جهت رعایت شرایط و اجرای انتظارات افراد از موسسه برگزار کننده، قرارداد مخصوصی و با جزئیات دقیقی لازم است. این توافق‌نامه یا قرارداد کمک می‌کند خواسته‌های طرفین با جزئیات مدنظر آنها اجرا شود و در نهایت اختلافی بین آنها رخ ندهد.

قرارداد خدمات مجالس چه نکاتی دارد؟

این قرارداد در قالب قرارداد‌های پیمانکاری خدمات تنظیم می‌شود و مانند هر قرارداد دیگر پیمانکاری دارای بندهای عمومی و اختصاصی است. همچنین از آنجایی که قراردادهای پیمانکاری به صورت انفرادی یا گروهی تنظیم می‌شوند، این قرارداد عمدتا جز قراردادهای پیمانکاری گروهی است. بندهای عمومی این قرارداد مانند مشخصات طرفین، مبلغ قرارداد و مدت آن، تعداد نسخه‌های قرارداد و… نکته خاصی جز پیروی از توافق طرفین ندارد؛ اما همیشه بندهای اختصاصی قراردادها حائز اهمیت بوده است. در ادامه‌ی امر شرایط و بندهای اختصاصی دیگری وجود دارد که به برخی از نکات مهم آنها می‌پردازیم:

موضوع قرارداد

موضوع ارائه خدمات و مراسم هر چیزی از قبیل مراسم عزاداری، تولد، جشن نامزدی، عروسی یا مهمانی و .. می‌تواند باشد. علاوه بر این افراد برای هر بخش از مراسمشان که بخواهند می‌توانند قراداد خدمات مجالس تنظیم کنند. در هر یک از این موارد باید به طور دقیق موضوع را در این قسمت شرح دهند. برای مثال ممکن است صرفا ترجیح دهند برای پذیرایی از مهمان‌ها تعدادی خدمه از موسسه مربوط بخواهند. همین می‌تواند موضوع این قرارداد باشد. موضوع قرارداد ماهیت تعهد پیمانکار را تغییر می‌دهند، بنابراین مهم است که موضوع با دقت توضیح داده‌شود.

مشخصات محل انجام قرارداد

محل ارائه خدمات مجالس هرجایی می‌تواند باشد، از جمله؛ خانه، سالن‌ها، تالارهای پذیرایی و یا باغ‌ها باشد. محل قرارداد بایستی با ذکر ابعاد و نشانی دقیق پستی و سایر اطلاعات مورد نیاز مشخص شود.

تعهدات پیمانکار

به دلیل اینکه این قرارداد‌ نکات جزئی فراوانی دارد، نمی‌توان در اینجا تمام تعهداتی را که مربوط به پیمانکار است و باید در قرارداد ذکر شود بیان کرد. همینطور با توجه به انتظارات اشخاص از پیمانکار، نکاتی که باید در قرارداد ذکر شود بسیار متفاوت است. اما برخی نکات به صورت کلی ضروریست و در همه‌ی قراردادها رعایت می‌شود. برای اینکه قرارداد خدمات مجالس دقیقی تنظیم کنید، می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد اختصاصی خود را ثبت نموده تا کارشناسان مجرب در کمترین زمان آن را برای شما منعقد نمایند. برخی از تعهدات پیمانکار در این قرارداد عبارتند از:

  • برنامه درست و زمانبندی شده داشته باشد.
  • با توجه به نیاز مراسم تدارکات مناسب را در نظر بگیرد.
  • طبق قرارداد از آنچه به او تحویل داده‌شده تا پایان اجرای تعهد مراقبت کند.
  • پیمانکار حق ندارد این پروژه را به شرکتی دیگر محول کند چرا که طرف قرارداد ارائه خدمات برای کارفرما مهم است.
  • پیمانکار موظف است تمامی شروط و بند‌هایی را که توسط کارفرما ذکر شده به نحو احسن رعایت کند.

تعهدات کارفرما

هنگام تنظیم قرارداد تعهدات کافرما در قرارداد پیمانکاری را فراموش نکنید.

  • نظارت بر حسن اجرای قرارداد ‌و تعیین ضمانت‌های حسن انجام کار
  • پرداخت به موقع و طبق قرارداد هزینه‌ها
  • خرید سایر تجهیزاتی که طبق قرارداد به کارفرما سپرده شده است.
  • توضیح دقیق و جزئی خواسته‌های خود برای پیمانکار
  • عدم دخالت در امور فنی و سپردن آنها به پیمانکار
  • و…

گاهی هنگام عقد قرارداد برای براگزاری مراسم‌ها به قراردادهای دیگر برای خدمات کلی‌تر و انجام امور تاسیساتی پیدا خواهید کرد. با مطالعه‌ی مطلب قرارداد خدمات تاسیساتی در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

حل اختلافات قراردادی

در هر قراردادی مخصوصا قراردادهای اجرایی ممکن است اختلافاتی ناشی از قرارداد پیش بیاید. برای حل اختلاف بین کارفرما و پیمانکار بهتر است در آن بند ارجاع به داوری پیش‌بینی شود. اصولا در قراردادهای پیمانکاری، داوری نقش مهمی در حل اختلافات دارد. داور مورد نظر بایستی به حوزه قرارداد آگاه باشد تا نتیجه مناسبی از حل اختلافات نصیب طرفین قرارداد شود.

اگر می‌خواهید از دردسرهای ناشی از تنظیم قراردادهای غیر اصولی و ناقص دوری کنید. همین حالا مقاله نمونه قرارداد انجام کار پروژه‌ای را بررسی کنید.

در مورد قرارداد خدمات مجالس سوالی دارید؟

برای کم کردن دغدغه‌ها و نگرانی‌های برگزاری مراسم‌ها بهتر است آنها را به گروه‌ها یا مجموعه‌هایی که به صورت حرفه‌ای آن را انجام  می‌دهند بسپارید. به همین دلیل، قرارداد خدمات مجالس بسیار کاربردی و رایج است، اشخاص زیادی نیاز به همکاری این گروه‌ها، برای مراسم‌های خود دارند. اما به دلیل سهل‌انگاری در تنظیم این قراردادها و یا توافق بدون قرارداد، دچار ضرر می‌شوند و در نهایت نتیجه با آنچه انتظار دارند متفاوت خواهد بود. ما در وینداد با داشتن کارشناسان امور قراردادها و متخصصان قراردادهای پیمانکاری، آماده ارائه مشاوره حقوقی به شما برای تنظیم قرارداد هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از