قرارداد سرویس ایاب و ذهاب

نمونه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب برای مدارس و کارکنان

تأمین سرویس ایاب و ذهاب خدمتی است که برخی مدیران برای تسهیل رفت و آمد کارکنان به آن‌ها ارائه می‌دهند. کارخانه‌ها، شرکت‌ها، مدارس، مجتمع‌های تجاری از جمله مراکزی هستند که معمولاً دارای سرویس ایاب و ذهاب هستند. سرویس ایاب و ذهاب موظف است شخص استفاده کننده را به موقع و سالم به محل مورد نظر […]

تأمین سرویس ایاب و ذهاب خدمتی است که برخی مدیران برای تسهیل رفت و آمد کارکنان به آن‌ها ارائه می‌دهند. کارخانه‌ها، شرکت‌ها، مدارس، مجتمع‌های تجاری از جمله مراکزی هستند که معمولاً دارای سرویس ایاب و ذهاب هستند. سرویس ایاب و ذهاب موظف است شخص استفاده کننده را به موقع و سالم به محل مورد نظر برساند و مسئولیت زیادی از نظر حفظ جان مسافران دارد به همین دلیل هنگام همکاری و تنظیم نمونه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب با ارائه دهندگان سرویس ایاب و ذهاب باید دقت لازم را به خرج داد.

معمولاً شرکت‌ها و اشخاص مختلفی خدمات سرویس ایاب و ذهاب را ارائه می‌دهند و مدیران شرکت‌ها، مدارس، کارخانه‌ها و تمام افرادی که به سرویس ایاب و ذهاب احتیاج دارند برای همکاری با این سازمان‌ها قرارداد تنظیم می‌کنند.

قرارداد پیمانکاری چیست؟

هرچند ممکن است نام قرارداد پیمانکاری را بیشتر در موضوعات ساختمانی شنیده باشید اما این قرارداد شامل موضوعات ارائه خدمات نیز می‌شود. قرارداد پیمانکاری خدمات طیف گسترده‌ای در مشاغلی که ماهیت آن‌ها ارائه خدمات شامل می‌شود که از جمله رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به قرارداد عکاس، قرارداد باربری، قرارداد نجاری، قرارداد دکوراسیون داخلی، قرارداد پیک موتوری، قرارداد انبار گردانی، قرارداد نگهبانی و قرارداد خدمات نظافتی اشاره کرد.

شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ایاب و ذهاب نیز پیمانکار محسوب می‌شوند و اشخاصی که از خدمات این شرکت‌ها استفاده می‌کنند، کارفرما هستند. پس برای ایجاد ارتباط طرفین باید نمونه قرارداد پیمانکاری سرویس ایاب و ذهاب تنظیم شود. قراردادهای پیمانکاری از قانون شرایط عمومی و خصوصی پیمان تبعیت می‌کند و طبق این قوانین تنظیم می‌شوند.

نمونه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب و بندهای آن

در نمونه قرارداد سرویس مدارس بندهای کلی ذکر می‌شود که در تمامی قراردادهای پیمانکاری ثابت است و علاوه‌بر آن‌ها می‌توانید بندهای اختصاصی را که مورد توافق شماست و در عین حال اعتبار قانونی دارد را در قرارداد ذکر کنید. این بندهای عمومی به‌صورت زیر است:

  • مشخصات طرفین قرارداد
  • موضوع
  • مدت
  • مبالغ و دستمزد برای انجام کار
  • نحوه پرداخت حق‌الزحمه
  • شرایط تأخیر در پیمان
  • تعهدات پیمانکار و کارفرما
  • بیمه و مالیات
  • ضمانت حسن انجام کار از سوی پیمانکار
  • موارد فسخ و تعلیق قرارداد
  • نحوه حل اختلاف
  • ضمائم (اسناد و مدارک)

