نمونه قرارداد پیمانکاری گردشگری و خدمات مسافرتی

نمونه قرارداد پیمانکاری گردشگری و خدمات مسافرتی

قرارداد پیمانکاری گردشگری از این جهت که باعث ایجاد فرصت‌های بیشتر در بازار گردشگری می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است. گردشگری صنعتی‌ست که ظرفیت بالایی دارد و همیشه هم طرفداران مخصوص به خود را دارد ،به طوری‌ که برخی کشورها از گردشگری به عنوان منبع اصلی درآمد کشور خود بهره می‌برند و به علت اهمیتی […]

قرارداد پیمانکاری گردشگری از این جهت که باعث ایجاد فرصت‌های بیشتر در بازار گردشگری می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است. گردشگری صنعتی‌ست که ظرفیت بالایی دارد و همیشه هم طرفداران مخصوص به خود را دارد ،به طوری‌ که برخی کشورها از گردشگری به عنوان منبع اصلی درآمد کشور خود بهره می‌برند و به علت اهمیتی که گردشگری از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه گردشگری یکی از پایه‌های اصلی و استوار اقتصاد جهان  است.

بنابراین گاهی ممکن است افراد برای شروع کار یا توسعه فعالیتشان در زمینه‌ی خدمات مسافرتی، تمایل به انعقاد قرارداد پیمانکاری گردشگری پیدا کنند. به دنبال آن مسائل مختلفی در مورد این قرارداد ذهن آنها را مشغول کند. در این متن سعی کردیم به طور کامل به قرارداد پیمانکاری گردشگری که یکی از انواع قرارداد پیمانکاری خدمات است، بپردازیم.

قرارداد پیمانکاری چیست و چه کاربردی دارد؟

قرارداد پیمانکاری، نقطه‌ی اتصال دو طرف یک پروژه است. در واقع قرارداد پیمانکاری به‌طورکلی یک قراردادی است که بر اساس آن کارفرما مجموعه‌‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات را به یک شخص حقیقی یا حقوقی تحت عنوان پیمانکار واگذار‌ می‌کند. به دلیل آنکه بیشتر بحث‌های پیمانکاری با ساخت‌وساز گره خورده است.

اغلب افراد با شنیدن نام قرارداد پیمانکاری، تصور می‌کنند صرفا قرارداد پیمانکاری در موارد ساختمانی و عمرانی قابلیت استفاده دارد اما این قرارداد نمونه‌های مختلف دارد و از آن می‌توان در امور خدماتی، تجاری، عمرانی و تولیدی بهره برد. برای نمونه، قرارداد گردشگری و یا قرارداد مسافرتی یکی از انواع قراردادهای خدماتی‌ست و نکات فنی مخصوص به خود را دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. برخی قراردادهای رایج در زمینه پیمانکاری خدمات نیز می‌توانند کاربردی باشند مثل: قرارداد ساخت قطعه، قرارداد خدمات تاسیساتی، قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور، قرارداد پیمانکاری احداث گلخانه و مواردی از این دست.

این قراردادها حاوی جزئیات و نکات حقوقی است که باید توسط افراد کارشناس تنظیم شود اگر برای تنظیم قرارداد به راهنمایی نیاز دارید، کارشناسان وینداد آماده‌ تنظیم قرارداد اختصاصی برای شما هستند.

چرا به قرارداد پیمانکاری گردشگری نیاز داریم؟

قرارداد پیمانکاری، همان رابطه‌ پیمانکار و کارفرما را شرح می‌دهد که در نمونه‌های مختلف تنظیم می‌شود و اما گردشگری به معنای مجموعه فعالیتی است که در جریان مسافرت یک گردشگر اتفاق می افتد. این فرایند شامل هر امری از قبیل برنامه ریزی سفر، مسافرت به مقصد، اقامت، بازگشت و حتی یادآوری خاطرات آن نیز می‌شود. همچنین فعالیت‌هایی را که گردشگر به عنوان بخشی از سفر انجام می‌دهد نظیر خرید کالاهای مختلف و تعامل میان میزبان و مهمان را نیز در بر می‌گیرد. این صنعت توانایی بسزایی در اشتغال زایی در جوامع مختلف دارد. اگر در زمینه گردشگری فعالیت دارید احتمالا قرارداد تهیه غذا برای مسافران نیز به دردتان بخورد.

