نمونه قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان | حراست

نگهبان فردی است که مأمور پاسداری و حفاظت فیزیکی از چیزی یا جایی شده است. نگهبان ممکن است از سوی نهادهای دولتی و یا گروه‌هایی خصوصی استخدام شود و یا اینکه بصورت پیمانکاری برای مدت مشخصی عهده دار این وظیفه گردد. قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان عبارت است از یک قرارداد پیمانکاری که با […]

نگهبان فردی است که مأمور پاسداری و حفاظت فیزیکی از چیزی یا جایی شده است. نگهبان ممکن است از سوی نهادهای دولتی و یا گروه‌هایی خصوصی استخدام شود و یا اینکه بصورت پیمانکاری برای مدت مشخصی عهده دار این وظیفه گردد. قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان عبارت است از یک قرارداد پیمانکاری که با هدف انجام کلیه وظایف مربوط به نگهبانی بصورت ساعتی و یا شبانه روزی در قسمتهای مختلف ساختمان/کارخانه و …. به منظور برقراری امنیت جانی، مالی و آرامش.

در این مطلب برانیم تا به بیان مفاد قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان ، نکات حقوقی آن و … بپردازیم.

قرارداد پیمانکاری خدمات چیست و نمونه‌های آن کدام است؟

امروزه فعالیت‌های بسیاری در بستر و قالب نوع خاصی از پیمانکاری انجام می‌شودکه ممکن است شامل زندگی روزمره و یا امور کسب‌وکاری ما باشد که با کمک گرفتن از یک قرارداد حرفه‌ای تعهدات طرفین را شفاف تر بیان می‌کند. برای مثال برای انجام خدمات نظافت شرکت، برای حمل اثاث خانه، برای دوخت عمده ای لباس و همه اموری که فکرش را بکنید می‌توان قرارداد تنظیم کرد تا تعهدات طرفین شفاف بیان شود و اختلافی میان افراد پیش نیاید.

نمونه‌هایی از قرارداد پیمانکاری خدمات را در زیر ببینید:

نمونه قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان

عنوان قرارداد

ماده ۱-مشخصات طرفین

ماده ۲-موضوع قرارداد

ماده ۳-نوع قرارداد

ماده ۴-شرح وظایف

ماده ۵-محل انجام کار

ماده ۶-تاریخ انعقاد قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان

ماده ۷-مدت قرارداد

ماده ۸-ساعات کار

ماده ۹-حق الزحمه

ماده ۱۰-حقوق و مزایا

ماده ۱۱-بیمه

ماده ۱۲-عیدی و پاداش سالانه

ماده ۱۳-مزایای پایان کار

ماده ۱۴-شرایط فسخ یا خاتمه قرارداد

ماده ۱۵-حل اختلاف

ماده ۱۶-سایر موارد

محل امضاء و اثر انگشت کارفرما

محل امضاء و اثر انگشت نگهبان

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان هستید ، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان ، قراردادی مختص خودتان را با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید.

نکات قرارداد نگهبانی و استخدام نگهبان

۱-نگهبان باید به موقع و مستمر در محل نگهبانی حضور داشته باشد و از غیبت و تأخیر و ترک محل نگهبانی و انجام وظیفه تا حضور نگهبان جدید بپرهیزد.

۲-پوشیدن لباس فرم با علائم مصوب و استفاده از کلاه فرم و … ضروری است.

۳-دقت در حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات تحویلی از سوی …. وظیفهٔ نگهبان است و در صورت سهل انگاری و قصور وی موظف به جبران خسارت است.

۴-نگهبان باید در هنگام بروز هر نوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی ضمن انجام اقدامات لازم مراتب را سریعاً به مراکز امداد و نجات و پلیس ۱۱۰ اعلام نماید.

۵-نگهبان موظف است تا هر نوع تردد و رفتار مشکوک افراد محل و محدوده نگهبانی خود را زیر نظر داشته و مراتب را به معتمدین محل و کلانتری محل و پلیس ۱۱۰ اطلاع دهد.

