نمونه قرارداد پیمانکاری تاسیسات و خدمات تاسیساتی + نکات قرارداد

نمونه قرارداد خدمات تاسیساتی و پیمانکاری تاسیسات به همراه نکات قرارداد

در ابتدا باید بیان نمود که تأسیسات ساختمان، یک نیاز اولیه و حیاتی ساختمان بوده و تمامی امکانات سرمایشی و گرمایشی، برقی، روشنایی، صوتی و تصویری، آب و فاضلاب، بهداشتی و …. برای ایجاد، نیاز به قرارداد خدمات تاسیساتی یا قرارداد پیمانکاری تاسیسات که از جمله قرارداد پیمانکاری خدمات است با پیمانکارانی متخصص و متبحر […]

در ابتدا باید بیان نمود که تأسیسات ساختمان، یک نیاز اولیه و حیاتی ساختمان بوده و تمامی امکانات سرمایشی و گرمایشی، برقی، روشنایی، صوتی و تصویری، آب و فاضلاب، بهداشتی و …. برای ایجاد، نیاز به قرارداد خدمات تاسیساتی یا قرارداد پیمانکاری تاسیسات که از جمله قرارداد پیمانکاری خدمات است با پیمانکارانی متخصص و متبحر می‌باشد.

پیمانکار تاسیساتی شخصی حقیقی یا حقوقی است که طی امضای قراردادی با کارفرما، متعهد به اجرای موضوع مورد قرارداد می‌شود. در پیمانکاری تاسیسات، پیمانکار می‌تواند نماینده و جانشین‌های قانونی را به جای خود انتخاب و معرفی کند که این اشخاص هم حکم خود پیمانکار را خواهند داشت. در این زمینه می‌توانید سری به قرارداد مرمت ابنیه نیز بزنید.

ما در این مطلب برانیم تا به مفهوم قرارداد پیمانکاری تاسیسات، مفاد، انواع و نکات حقوقی آن بپردازیم.

مفهوم قرارداد خدمات تاسیساتی چیست؟

قرارداد خدمات تاسیساتی قراردادی است که میان کارفرما و پیمانکار با هدف تأسیس امکانات تأسیساتی و مهندسی‌های مکانیک مانند برق، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تهویه مطبوع، آب و برق، گاز، فاضلاب، ارتباط داخلی و بیرونی ساختمان، حمل‌ونقل و… است. اگر برای تهیه قطعات در حین امور تاسیساتی نیاز به قرارداد داشتید می‌توانید به قرارداد قطعه سازی مراجعه کنید.

انواع قرارداد پیمانکاری تاسیسات کدام است؟

قرارداد پیمانکاری تاسیسات که با هدف انجام تأسیسات ساختمانی منعقد می‌گردد به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

۱-تأسیسات برقی/الکتریکی

۲-تاسیسات مکانیکی

تاسیسات مکانیکی نیز خود به ۹ دسته اصلی تقسیم می‌شود:

۱-تأسیسات گرمایشی و سرمایشی

۲-تأسیسات بهداشتی /آب و فاضلاب

۳-تأسیسات گازرسانی

۴-تأسیسات استخر

۵-تأسیسات آتش‌نشانی

۶-تأسیسات و تهویه بیمارستان‌ها

۷-تأسیسات سیستم‌های بخار

۸-تأسیسات پله‌برقی و آسانسور

۹-تأسیسات آب‌نما و فواره

مفاد قرارداد پیمانکاری تاسیسات

عنوان قرارداد

ماده ۱- طرفین قرارداد

ماده ۲- موضوع قرارداد

ماده ۳- مدت قرارداد

ماده ۴- مبلغ قرارداد

ماده ۵- تعهدات کارفرما و پیمانکار در قرارداد

ماده ۶- سایر شروط

ماده ۷-وثیقه‌ها و تضمین‌ها

ماده ۸- حل اختلاف/داوری

ماده ۹- اعتبار و نسخه‌های قرارداد

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد خدمات تاسیساتی هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری تاسیسات ، قراردادی مختص خودتان را با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید. قراردادهای پیمانکاری در امور روزمره و کاری کاربرد زیادی دارند در زیر مهمترین نمونه‌های این قرارداد را برای‌تان آورده ایم:

هفت نکته قراردادی مهم

نکته ۱-پیمانکار طبق قرارداد پیمانکاری تاسیسات، باید در مواقع بروز مشکلات در محل حاضر بوده و پیشنهاد دقیق و به موقع در مورد رفع مشکلات ارائه نماید.

نکته ۲-پیمانکار باید که پیش از انعقاد قرارداد، گواهی نامه‌ها و مدارک فنی خود را ارائه دهد.

نکته ۳-پیمانکار تاسیسات باید بیمه نامه‌های مرتبط با پرسنل را در حین انعقاد قرارداد و منطبق با مقررات قانون کار ایران ارائه نماید.

نکته ۴-پیمانکار تاسیسات موظف است دارای تجربه چندین ساله به عنوان یک حرفه‌ای در شغل خود باشد و مدارکی دال بر این موضوع ارائه نماید.

نکته ۵-پیمانکار ملزم است تا به عنوان نماینده کارفرما، پیگیر گارانتی تجهیزات منصوبه و خدمات پس از فروش شرکت‌ها باشد.

نکته ۶-بخاطر داشته باشید که تکمیل و ارسال کارت گارانتی تجهیزاتی که جدید خریداری می‌شوند نیز بر عهده پیمانکار تاسیسات است.

نکته ۷-پیمانکار می‌بایست که تمامی نقشه‌ها، دستورالعمل‌ها، محاسبات و چک لیست‌های تکمیل شده را به کارفرما تحویل دهد و در محل پروژه باقی بگذارد.

سخن آخر

در اینجا یکی از کاربردی‌ترین موضوعات قرارداد پیمانکاری و همچنین استخدام پیمانی چیست را توضیح دادیم.

با این توصیف برای طراحی، نصب، سرویس، تعمیر و نگهداری برق و تاسیسات پروژه‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، بیمارستانی و هتل‌ها اعم از موتورخانه، شوفاژو تهویه مطبوع، سیستم‌های استخر، سونا، جکوزی کولرهای گازی، پمپ و بوستر پمپ‌های آبرسانی و آتش نشانی، چیلر، هواساز، فن کوئل های سقفی زمینی دیواری قرارداد پیمانکاری تاسیسات، میان کارفرما و پیمانکار متخصص تاسیسات منعقد می‌گردد.

قرارداد پیمانکاری تاسیسات از اساسی‌ترین قراردادهای حوزه ساختمانی است. این قرارداد دارای نکات بسیار فراوانی است و از این رو توصیه می‌گردد تا پیش از امضای قرارداد، از مفاد و نکات حقوقی آن آگاهی کامل یابید تا در آینده دچار اختلاف و مشکل نشوید.

اگر شما هم نیاز به قرارداد فوق را دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مذکور را از بانک نمونه قرارداد وینداد دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از