در این میان شاید افرادی باشند که تمایل به راه‌اندازی یک فعالیت در زمینه‌ی گردشگری دارند ولی اطلاعاتی در مورد این کار ندارند و نمی‌توانند خودشان این فعالیت را پیش ببرند. به همین دلیل به تمایل به انعقاد قرارداد پیمانکاری گردشگری پیدا می‌کنند. قراردادی که در آن کارفرما به یک نفر پیمانکار که در این امر دانش و مهارت کافی دارد اختیار فعالیت می‌دهد.

اگر می‌خواهید از دردسرهای ناشی از تنظیم قراردادهای غیر اصولی و ناقص دوری کنید. همین حالا به بانک قراردادهای وینداد سری بزنید .اگر سوالی در مورد قرارداد پیمانکاری گردشگری دارید با کارشناسان حقوقی ما در بخش مشاوره تلفنی در میان گذارید.

برای تنظیم قرارداد گردشگری چه نکاتی اهمیت دارد؟

قرارداد پیمانکاری گردشگری نیز مانند هر قرارداد دیگر پیمانکاری دارای بندهای عمومی و اختصاصی است. بندهای عمومی مانند مشخصات طرفین، مبلغ قرارداد و مدت آن، تعداد نسخه‌های قرارداد و… نکته خاصی جز پیروی از توافق طرفین ندارد اما صحبت در مورد چگونگی فعالیت در تور گردشگری، تعیین مبدا و مقصد و… جزء موارد اختصاصی است که باید در هر قرارداد پیمانکاری گردشگری به طور خاص بررسی شود. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین این بندها می‌پردازیم.

در این زمینه قراردادهای پرکاربرد دیگر را نیز مد نظر داشته باشید:

موضوع قرارداد

بهتر است قبل از هرچیز موضوع توافق واضح و روشن باشد. اگر قرارداد بین کارفرما و پیمانکار گردشگری و تور است به طورکامل ذکر شود برای مثال در قراداد مسافرتی، موضوع قرارداد می‌تواند یکی از انواع گردشگری، آموزش در طول سفر و … باشد.

مشخصات محل انجام قرارداد

در این قرارداد، محل انجام آن در واقع همان مبدا و مقصد سفر است. که در این بند باید به نکات جزئی مربوط آن نیز اشاره شود برای مثال محل و نوع اقامت (هتل، اقامتگاه، خانه سنتی، کمپ و …) و یا مدت ماموریت (سفر) از جمله مواردی‌ست که باید در قرارداد قید شود.

تعهدات پیمانکار

  • برنامه‌ بازدیدها و گشت‌ها با جزئیات
  • تعیین وسیله نقلیه در طول سفر در قرارداد باید مشخص شود که مسافران قرار است با چه وسیله‌ای سفر کنند
  • اطلاعات بلیط مسافران (اگر گرفتن بلیط در قرارداد وظیفه‌ پیمانکار باشد)
  • اگر توافق شده که پیمانکار وعده‌های غذایی تور را برعهده بگیرد.باید نوع وعده و میزان آن در قرارداد ذکر شود.

تعهدات کارفرما

  • تعیین سقف هزینه‌های در اختیار راهنمای سفر
  • میزان دستمزد روزانه و زمان تسویه حساب
  • تامین برخی تجهیزات تور
  • نظارت بر اجرای تور

نکات دیگر قرارداد از جمله؛ قوانین و چارچوب‌های تورگردانی و راهنمای تور باید در قرارداد ذکر شود تا هم مسافران از خدمات تور اطمینان یابند و هم پیمانکار تور به طور دقیق وظایفش را انجام دهد. اگر برای تنظیم قرارداد گردشگری، به قراردادی اماده نیاز دارید میتوانید از این لینک در سایت وینداد درخواست کنید تا در کمترین زمان برای شما قراردادی بی نقص را آماده کنند.

در خصوص تنظیم قرارداد پیمانکاری گردشگری سوالی دارید؟

مشاوران حقوقی بخاطر تسلطی که به امور قراردادها دارند از کلیات حقوقی آن مطلع‌اند. مزیت مراجعه به کارشناس در این است که بسیاری از نکات توسط ذینفعان قرارداد ممکن است فراموش شده باشد و یا بصورت مخفی باقی بماند. لذا مشاور حقوقی قراردادها در تنظیم قرارداد پیمانکاری، به شما کمک می‌کند که بهترین ضمانت اجرایی در قرارداد پیمانکاری گردشگری برای شما درنظر گرفته شود و در آینده در مورد قرارداد و این فعالیت دچار مشکل نشوید. برای انعقاد قرارداد خود جهت راه‌اندازی فعالیت مربوط به حوزه‌ی توریسم از ما کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از