۶-نگهبان می‌بایست که با مراجعه کنندگان رفتار مطلوب داشته باشد و با متانت، بردباری و اخلاق نیک آن‌ها را راهنمایی نماید.

۷-نگهبان باید از هرگونه درگیری، ایراد ضرب و جرح و اهانت بپرهیزد.

۸-نگهبان باید از پذیرفتن و اخذ وجه نقد و اموال از مراجعه کنندگان و نیز پرسنل خودداری نماید.

۹-چنانچه نقصان یا زیانی در اموال و دارایی‌های کارفرما حادث گردد، و محرز گردد که این امر ناشی از تخلف و قصور یا اهمال در کار توسط نگهبان بوده، ایشان مسئول جبران ضرر و زیان وارده (به هر نحو مقتضی) خواهد بود.

۱۰-در برخی از موارد دیده می‌شود که شرکتی عهده دار پیمانکاری نگهبانی می‌گردد و در این حالات پیمانکار موظف است بنا به گستردگی کارخانه/… گشت‌های موتوری شبانه روزی ایجاد نموده و گزارش روزانه آن را در دفتر مخصوصی که تهیه شده است به ثبت برساند.

۱۱-بخاطر داشته باشید که در صورتی که رابطه استخدامی مطرح باشد، کارفرما مسئول بیمه نگهبان خواهد بود.

از طرفی دیگر اگر رابطه پیمانکاری میان کارفرما و شرکت نگهبانی برقرار باشد، پیمانکار موظف است پرسنل خویش را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه نماید و کلیه حقوق و مزایای قانونی آنان را از جمله عیدی، سنوات، پاداش و …. برابر قانون کار ایران و در موعد مقرر در قرارداد فی مابین پیمانکار و پرسنل، پرداخت نماید.

در این خصوص کارفرما مسیولیتی نخواهد داشت.

۱۲-می‌توان در قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان، قرارداد را قایم به شخص قرار داد و بیان نمود که فرضاً آقای علی رضوی صرفاً موظف به نگهبانی است.

۱۳-کارفرما ملزم است نسبت به تهیه و پیش بینی محلی به منظور صرف غذا و استراحت نگهبان/پرسنل پیمانکار اقدام نماید.

کیوسک نگهبانی در محل کارخانه، ساختمان و شرکت می‌بایست به رویت نگهبان رسیده باشد و مورد تأیید او بوده باشد.

قرار گیرد.

۱۴-هزینه و تهیه آب، برق و گاز مورد نیاز مصرفی نگهبان جهت اجرای عملیات در محل کارگاه بر عهده کارفرما می‌باشد.

۱۵-کارفرما از بابت موارد و ابزارهایی که در اختیار نگهبان قرار می‌دهد، حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارد.

سخن آخر

اکنون در سراسر دنیا نگهبانی شغلی است معمول و متداول و از این رو میان نگهبانان و کارفرمایان باید که قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان تنظیم گردد. قرارداد نگهبانی که با نام قرارداد حفاظت فیزیکی شناخته می‌شود از جمله قراردادهای رایج در سازمان‌ها و هادهایی است که محیط‌شان نیاز به نگهبان دارد. بیمه قرارداد پیمانکاری و مالیات آن شرایط متفاوتی از سایر قراردادها دارد که در هنگام تنظیم قرارداد باید به آن توجه کنید.

این قرارداد مانند سایر قراردادها دارای نکات حقوقی فراوان است و توصیه می‌گردد تا پیش از امضای آن نسبت به مفاد آن و همچنین نکات حقوقی آن آگاهی یابید.

چرا با یک قرارداد پیمانکاری نگهبانی و استخدام نگهبان ، خیال راحت و مشارکت بی‌دغدغه را تجربه نکنید؟ همین الان آن را از بانک نمونه قرارداد دریافت کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از