نکات مهم نمونه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب

  • از آن جایی که هنگام رفت و آمد جان مسافران (کارمندان، دانشجویان، دانش آموزان وغیره) در دست راننده است باید از معتبر بودن شخص پیمانکار (حقیقی یا حقوقی) اطمینان حاصل کرد. گواهی‌نامه رانندگان، مدارک اتومبیل و اعتبار شرکت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
  • تعداد و نوع اتومبیل‌ها را مشخص کنید تا در صورت ایجاد مشکل قابل پیگیری باشد.
  • مشخصات راننده یا راننده‌ها را حتماً به قرارداد ضمیمه کنید. تنها همان فردی که در ضمیمه آمده موظف است به دنبال افراد بیاید و آن‌ها را برساند. اگر راننده تغییر کرد باید مشخصات آن به اطلاع کارفرما برسد.
  • تمام اتومبیل‌ها با مشخصات کامل مثل پلاک، بیمه، سند باید در قرارداد ذکر شوند و در صورت تغییر اتومبیل باید به اطلاع طرفین برسد.
  • خسارات، استهلاک، جرائم و تمام هزینه‌های وارد شده به اتومبیل حین انجام کار بر عهده پیمانکار است نه کارفرما. اگر مالک اتومبیل شخص کارفرما باشد باید خسارات وارد شده به آن ظرف مدتی مشخص جبران شود و هیچ مسئولیتی بر عهده کارفرما نیست.
  • کارفرما می‌تواند شخصی را به عنوان ناظر مسئول رسیدگی به امورات پیمانکار کند و پیمانکار نیز باید همکاری لازم را با این فرد داشته باشد.
  • تأخیر در رسیدن افراد به خانه یا محل کار بر عهده پیمانکار است مگر این که این تأخیر بنا بر درخواست مسافران یا تغییر مسیر اجباری باشد.
  • تضمین دریافتی از پیمانکار می‌تواند به شکل چک یا سفته باشد و به اندازه کل مبلغ قرارداد خواهد بود.
  • پیمانکار می‌تواند در صورت تغییر آدرس مسافران یا محل کار و تحصیل آن‌ها، قرارداد سرویس ایاب و ذهاب را یک طرفه فسخ کند.
  • باید روزها و ساعات دقیق استفاده از سرویس مشخص شود، در صورتی که پیمانکار مجبور شود در غیر روزهای مشخص شده کار کند می‌تواند درخواست اضافه کاری یا مبلغ بیشتر از کارفرما داشته باشد.
  • تمام اتومبیل‌ها و رانندگان باید دارای گواهی معتبر و رسمی باشند و در صورتی که کارفرما آن‌ها را تأیید نکند، پیمانکار باید نسبت به تغییر آن‌ها فوراً اقدام کند تا در روند کار مورد نظر اختلالی ایجاد نشود.
  • پیمانکار حق واگذاری قرارداد را کلاً یا جزئا ندارد و درصورت واگذاری کارفرما می‌تواند ضمانت نامهٔ پیمانکار را ضبط کند.
  • مسئولیت عدم پرداخت حق الزحمه رانندگان بر عهده پیمانکار است و نمی‌تواند به بهانه تأخیر در پرداخت کارفرما از این مسئولیت شانه خالی کند.

جمع‌بندی

از آن جایی که قرارداد تنها سند همکاری طرفین است، اهمیت زیادی در ارتباط میان آن‌ها دارد اما تنظیم و نوشتن قرارداد کاری تخصصی ست که در صورتی درست و اصولی انجام شود از هزینه‌ها و دردسرهای احتمالی جلوگیری می‌کند. قرارداد سرویس شرکت، نمونه قرارداد سرویس مدارس و هر نوع قراردادی که با راننده در ارتباط است حساسیت خاصی دارد که باید در قرارداد به آن توجه شود.

به همین منظور می‌توانید تنظیم قرارداد خود را توسط کارشناسان حقوقی انجام دهید تا علاوه‌بر رعایت نکات فنی، نکات حقوقی را به‌طور کامل در قرارداد درج کنند.

سوالات متداول

برای دریافت خدمات سرویس، مدارس و شرکت‌ها باید چه قراردادی تنظیم کنند؟

بهترین قرارداد برای دریافت این خدمات، تنظیم قرارداد پیمانکاری است.

خسارات ناشی از استهلاک و سایر هزینه‌های خودرو به‌عهده چه کسی است؟

خسارات، استهلاک، جرائم و تمام هزینه‌های وارد شده به اتومبیل حین انجام کار بر عهده پیمانکار است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
زارع
زارع
3 ماه پیش

سلام .
درشرکتی کار میکنم ک وسیله ایاب وذهاب برای شهرستان دارد اما برای ما ک در روستا و اطراف شرکت هستم ، سریویس ندارد
بارها برای حق سرویس ویا هزینه سرویس به مدیر عامل شرکت و مسولین درخواست داده ایم و درخواست ما رد میشود
اما نصفی از افراد شرکت ک از شهر میان سرویس دارن اما ما چرا نباید داشته باشیم یا برای ما وسیله ایاب و ذهاب تامین کنید ویا هزینشو پرداخت کنید
کارفرما میگه برای اینکه هزینه شرکت و هزینه مدیریت پایین بیاد نمیتوانیم همچین کاری را برای شما انجام دهیم

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از